El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Vies IDYL i Le Fil D'ariadne, Paret de Catalunya

Posted by RUMBA TEAM 
Vies IDYL i Le Fil D'ariadne, Paret de Catalunya
September 26, 2007 10:06PM
Bones!!
Algú sap com estan aquest parell de vies?
les dues semblen molt per l'estil, quina d'elles és més recomenable per repetir?
Agrairé qualsevol tipus de informació o comentari!!
gràcies
Re: Vies IDYL i Le Fil D'ariadne, Paret de Catalunya
September 27, 2007 12:59PM
la idyl es molt guapa,amb poc artifo i molta xemeneia.als primers llarg pasa molt junta amb la gantxtes.portar tascons i camalots fins el 3 i nosakltres bem portar 5 pitons per el A1 del 4 llarg.sort
Re: Vies IDYL i Le Fil D'ariadne, Paret de Catalunya
September 27, 2007 10:30PM
Si t'interessa tinc una ressenya feta per mi de fa 14 anys, una mica antiga...
La pots trobar a [albert.castellet.cat].
Recordo poc de la via, però em va agradar!

Sort!

Albert


Re: Vies IDYL i Le Fil D'ariadne, Paret de Catalunya
September 28, 2007 10:43PM
Jo vaig fer la Fil d'Ariadne farà uns tres anys. Inici en una llastra característica per la dreta i en xemeneia, pas díficil per despegar de la llastra, després en tendència a l'esquerra per anar a buscar uns diedres amb alguna alzina gran (ja estic al L3 i L4), seguim pel diedre fins uns graons (com si fossin escales gegants) algun pas difícil. Ja veïem la gran xemeneia vermella. Algun friend gran i anar fent. Seguim per un llarg herbós en diagonal a la dreta, segueix el diedre i s'acaba l'herba, llarg maco. Llavors recordo que s'acabava el diedre i havia una panxa rabiosa per anar a buscar una fissura a l'esquerra (estem al llarg d'artifo, el 7 o 8) Un cop el fem ja arribem a la feixeta de la part superior, flanqueig a l'esquerra fàcil i mur super díficil i aeri, marquen 6a però jo encara busco cantos, el més difícil i el més ben assegurat amb espits, tot i així té caracter. Reunió cap a l'esquerra en un nixol d'on arrenca la fissura de l'últim llarg.
En general, poc equipada, menys el llarg d'artifo i el mur final que hi ha coses, i no gaire maca en general. Segur que vam clavar, que vam posar tascons i que vam posar friends algun de gran també, aliens no en teniem encara. El pitjor de tot, les picades de les ordigues que en van deixar el triceps dret ben bullofat, això o recordo perfectament, lo altre... psha psha!

Apa! Que vagi bé.
Re: Vies IDYL i Le Fil D'ariadne, Paret de Catalun
October 04, 2007 06:23PM
Gracies a tots tres!! apali,
Bones escalades.
Re: Vies IDYL i Le Fil D'ariadne, Paret de Catalun
October 07, 2007 01:02PM
Ahir vem fer la Idyl i ens va agradar molt, al contrari del que havia sentit la roca és força bona, excepte un A1 de la part intermitja en que és molt crostosa i trencada, la resta és pot apurar i tot, això sí, no és gaire equipada.
La part inferior no té desperdici i la part superior amb una xemeneia final de flipar.
Portar joc de friends fins al 4(camalots) i els mitjans repetits, tascons, aliens i 5 o 6 pitons(falques útils).
Molt recomanable als amants de la fantàstica, bella i salvatge paret de catalunya.
Verneda kliiiiiiiiiiiiiiiiiimb!!!
Re: Vies IDYL i Le Fil D'ariadne, Paret de Catalunya
March 11, 2013 08:51PM
Avui amb l'Aniol hem fet la Idyl la veritat ens ha sorprés ja que ens esperavem que fos més trencada, és força maca sense ser una gran via.
Ho comento pq havia llegit que era màxim 6c els artifos però no vaig trobar els graus dividits per llargs així que després de fer-la a nosaltres ens ha semblat seguint la resse del castellet:

L1: La resse del castellet es fica a la ganxets si es fa per l'original és V+/6a
L2 + L3 50m: 6b+
L4: V+
L5: 6a
L6: 6b
L7 + L8 65m: V+
Les reunions estan casi totes muntades i vas trovant seguros hem utilitzat semafor d'aliens i camalots fins nº3 i algun fisurer. La via en lliure és molt ràpida hem estat 4 hores i 40 min.

Via recomenable per assidus de la paret. Salut!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login