El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Latin Brothers expoliada

Posted by Indi 
Latin Brothers expoliada
May 04, 2008 10:45PM
Les reunions amb parabolts dels 1ers llargs han desaparegut, i ara no tenim ni els burils, per lo que s´ha de dur algun pitó o asegurar-se amb els aliens i els tascons, on alguna reunió no queda molt segura. Fa pena i rabia trobarte amb aquesta situació on algun gilipollas roba material d´una via, aquest poca pena no te n´hi idea de res i ja es pensa que es un justicier de pa sucat amb oli, aixó no quedarà aixi i se sentirà a parlar sobre el tema, els talibans son 4 gats ignorants i rebran lo que els hi pertoca.
Re: Latin Brothers expoliada
May 07, 2008 05:35PM
l'altre dia ( diumenge) vaig anar a repetir la Latin amb un amic alemany...total, que feia 3 o 4 anys que l'havia fet i no recordava haver de portar tant material, a si, esclar...és que algún gracios (potser algún gracioso Máximo? )va possar parabolts a les reunions ( potser per portar clients?...qui ho sap?) i va rebentar els burils ( jo no recordo passar por en aquells burils pero...) total que un altre graciós va reventar els parabolts i ara no tenim ni burils ni parabolts...la via es fa bé ja que a la part superior si que hi han parabolt a les reunions...amb un joc de friends i tascons passarem però la veritat és que per les primeres "R'," mola portar algún alien i algún mitjà repetit!
tot i així a MOntrebei millor que en faltin que no que en sobrin de parabolts!!
( a la penúltima reunió el company em va tirar un bloc , es veu que no li va agradar la via je,je,je, ambtanta mala folla que vaig anar de pet a l'hospital...demano disculpes a uns nois que feien la via per darrera nostre que crec que per culpa nostre els del grae vann tirar molts blocs avall..)
Salut i bones escalades...jo d'aquí una setmana us enxampo!!!! ( espero)
Re: Latin Brothers expoliada
May 07, 2008 08:47PM
Jo la vaig fer fa 3 o 4 anys. Tampoc recordo haver passat molta por amb els burins, a les reunions n'hi havia molts i ben triangulats i amb algun friend tampoc quedava la instal·lació malament. Això si, rovellats estaven.
Tampoc m'importa si es canvia expansió per expansió, és més, d'una R amb 5 burins a una amb 2 parabolts prefereixo la segona (més pràctic, segur i més ràpida de muntar). I posats, queda més net ja que a la paret hi queda menys "ferro". Mirat així, amb les restauracions es disminueix el número d'expansions (almenys a les reunions).
A mí m'és indiferent si es reequipa amb interessos comercials o per ús i gaudi de la resta del col·lectiu. Tampoc li donaria massa voltes al tema.
Prefereixo les vies amb les assegurances originals, però reconec que amb els anys la funció que tenien aquelles expansions (quan ja estan molt per sota de la resistència inicial) perden la funció original que li va donar l'equipador.
Els que ho han acabat desmuntant tot, doncs 4 gamarusos....
Re: Latin Brothers expoliada
May 12, 2008 01:05PM
i els amics de l' ossama, fins a quina reunio van arribar? Naltros vam ser l' 1 de maig a la Delfos i algu ens va comentar que almenys fins a la tercera. Cataclown ens podries aclarir si et plau com està realment el tema? Gràcies
Re: Latin Brothers expoliada
May 13, 2008 03:42PM
buenas wasma !...les úniques reunions que recordo una mica cutres varen ser la segona ( només queda un universal però els tascons entren a caaaldo), la tercera ( dosclaus però un és un plà mirant capa avall en una fisura invertida..uf,uf, xo es pot protegir amb un alien groc) la quarta ( crítica, perque el llarg és llarg i arribes sense material a una R d'un sol clau ...així que mola repetir algún alien o friend mitjà) a partir d'aquí es fà bé, però el problema és que si fots massa material a la R d'abants del primer 7a després passes una mica d'ansia per protegir el llarg...algun mitjà, camelot vermell o verd, repetit i algún alien mooola!!
espero ser d'ajuda!
Salut i boooones escalades!



