El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Nova Via a lo Pilar del Segre?

Posted by Pitonet 
Brou
Re: Nova Via a lo Pilar del Segre?
April 10, 2006 07:12PM
Apreciat Xevi,

Et demano perdó per avançat pel tò i l'extensió del mail, però crec que és un problema prou profund com per fer-nos reflexionar a tots plegats i (tant de bos fos possible), establir unes premisses que permetessin que TOTS convisquéssim sense haver de parlar de PUTADES com aquestes, en favor de l'únic que realment importa: L'escalada.

Dir-te que SI USES la mateixa informació que creus tenir per pendre postures davant la vida és obvi que les teves eleccions, accions i discursos es queden en el mateix error que fas en PRESSUPOSAR tantes coses sobre bases que desconeixes...

De la mateixa manera que s'obre un A3 que després es força en lliure, una via esportiva pot restar anys pendent de rotpunkt. ¿Ara OBLIGUES A TOTHOM A SEGUIR ELS TEUS PRINCIPIS O ESTILS????? Si això no és FEIXISME ja m'ho explicaràs. Si vull tenir una via parada deu anys ES LA MEVA OPCIÓ ( o la del Anglada...jo no ho faria ja que més aviat penso com tu...). All ELL, no li podem imposar res...només faltaria...

Respecte a la merda de via del Tarragó...Es tracta de un cas diferent donat que apart de SOBREREEQUIPAR PART DE LA CÒSMICA, XAFAVA un altre itinerari d’artifo sense el permís de l’aperturista. CREC que AQUÍ s'ha deixat molt clara l'interès de la gent per SABER quines vies trepitjava, i a hores d'ara ( TU TANT ENTERAT), encara no ets capaç de dir-les...(????)

Respecte a les vies que he fet o hagi deixat de fer...dir.te que AIXÒ NO HAURIA DE IMPORTAR, donat que qualsevol persona té dret a opinar i més sobre un tema tant profund com la lLIBERTAT i la seva PERCEPCIÓ.

Tantmateix dir-te, si et serveix, que he escalat algunes vies al Pilar(Delirium Tremens, Mi primer Amor,Belle Epoque, La KAfarnaú, la Lone Star, la Miguel Abellan,la LIvanos, la Casa del MIsterio, y por tus Huevos Matute. I dues d'elles ( Ferran Olivé i Livanos) en lliure ( no en rotpunkt donat que el ll2 de Ferran Olivé ( 8a+), té un sostret que cal preprotegir, baixar a reposar a la fissura inicial, i atacar dos mts a l'esquerra de on anaven els ploms...

El comentari del Kauk...obviament no tinc res a dir davant d'un argument tant banal...Respecte a l' equipament fa anys d'aquesta via dir-te que segurament abans que tu sabéssis que era lligar-se la corda en aquest país ja hi havia gent que equipava vies de 9a i 8b+ encadenades avui (com algunes de l'Alsina a St Benet), i que escalava al mateix nivell ( ¿Quants anys va estar el Sr de les Anelles a la Trumfa, o la variant de l'UNICORNI o la PIripi PIripa de l'Alsina al'Elefant?, ).

Mira Xevi, el que ESTEM TRACTANT és que CAFRES com tu tinguin una BASE MÉS SOLIDA que el seu PUTO INTEGRISME per emetre opinions i fer barrabassades com trencar una via que no afecta a cap altra cosa que a l'ORGULL de quatre MATATS, i mirar que els seus arguments que es sostinguessin més enllà de dogmes apresos en la manca de raonament o informació de primera mà.

No es FALSA TOLERÂNCIA el que em mou a argumentar sinó la INTOLERÂNCIA ALS INTOLERANTS com tu, que ENCARA NO SÓN CAPAÇOS DE RECONEIXER QUE AQUEST ACTE S'HA PRODUÏT EXCLUSSIVAMENT PERQUÈ L'ESTIL EN QUE S'OBRE UNA VIA NO ÉS DEL TEU AGRAT, O L'APERTURISTA ÉS INCAPAÇ DE FER-LA, O LES CORDES ET MOLESTEN.

