El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Nirvana, Paret de Catalunya

Posted by PeMaiFe 
PeMaiFe
Nirvana, Paret de Catalunya
May 09, 2004 07:46PM
Via guapa i autèntica. No té cap expansió i el recorregut sorpren amb flanquejos montrebians, fisures de curro, alguna placa i xemeneies al.lucinants. L'hem feta sense pitons perque no en portàvem, però duiem un joc completíssim de friends i un altre de tascons. Ens ha salvat el micro zero verd de la wildcountry en el cinquè llarg on hi ha un lloc en placa on nomès entren pitons o el friend aquest de la Wild Country.
El primer VIº nomès té dos passos i es podria dir que és un VIº asequible. El segon VIº és descafeinat, a nosaltres ens ha semblat més fácil que el següent llarg que marquen de V+, i el péndul no és péndul és destrepe de dos metres. El tercer VIº és el més exigent i està pràcticament desequipat. A partir d'allà xemeneies per flipar fins que arribem a la sortida de la Marquises. Comte de no encigalar-se per la "Pesadilla de los Dioses". I per fí l'últim llarg, que per mi és V+ i si no ho saps et pot pillar "desprevingut". Res greu.



josep
més de la Nirvana
May 09, 2004 10:25PM
Cert que és una via de puta mare, molt variada i l'ha que més m'ha agradat d'aqui la paret de Catalunya. Per cert no hus preocupeu, els VIº no son massa dificils, ja que normalment no acostumo a tibar tant i de segon els vaig treure, encara qe amb dificultats.
Millor dur claus, encara qe amb un bon joc de micros i tascons es pot fer bona feina. Reunions hiper comodes totes elles, una passada. Xemeneia noctura preciosa. En fi qe mes és pot demanar en una via de Montrebei? res més.
8-10 hores per una cordada bragada en el tema. Nosaltres erem 3 i la vam fer amb unes 10 hores. Plaques, flanqueig de 60 metres, xemeneia, artificial A1, coves de tot i més.Aneu-hi
Re: més de la Nirvana
May 12, 2004 12:42AM
Felicitats per la via, aixi que vau sortir airosos? Soc en David i estava dissabte al costat vostre fent increduls amb el Gaspar. En fin nomes donar-vos la enorabona i ja que deixeu molt be la via a veure si un dia enganyo algu i vaig a fer-li una repeticio! Ens trobarem por ahi tibant, aixi que salut i a fotra-li canya!!
Hammerless
Re: més de la Nirvana
May 17, 2004 10:31AM
Us vaig fer unes fotos guapes encara que sortiu molt petits. Quan aguanta el teu correu? Les fotos ocupen poc més d'un mega, crec.
Re: més de la Nirvana
April 19, 2005 08:47AM
Algunes dades més per arreglar la ressenya de la guia:
La primera tirada és el sòcol, que pot tenir 25-30m de IV/V, depènent de per on li entris. A la guia esta dibuixat com un petit tram de III que pot confondre . Arribes a una feixa on hi ha la R1 que està neta, és al peu d'una fisureta de Vº, uns cinc metres a l'esquerra d'un pitó amb inscripció de 'sueño eterno'
La R2 (30m) és en una cova amb un forat interior, no confondre amb la R3, que el llibre tambè dibuixa com una cova, la R3 (40m) és sota un sostret amb forma d'arc.
La següent tirada, com diuen els missatges anteriors, no té pèndol, es qüestió de pujar cap a l'esquerra uns 4m a buscar un parell de pitons i desprès anar seguint la vira descendent (V+). La R al mig del flanqueig que diu el llibre no hi és, quan ja portes uns 50m, deixar el flanqueig i pujar uns 6m.(6a) a buscar la R.
La resta de via ja és evident.
Es fa perfectament sense claus amb un nivell de 6b i les reunions queden a prova de bomba, però porteu micros repetits. El camalot 3.5 també és molt útil.
willow
Re: més de la Nirvana
April 19, 2005 08:02PM
Bones!
Sens dubte que la línia és meravellosa i molt intel·ligent. També coincideixo amb vosaltres que els sisens, per ser d'en Galvéz, son prou agraïts, però no ens refiem que ja sabem de quin peu calça!
A Regina, la Trópoma, també d'en Galvéz, és molt guapa, i també té sisens meravellosos, protegibles i amb una pedra excel·lent. A veure si us animeu!

Salut
Re: més de la Nirvana
April 20, 2005 11:09AM
Hola Willow,
La Tropoma la vam fer fa anys i vam disfrutar molt, no sé perque no es fa més, els artifos tenen currillo pero sense problemes i el lliure és ràpid i molt guapo. Suposo que el nom de l'autor i el 6c de la ressenya tallen al personal, però fins i tot aquest tram és molt asequible i súper equipat.

Parlant de les Gàlvez de regina, sabeu si la Génesis l'han feta en el dia? si algún fanàtic de la velocitat si vol apuntar m'agradaria fer-la i ara és la millor época.
getillo
Re: més de la Nirvana
April 20, 2005 12:16PM
Sí que es pot fer en el dia. El llarg d'A3 m'han dit que te les coses posades, igual que la Hakuna Matata.
Anonymous User
Re: més de la Nirvana
April 20, 2005 12:50PM
>
> Parlant de les Gàlvez de regina, sabeu si la
> Génesis l'han feta en el dia? si algún fanàtic de
> la velocitat si vol apuntar m'agradaria fer-la i
> ara és la millor época.
-------------------------------------------------------

Jo conec més gent que l'ha fet en el dia que en dues jornades. També és interessant saber que el Manu Velázquez la va fer tota en lliure o gairebé. Em va comentar que va caure en el llarg més xungo però que després ho va encadenar i li donava 6c/7a. Però el tio està més fort que el vinagre...
Jo et puc dir que fins la feixa no té gaires problemes. La vam fer amb tascons i friends forçant bastant en lliure després vam continuar per la Promio-Moreno. Si no estiguès en plena época de reintroducció en això de l'escalada en roca t'acompanyaria. Sort!
Gènesis
April 22, 2005 02:14PM
Hola!

Vaig fer la Gènesis ja fa anys (97) i es feia en el dia sense problemes; nosaltres vam estar 10 hores i mitja anant tranquils i pràcticament no vam posar cap pitó.

Si voleu tinc una ressenya de quan la vam fer amb el material que vam utilitzar. Me la demaneu i us l'envio per correu (també li passaré al Ferran per si la vol penjar al direcytori de ressenyes).

Sort!

Albert
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login