Edited 1 time(s). Last edit at 05/13/2008 03:44PM by cataclown.
Re: Latin Brothers expoliada
May 16, 2008 09:49AM
Veient les reunions cutres que recordes em sembla que la deixarem per a quan la tornin a deixar en, com a mínim, el seu estat original. Suposo que si tenien burins seria per algo....ja els val als del turban!
gracies de totes maneres.
Re: Latin Brothers expoliada
May 16, 2008 12:51PM
Hola Wasma, ja portes varis missatges parlant d’Ossama i d’uns turbans...
A mi em sembla que lel veritable terrorista es el que anava armat amb un trepant.
Els desequipadors han fet malament la feina, però era una reacció al primer “atemptat”.
En fi, es només una qüestió de matisos i una opinió personal.
Re: Latin Brothers expoliada
May 16, 2008 01:22PM
Hola Piju.
Vagi per endavant que si no tinc nivell per posar-me en una via, pels motius que siguin ( a nivell tècnic, mental, equipament, etcc.) no m' hi posso, ni espero que me la possin al gust. No era la meva intencio endagar cap debat (sempre estèrils) com d' altres que roden per aqui o per allà. Tant sols dic que trobo una gran cabronada que hagin rebentat seguros fixes taladrats (siguin burils, spits o parabolts) en una via on , segons tinc entes, sempre hi havien estat, sense deixar res de res i augmentant, al meu entendre, el compromis de la via. Comparteixo plenament la opinio amb en Xavi.
Les preguntes que sempre em roden per el cap, respecte aquests temes sensibles, són; quan rebenten els bolts, ho fa el que va de primer al arribar a la reunió, o el que va de segon al sortir-ne? i per que no hi tornen a possar les burilades que conformaven la reunió orginal? i quina mania en si les xapes tenen anelles o no, si convé li poses un mallon o hi deixes un moscata, ja veus.
Re: Latin Brothers expoliada
May 16, 2008 07:17PM
De estériles nada, wasma. Todos los debates sirven, al menos para que cada cual sepa qué piensa (que a algunos no les resulta nada fácil y tal la cosa de pensar). La Latin sin las primeras reuniones montadas sube de nivel y para escalarla habrá que tener un poquito más de sangre fría, de temple y de experiencia en el uso i desuso de aliens, frienacos y algun que otro pitón (oh! qué marrón! diran los que nunca probaron el martillo... que haberlos haylos! también en Montrebei. Aunque parezca mentira, pués en vías largas y comprometidas no me meto nunca sin martillo y unos clavos, que no es lo mismo que meterse con el espitador y además está más bién visto... por los bomberos, hartos de sacar a mierdecillas cargaos con cintas, aliens y demás quita-y-pones. Alguién se acuerda de cuando no tenían helicópteros los bomberos?? y de cuando no tenías el móbil en la mocha?? más de uno se quedaría en casa o en las vías de cuarto más cercanas antes de meterse en según que fregaos (un ejemplo reciente: el de los lumbreras que quisieron repetir la Jim Beam y terminaron potando el calimocho en algún antro).

Venga pués, unas birras para todos y que no llegue la sangre al suelo.
Re: Latin Brothers, estado de la vía
April 21, 2009 11:35PM
Fa un parell de mesos vam anar a fer la Latin amb la curiositat de veure com coi ha quedat després dels "maquillatges" i "rentades" que ha patit la via.

Algunes de les reunions amb burils originals objecte del controvertit reequipament del Màximo i el Chema, ara solament tenen espàrrecs. El desequipament ha respectat els parabolts d'alguna reunió on resultaria problemàtic o perillós reforçar amb mitjans nets, especialment als llargs finals de la via.

No obstant fa mal a la vista arribar a reunions abans cosides a burils, on ara només apareixen dos tristos espàrrecs de parabolt sense xapa. Provoca incomoditat i exigeix una certa habilitat en la colocació de proteccions.
Per això us pot convenir portar alguna xapa de parabolt, femella del 10, i clau per apretar-les allí on la rosca encara ho permeti. Crec que a la majoria de les primeres reunions resta al menys un parabolt aprofitable sense xapa ni femella. Si ho feu, estaria bé deixar pels demés al menys un bolt on abans hi havia burils.

És una opinió. Salut i sort. albert ganxets.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login