El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

montrebei - a vista cansada (i trencada...)

Posted by turmix 
montrebei - a vista cansada (i trencada...)
June 13, 2008 10:33AM
Air vem na a aqesta bunica via de monrebei la mamen i io, val a dir q no vem sortir per dal, vam baixar de l'ultima r pq sens feia tard i els dos estavam cansats (fisica i mentalmen), la veritat es q ens va fallar una mica de tot, la logistica no va ser la millor, vam arribar a migdia i ens vam fotre a la tapia amb el solano, el resultat: una bona insolació que sumada a la (cutre) calitat de la roca i el fet que portesim poca aigua ens va fundir als dos.
Sobre la via dir que es una linia logica i maca, amb roca dolenta (excepte algun curt tram) pero que segur que millorara amb les repeticions, natros vam tirar mols rocs avall i encara en queden molts per tirar...
l1: diedre fisura molt bo, hi ha una llastra a dal que fa patir una mica pero en consonancia amb el resto de via. no se si hi havia un o 2 pitons. 6c durillo
l2 i l3 tramit, pateillo i una trepadeta fins a una reprisa mol bona
l4: guapo, el 7a son lajilles que poden petar, de fet van petant.. i despres un diedre fisurat amb roca dolenta, aqui vam tirar un mun de xuscos avall.
l5: bo bo, tot i la qualitat de la roca, vai encadenar fins pasat l'ultim parabolt, alli on hi ha com un diedret que es fa estret i no sas com surtir dalli, pos cuan estava sortint vai arrancar un pedrot i vai volar... nan per parts: surts de la r (curiosa i comoda) per aquesta mena de forat, arribes a un punt on as danar a la dreta per na a busca el parabolt, hi han dos grans llastres que francament fan por estan completament trencades i t'hi has de ficar a sobre per chapar el primer bolt. des del primer parabolt segueixes el filo del esperonet fent babaresa fins al seguent parabolt i un clau, pujes una mica mes i la roca pasa de ser roca a ser fang si tires recte, pero tires a la esquerra un metre i agafes una fisura bona (amb roca bona) fiques el camalot 2 i vas fent babaresa per aqesta fisureta, fins que es torna cega i ten tornes a la dreta a damun de un llastrot crostos, el superes sense trencarlo i descanses una mica, tires recte per un diedrillo mes facil fins a un pito i despres un parabolt un altre paset per superar un sostret fisurat per la esquerra i sobre el sostret hi ha una repriseta bona per descansar, jo m'hi vaig sentar i fins hi tot em vaig treure els gats. continues pel diedre i arribes a l'ultim parabolt, alli hi ha el pas mes raro (per natros) el diedre es fa estret i les parets llises, desploma una mica i no sas com surtir dalli, em vai pillar a un pedrot surtint del diedre estret i el vai arrancar, caiguda neta, tot es vertical i no piques enlloc, a mes just al pas on vai caure hi cap el cam 3 i hi queda be. la sortideta daqest diedrillo te tronquets que impedeixen ficar coses. continues la fisura que es va fent mes facil i un paset de mantel fins la r.
l6: es veu molt bo, sostre fisurat amb posibilitats de ferlo amb lliure un altre dia li fotrem un pege avere q tal.

en resum via maca pero que nesecita una neteja. equipament just amb parabolts del 8 (molaria algun del 10 a les r, sobretot la ultima on el parabolt surt mol cap a fora). Com diuen els aperturistes mola portar els 2 jocs de friends i micros, i 19 cintes tb, nosaltres les vam fer servir, el 3.5 nomes el vam ficar un cop alli on marca el 2n llarg i quedava malament, aixi que potser es prescindible. a des de la ultima r amb 2 rapels ets a la feixa i de la feixa cap a la esquerra (de cara la paret) surts a peu.

salut i a tibar!
Re: montrebei - a vista cansada (i trencada...)
June 13, 2008 01:23PM
Hola Turmix!

Hostia, quin pegue mes bo que li vau fer, felicitats bows!
llàstima del canto petat, amb el tram de baix encadenat ja casi ho teníeu!.
Volíem apurar-la a la tardor, però veig que ja la teniu apunt i us avançareu, ànims!

Definitivament, la roca no es bona, ja ho aviso a la topo però potser hauria de recalcar-ho mes (sorry!), però com que es dièdre, es va fent, no?

Els parabolt M8 son dels llarguets, però tens raó, si els apretes fort es queden sortits, encara que a dins hi queda ferro, no patiu. A l’última R mola assegurar a cos i assegut, així la instal.lació ni s’entera, però m’imagino que rapelar-la deu donar mal rotllo.

Ah, el C.3.5 al forat del L4 a mi em va parar una voladeta i a l’ultim llarg també molar posar-lo a l’encastament desplomat..

Ja la piaràs si hi torneu.
Re: montrebei - a vista cansada (i trencada...)
June 13, 2008 04:35PM
Ah, quin grau li poses a tot el tram que vas encadenar del L5?
Nosaltres orientativament vam apuntar 7b+ amb interrogant a la topo...
Re: montrebei - a vista cansada (i trencada...)
June 16, 2008 10:43AM
nose, aixo dels graus no sem dona gaire be, a mi no em va semblar tant com 7b+ el tram de baix vas fent una mica de babaresa amb l'esperonet i peus en aderencia a les rugositats de la roca, si et soc sincer vaig tibar tant aqui com al llarg de sota tot i que despres, el tram de fisureta de l'esquerra es mes dur. a mi lo que em va semblar mes tecnic es el pas de dal alli on vai caure: el diedret que es fa estret, molaria treure les rametes de les fisures que hi ha per superar el pas empotrant la ma mes amunt.
per cert el llarg de dal aixi a simple vista em va recordar un bloc de l'albaiges molt bo, es un techo fisurat a 2 m de terra si voleu entrenar per lliberar la via li podeu na a fotre uns peges, es 5 estrelles:

[www.desnivel.com]

la sabina seca no sera perillosa? es podria treure am un xurrac. nose, si vols algun dia qedem i li nem a fotre uns peges a l'ultim llarg que es veia mol bo.
a com a comentari jo em vaig envenar les mans des del principi de la via, i em va na be a tots els llargs
salut!
Re: montrebei - a vista cansada (i trencada...)
June 16, 2008 11:41AM
Pel que expliques dels tronquets, suposo que es un tram llis de peus, un 10m abans de la R, es veritat, era una mica agònic, pero va sortir fent entre xemeneia/off with, ben protegit amb el c3. Després d’aquest tram, uns 6 m. abans de la R, ja vam abandonar la fisura, flanquejant cap a l’esquerra per la placa amb roca excel.lent (6a/b no protegible).

La sabina no es perillosa, primer t’hi puges (branca oritzontal) i diría que al segon pas de sostre ja et desplaces molt a l’esquerra i surts de la seva vertical.

Ja, ja, ja he vist el vídeo... tenia l’excusa de no haver-lo provat perquè portava el taladro a l’esquena i tota la metralla però veient el Pelón ja se m’ha acabat!

Doncs si vols quedar, per mi perfecte, envia’m un e-milio, a veure si podem coïncidir:
pijuclimb@yahoo.com
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login