El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Vanitat Oculta ABO- 6c

Posted by gerber7 
Vanitat Oculta ABO- 6c
February 05, 2008 10:47PM
Avui Pollito i jo hem escalat aquesta via de la Mòmia, un antic A3/A4 que l'hem pogut encadenar en lliure i surt 6c, 6b, 6b i 4+. No hem utilitzat ni claus ni martell i, és que amb un bon domini dels friends no fa falta clavar. Llàstima que hi han molts i molts ploms. Els del primer llarg encara perquè no es pot posar res més però als llargs 2 i 3 no en fa falta cap perquè van entrant cosetes . Un dia d'aquests els traurem amb un soplet, no són més que escombraries... Al primer llarg et pots fotre una bona nata, el segon més tranqui i molt guapo i el terçer moltes peces a caldo si porteu les que toquen i a més a més és preciós. Molen camalots fins nº4, C3 (tots), aliens, friends DMM o algo semblant perquè son estrets i van bé pels forats, un tricam del 0,5 i tascons mitjans i petits. A la via, a part dels innumerables ploms, hi ha 1 pont de roca, 1tac i 1 pitó al segon llarg, 3 burils a la segona reunió i 3 pitons al terçer llarg. La reunió de la Silvian té guassa i al 4rt llarg no hi ha res. Si algú hi vol anar que aprofiti abans que plogui que hi han els cantos tacats.


Re: Vanitat Oculta ABO- 6c
February 06, 2008 11:08AM
Flipant...felicitats!
Re: Vanitat Oculta ABO- 6c
February 06, 2008 11:21AM
Increïble Gerber..brutal.

Tantmateix ara fa tres o quatre setmanes vam FLIPAR amb la segona tirada donat que practicament estava d'Ae amb ploms ( fins i tot semblava que hi havia dues linies a la segona o tercera tirada...una pirava cap a la Silvian...). Ploms per un tub, algun clau ( amb moscata inclòs)...

¿Sense aquest material emplaçat- que suposo que anaveu txapant tal i com es veu en la primera foto- ¿Es podria apurar??? ( amb els ploms incús ja es veu una via terrorífica de collons...Hi entren els claus.?

Lo dicho...BRUTAL. Si hi veiés l'Alsina fliparia....FELICITATS!
Re: Vanitat Oculta ABO- 6c
February 06, 2008 11:48AM
Ep, sóc el Jordi, el company d'en Gerber. Sobre la pregunta de si es podría apurar sense el que hi ha, doncs crec que seria molt millor que no hi fos perque moltes vegades el anara a buscar un plom et fa anar per un lloc que sobint no és el millor. La protecció que et dona un plom per una caiguda es nul.la quan ja portes molts metros per sobre del plom. Així que pensem que seria molt millor si no hi hagues cap plom excepte dos o tres que amb el temps potser algú es veu amb cor de no utilitzar-los. Si que es pot picar però creiem que seria molt millor deixar algum pitó estratègic i no portar martell. Només cal portar motivació, tècnica i sang freda.
Re: Vanitat Oculta ABO- 6c
February 06, 2008 12:42PM
Molt bé! Fa anys que m'atreia aquesta línea per fer-la precissament com ho heu fet vosaltres. Chapeau! Però els graus que proposeu em fan por. Més que res perque m'agradaria saber si la vau fer a vista i ficant catxarros o la vau probar per dalt.
Re: Vanitat Oculta ABO- 6c
February 06, 2008 02:15PM
Hem pujat des del terra, posant catxarros i sense haver-la provat abans ni al top-rope ni en artifo. Ens agrada escalar així sempre que es pot. Jo vaig fer fa uns mesos amb en Raul Sauco el primer llarg, però montant un top-rope i provant els moviments. Li vam fer dos top-ropes i després primer el Raul i després jo vam encadenar-lo per vaig i només amb ploms. La primera impressió va ser que era com a molt 6a+, però una vegada més un top-rope ens va fer veure les cosses molt diferents a com són en realitat.

Després de fer tota la via al "rotpunk" ens va semblar que el grau real per una persona que puja protegint-se amb els ploms i amb altres proteccions que amb fortuna podrem col.locar, era 6c pel primer llarg.

Això posa de manifest una cosa molt clara: la dificultat per a la ascensió d'una via varia en funció a lo artificial del mètode utilitzat.
Re: Vanitat Oculta ABO- 6c
February 06, 2008 09:05PM
Ei Five. No vam fer cap llarg a vista. Al primer llarg vaig caure tres cops per resoldre un pas, al segon el Jordi es va penjar un cop, i al terçer vaig tornar a caure dos cops per sortir d una baumilla. Despres vam rapelar i la vam tornar a fer per encadenar la. Lo dels top rops nomes en va fer el Jordi al primer llarg uns mesos abans pero es igual perque al final aquest llarg el vaig fer jo sense haber lo provat mai. Els altres dos llargs també els vam fer sense haber-los provat mai. Lo del grau es el grau es el que creiem que seria si estes equipat amb parabolts.
Re: Vanitat Oculta ABO- 6c
February 06, 2008 11:32PM
Moltíssimes felicitats bous!

Avui he estat per alli i mo he estat mirant, fliipant tot plegat. Ja he vist els cantos marcats, però qualsevol si enfila... sou un craks.
he acabat a la haus i suant i tot. El puto amo de veritat

SALUT I SEGUI AIXI
Re: Vanitat Oculta ABO- 6c
February 10, 2008 01:43PM
sou la hòstia....FELICITATS!!!
Fa uns anys vaig tenir la sort de fer la primera repetició sencera d`aquesta via en el meu estil (artifo) i semble increïble el que heu fet:Això es el futur!!!!.Crec que ERA una via preciosa I d`un nivell alt d`Artificial i que a partir ´` ara ja no s`hauria de escalar en aquest estil.Una cosa semblant va pasar a la pantxa del bisbe amb una via meva: la "PANTXA CONTENTA",inicialment A3 i posteriorment en lliure 7Asup.nomes te expansions a les reunions.SOU UNES PUTES MAQUINES D `ESCALAR!!!!! FELICITATS!!!!!!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login