Si no dius ( TU QUE EN SAPS TANT) quines vies TOCA ( i matxaca) CREC QUE LA CONCLUSSIÓ és obvia...i el que es tracta és d'arraconar els NAZIS com tu que vaN DE PROGRES I IGNORANTS "ACTIUS" I FOTEN ENLAIRE LES IL.LUSIÓNS I MOTIVACIÓ DE MOLTS ESCALADORS de tots els estils QUE ES DEIXEN LA PELL I ELS ESFORÇOS en les parets ( sigui quina sigui la seva opció mentre no TRENQUI LA DE UN ALTRE).

Tant simple t'és entendre el concepte de llibertat??

El problema de persones com tu és l'IGNORÀNCIA i aquesta RABIA que et pot fer arribar a creure en les "GUERRES PREVENTIVES" i que vé el FRIKI a acabar amb el teu terreny...que de POSTURES com aquest en veiem cada dia a les notícies i JJA VEUS COM ACABEN AQUESTE CROADES JUSTICIERES.

A MITJANS DELS 80 es va fer una important reunió per CLARIFICAR quins havien de ser els termes de respecte entre els escaladors de diverses tendències, i molts d'aquella època vam "creixer" sota aquestes premisses. POTSER ha arribat el moment en clarificar de nou aquestes posicions, cara a a cara, i evitar que fets com aquests ( i com els del Tarragó) ACABIN PER produir-se, i menys DEFENSAR-SE.

Com tu dius...el millor seria sortir de l'anonimat i parlar com persones AMB ELS FETS SOBRE LA TAULA

Salut a tothom escaleu i deixeu escalar...


Chido
Re: Nova Via a lo Pilar del Segre?
April 10, 2006 10:11PM
Xevi.Sóc del perè com en Brou que es tracta d'una acusació molt desafortunada i demostra la teva intrensigència fora de les teves coordenades.Molt fatxes també crec jo.Què té que veure si l'aperturista fa 7c i la via surt a lo millor de més grau? És que tu encadenes totes les vies que obres o què?Si és així felicitats.Deus ser un puto crack intransigent.Sobre si la via està o no finalitzada perquè t'importa tant a tú?Deu ser que deus tenir moltes ganes de provarla...o què!
Re: Nova Via a lo Pilar del Segre?
April 11, 2006 05:10PM
Bé segurament en un altre lloc tindriem una conversa més relaxada i fins i tot coherent , potser per part meva ja que davant d´un pc de vegadees també s´actua de manera impulsiva `, però en el fons de la questió continu pensant el mateix : podem parlar d´una VIA ?? una linia de parabolts aleatoris en aquell pilar , això és una via ?? Perquè han estat fins ara aquells parabolts allà ficats ? uns 200 m de corda fixada allà ? Perquè ningu n´havia obert una igual abans ? sabeu de quines microxorres parlem ? crec que tot està desfasat ?

No hus enganyeu , a mi també m´agradaria escalar una via d´aquest tall , però així no es fan les coses ! Un escalador ha de ser consequent , un abans de taladrar una paret ha de saber el que vol !!!!!A mi m´agrada obrir-les per baix i si no es pot en artifo , ( que per algu serveix ) , vies compromeses i sino cap a Bruixes o Siurana o els mil i un panys que hi han !! Si t´agrada obrir-les per dalt endavant : però a part de la gran avantatge , la comoditat i 0 compromis , pots caure en l´error de que la via és il.lògica , aleatoria , que combina Ae amb lliure , que ni tan sols surt en lliure , una linia de Ae

NO MEREGEU LA PERDIU !!! LES COSES PER EL SEU NOM

Parlant de coses ben fetes els que van dignar-se a treure la ferralla o van fer en PROFESSIONALITA I RIGOR (=PIT I GANES ) amb un generador i una mola ni tan sols van deixar els espàrrecs !!!!( van deixar el llarg de la Kafarnau amb algunes vagues px es vegi ben clar que trepitjava una via ).

Crec que el to ha de baixar i tampoc s´ha de crispar l´ambient però parlem de fets !

Brou
Re: Nova Via a lo Pilar del Segre?
April 11, 2006 06:59PM
Xevi

Si trepitjava la Kafarnaú ja està tot dit. Tant costava de dir-ho?????

El que és realment absurd, però, és que un no pugui obrir una via allà on li roti i com li roti MENTRE NO TREPITGI UN ALTRE ITINERARI.

