El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Pilar del Segre, Ferran Olivé

Posted by Caín 
Caín
Pilar del Segre, Ferran Olivé
January 21, 2004 09:41AM
[Vilanova de Meià]

Me dijeron que el primer largo sale 7b+. Una vez subí hasta la primera erre comprobando que es factible en libre algunos trozos. Hasta el primer buril dicen queu es 6b. Pero hay que subir equipando antes y controlando la roca, que es delicada. En cuanto al segundo largo nadie ha sabido decirme si se escala en libre aunque nosotros vimos que el primer tramo de A2 parecía muy asequible. ¿Sabéis si ese largo también se hace en libre?, ¿o si ese tramo se hace, cuánto sale? Grachie
Ei, de nou vas errat

Ll 1 encadenat el febrer del 1997 amb Pere Vilarasau. Cotat de 8a encara que a l'Agulla del senglar o a Montgrony aquest grau ens sortia amb pocs intents. Cal preequipar. Pot ser que ara sigui menys si a base de clavar han fet més fiorat on abans es posaven Lost Arrow

Ll 2, es un 8a+ de bloc encadenat el 2003 am Cecilia Blanquez. Ojo, no va per on van els seguros i vam deixar unes bagues llargues per poder xapar. Vaig caure i vaig encadenar des del buril ( repòs natural inhumà) del final de la fissura horitzontal. estrictament parlant no té rotponkt encara que la fissura horitzontal no és més de 6b o menys.

Ojo amb liar a la penya.. el que si que no és és A3..a mi em va semblar A1/2...
Re: Pilar del Segre, Ferran Olivé
November 03, 2011 03:33PM
La "Ferran Olivé" l'havia intentat 3 vegades. Sempre m'hi vaig ficar en dies de pluja però quan arribàvem als llargs de lliure... merda! continuava plovent o fins i tot nevant. Aquesta vegada aprofitant que l'Anna i la Diana del [gftac.blogspot.com] es van atrevir amb aquest viot vaig trobar l'ocasió perfecte. El primer dia van escalar el primer llarg. Quina por! i pensar que l'havia fet 3 vegades! Hi havia un bloc enorme a peu de via que feia uns anys estava just abans del pitó de via i que anava de collons per arribar en lliure fins allà. Ara probablement és més de 6b o a l'estil clàssic, artificial delicat (A3?). Després millora el tema. Aquest llarg s'el va currar l'Anna. Cordes fixes i l'endemà la Diana ressol el segon llarg nomès pitonant dues vegades. Diu que amb una mica més de morro segur que es pot fer amb bitxos i gantxos totalment, sense pitonar. Jo des d'abaix donant ànims i esperant "el moment". Així que un cop ressolts els dos llargs d'artifo demano que em fixin cordes i cap a amunt. La guia recomana tirar el material abaix. Feu això i si no sou setegradistes probablament no passareu del primer llarg. El 6c és obligadíssim i es deu haver trencat un canto perque nosaltres el vam trobar molt més dur que el 6c+ de després. Potser 7a+ tranquilament. No sé, per on van els burils és molt minimalista. El 6c+ es fa bé i és tope guapo, moviments en la part txunga de película. La quarta reunió no la vam trobar i la vam montar en un arbre. Com a curiositat el germà de l'Anna, el Xevi Bonet, va fer la setena repetició amb 19 anys i en... 7 hores!!!
Un VIOT.



Edited 2 time(s). Last edit at 11/10/2011 11:28AM by ferran.
Re: Pilar del Segre, Ferran Olivé
November 17, 2011 05:58PM
Al primer llarg de lliure, tal com diu el Ferran, va molt bé no desfer-se de tot i quedar-se amb els microfriends i els tascons petits. En un tram entre 2 espits que no vaig veure com fer-ho, amb un ganxo (molt cutre), un alien i un tascó vaig poder passar. El segon llarg de lliure (escalat per la Diana) té un flanqueig guapo i quan penses que ja ho tens... Quan després em vaig enterar que és una de "les 100 millors del Soldevila" encara estava més contenta, una més al sac!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login