El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Pere Camins

Posted by foroman 
Pere Camins
October 06, 2007 05:21PM
Vía directa y acertada consolidada desde hace tiempo como una de las grandes clásicas de la pared.

Dificultad: MD V+ Ae.

Longitud: cuatro cientos cincuenta metros.

1a asc. a cargo de Juan López, Ignasi Ruíz y Antonio García Picazo el 13 de noviembre de 1977.

Material: friends medianos, tascones y los estribos.

Punto de partida: Podemos dejar el coche en el aparcamiento que hay justo al lado del túnel, en la misma horizontal de la pared aunque puede ser aconsejable aparcar al lado de la estación de Cellers para evitar la vuelta por la carretera.

Itinerario clásico, muy repetido y recomendable. Roca buena en general por su gran frecuentación últimamente acrecentada por el reequipamiento a base de parabolts. Lo ideal sería plantear la escalada cuando la encontremos vacía, sin ninguna cordada por delante, para evitar colapsos. Aunque todavía no ha sido forzada en libre gran parte de la vía se puede escalar sin utilizar los pedales (máx. VII-/VIIº). El inicio de la vía se encuentra entre la "Taj Mahal" y "La Festa del Paca" y ataca una placa para superar más arriba unas lajas que nos sitúan en la primera reunión. Este primer largo y el segundo se pueden empalmar (50 metros justos). Después encontramos un muro liso equipado para progesar en artificial y en un momento nos plantamos en la bavaresa del cuarto largo. En la quinta tirada otro resaltillo con sus correspondientes pasos de artificial que dan paso a la gran "feixa" (vira). Pasos sencillos y de nuevo la pared se enderza obligándonos a recurrir a los pedales. El séptimo largo a pesar de lo desplomado se puede escalar en libre con algún paso duro pero con buenos agarres en casi todo el tramo. En el siguiente largo otra vez tenemos la misma tónica de artifo y libre. La novena tirada cuenta con un paso un poco largo. A partir de aquí la escalada sigue la misma tónica hasta que alcanzamos el gran desplome del penúltimo largo. Si lo forzamos será VI+/VII- atlético con un paso largo en medio del desplome. Si lo escalamos al estilo clásico nos deparará una salida verticalísima pero con presas muy buenas. El último largo es pan comido.

Horario: de 5 a 8 horas.

Descenso: Por el lado opuesto de la pared, a través de un sendero no muy marcado que a veces se pierde entre la vegetación y que después de un buen tramo de bajada se adentra en un torrente seco pero lleno de árboles y vegetación hasta que encontramos un desvío en la parte baja. Por la derecha llegaremos hasta la carretera directos (rápel al final o destrepe por las redes puestas para evitar los desprendimientos). Por la izquierda daremos más vuelta pero no tendremos que realizar ningún rápel y posiblemente iremos más rápido. Este camino si lo seguimos sin desviarnos para tomar la carretera de vuelta al coche nos conducirá hasta la estación de Cellers.


Re: Pere Camins
October 16, 2007 02:09AM
bols dir que cal fer ressenya d'això, si no té pèrdua només cal seguir els parabolts és com una ferrata però en lloc d'haber-hi les escales posades te les has de portar de casa...
Re: Pere Camins
October 16, 2007 10:32PM
La vaig fer fa uns quants anys. La Pere Camins NO es una via ferrata. Hi ha qui neix ensenyat....

Salut
Re: Pere Camins
October 18, 2007 04:58PM
Jo la vaig fer després del reequipament. Ja ho sé que la Pere Camins no és ben bé una ferrata perquè s'ha d'escalar algun llarg de 5è, però el tipus d'escalada que s'hi cou en general s'assembla més a l'escalada en ferrata que no pas a l'escalada en roca, on l'escalador s'ha d'agafar a la roca amb les mans i els peus( i no amb escaletes i mosquetons) i on l'escalador aprofita les formes naturals de la roca per assegurar's-hi, (i no amb parabolts), de la mateixa manera que anar amb barca s'asembla més a anar amb vaixell que anar nedant, és així o no.
Ah jo ja fa uns quants dies que vaig néixer eh...

Salut
Re: Pere Camins
October 18, 2007 08:13PM
ei gerber, ets un purista sense remei !!!
Vigila o et moriràs d'un susto veient algun dels darrers reequipaments del cavall... autèntiques aberracions i no la Pere Camins on crec que tan sols han canviat buril per bolt. Segurament avui dia l'haguessin obert sense tanta xapa, però t'agradi o no, la van obrir així.
Vinga vinga, que la varietat enriqueix. I algunes vies amb xapa no fan mal, com tampoc algunes d'artifo, algunes netes i algunes ben difícils i exposades, com les teves bandarra. Menys mal que pocs obren com tu, o la resta de mortals no podríem escalar !!!
salut i sort.
albert
Re: Pere Camins
October 18, 2007 09:23PM
Si però a Anglaterra Gales i Escòcia escala tothom, des dels que no fan més de 4+ fins al que encadenen 8c, hi hagi fissura, placa llisa o desplom sense cantos, els hi és igual, i no per això han d'embrutar les parets de ferralla que no es podrà treure mai més. Aqui l'abús de ferralla se l'hauran de tragar les futures generacions els agradi o no.
No cal fer gaire grau per escalar sense parabolts, només fa falta un joc de tascons i una línia que es pugui protegir.
Menys xapes i més top rops.
Salut
Re: Pere Camins
October 19, 2007 01:33AM
nano, a anglaterra, Gales o escocia tenen quatre rocs i poca cosa més... si tinguesin la roc a que tenim nosaltres, ja m'agradaria veure quants parabolts ficarien...espai sobra, el que falta són ganes de caminar i inmaginació.
Re: Pere Camins
October 19, 2007 12:45PM
Home, penso que aquesta afirmació del Gerber que "d'embrutar les parets de ferralla que no es podrà treure mai més" és un pel exagerada...
Si les generacions futures ho consideren necessari, doncs només caldrà enfonsar el parabolt o serrar el químic, i tapar el forat amb masilla o sika, i la línia quedarà neta un altre cop...
Altra cosa serà la sobamenta de la via que no és evitable (almenys amb la tecnologia actual) i les fisures on s'ha pitonat molt i que també són diferents de quan es va obrir la via... això difícilment serà arreglable.

Ah, i penso que la Pere Camins ha quedat força bé.
Re: Pere Camins
October 19, 2007 06:10PM
Aixo que a Anglaterra, Gales y Escocia tenen poca roca no se que dir-te... no tenen un Montserrat pero despres van als Alps i mentre els catalans nomes van a la "Walker" ells ho escalen tot.Nomes cal mirar les vies de roca que tenen al Brouillard, Pelerins i a la Blaitiere per no citar-ne unes cuantes mes... Menys filosofar i mes cultura alpina que en aquest pais amb un taladro i un parabolt a cada metro tothom es molt valent.Estic amb tu Gerber.(tu)

En quan a tapar els forats amb sika o masilla... aixo es un puta XAPUSSA.Per molt finet que es treballi, sempre es molt dificil desimular-ho.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login