El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

RÀPELS ROCA REGINA PER ARESTA RIBES

Posted by Josep Coll 
RÀPELS ROCA REGINA PER ARESTA RIBES
March 25, 2008 01:12PM
La setmana abans de Setmana Santa varem escalar a Roca Regina i per baixar varem fer servir els nous ràpels que fa un parell d’anys es van instal•lar al canto de l’aresta Ribes Vidal, s’ha d’anar molt em compte al primer ràpel (de 30 m.) ja que el nus de la corda s’empotra al recuperar les cordes en una fissura, i per desfer-lo varem tindre que fer un flanqueig amb un extrem de la corda fins la aresta Ribes i poder recuperar el ràpel, total una hora i per sort es va recuperar la corda.
Per informacions que m’han arribat ja ha passat varies vegades, per tant es recomanable que quan li toqui baixar al últim faci corre el nus de les cordes uns 5 metres i evitar passar la nit si vas just de temps ( o trucar als bombers).
També comentar que el segon ràpel es de 55 m.( no de 45), i es totalment volat per que baixa per la gran cova que hi ha a la dreta de l’aresta.
Del últim ràpel al cotxe hi ha uns 30 minuts per un camí que cal anar en compte en alguns llocs.

La pròxima vegada que torni a fer la Regina igual em baixo pel lloc de sempre, total son 20 minuts mes i el ràpel no es tan complicat.

Josep Coll
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login