Personalment ( encara que no em creguis), estic més d'acord amb tu que amb aquest aperturista, però això no em legitima a res més que a opinar ( lliurement) o criticar-lo ( amb respecte). SOTA CAP CONCEPTE ELS TEU GUSTOS PERSONALS PODEN GUIAR O ESTAN LEGITIMATS PER ALTERAR L'OBRA DE NINGÚ, especialment si aquesta està en un lloc sense aixafar cap altra via ni impoedir-ne o modificar-ne la ascenció.

SI VOLS DIR LES COSES PEL SEU NOM només cal simplificar una mica el tema. Via trepitjada= trepitjador desequipat.

La resta és voler imposar el teu estil als altres, i això, parlant clar, és ser un FEIXISTA en un mon on la llibertat personal ha d'imperar fins on TREPITJA la dels altres.

Que la via no t'agradi A TU no vol dir que sigui preciosa per altres, que l'estil no et moli A TU no vol dir que no sigui bo pels altres. Tot va a gustos.

És una llàstima malbaratar tants esforços quan amb una mica de BON FER ( equipar bé, no trepitjar la Kafarnaú, deixar la via abans que coincidissin els itineraris, etc...FINS I TOT DESEQUIPAR ALLÀ ON LES VIES COINCIDIEN...)hauria quedat un viote esportiu dels que marquen història).

Espero que la corda i les Xapes es RETORNESSIN A L'EQUIPADOR. no es tracta de robar sinó de deixar les coses al seu lloc de la manera més transparent i JUSTA, demostrant que no es pot actuar UNILATERALMENT saltant-se les regles del RESPECTE.

Salut
pakete-ntere
terrorisme
April 12, 2006 12:59AM
Estic flipant.Ja havia comentat que em vaig fixar en la via a principis d'hivern.La via no tocava ni de bon tros la Kafarnau com dius.D'entrada comença(o començaba!que fort..) força separada d'aquesta,no s'hi apropaba per res ja que aquesta nova pujaba per l'esquerra d'un forat o "nicho" a pocs metres del terra,i uns metres mes a la dreta,al costat de l'arbre i a la seva dreta comença Kafarnau.El projecte està desplaçat aleshores molt més a l'esquerra i les xapes remuntaven després unes xorreres verges,ni de tros cap tram de Kafarnau!ALeshores sembla remuntar la bòveda progressivament amb tendència a l'esquerra fins quedarse sobre la bòveda.Kafarnau pilla el mur de la dreta del Pilar i no es menja pas `tota la bòveda com aquesta semblava pujar.El que continuaria seria evident entendre que ja no la tocaria per enlloc,a no ser que fes un flanqueig superexagerat i llarg cap a la dreta.M'atrebiria a dir que potser li quedaba més a prop Belle Epoque. I un altre cop dic que de Ae ni hablar.Què collops dius! Quina llàstima crec jo,com a escalador esportiu, de que la linia hagi desaparegut per un mentider repulsiu com tu.
I això si també crec jo que almenys tornarli les xapes a l'equipador i donarli els teus arguments nefastos que probablement t'els hauries d'empassar. Salut als escaladors.No pas als bandits i criminals com tu Xevi i qui més cometés aquest brutal acte terrorista.
Ara si que heu fet una bona cotxinada a la paret.
troski
Re: terrorisme
April 12, 2006 02:26PM
Xevi,

Quan dius: A MI M'AGRADA i després SI T'AGRADA

"A mi m´agrada obrir-les per baix i si no es pot en artifo , ( que per algu serveix ) , vies compromeses i sino cap a Bruixes o Siurana o els mil i un panys que hi han !! Si t´agrada obrir-les per dalt endavant : però a part de la gran avantatge , la comoditat i 0 compromis , pots caure en l´error de que la via és il.lògica , aleatoria , que combina Ae amb lliure , que ni tan sols surt en lliure , una linia de Ae "

Crec que ets MÉS QUE INCOHERENT, tant com no clarificar com i ON TOCAVA LA KAFARNAÚ.

Queda clar que no hi ha justificació per aquest acte com no es demostri el contrari.

Tothom amb qui he parlar ( beligerants ells), no m'ha sabut aclarir res més enllà que la manera com tu ho fas: Odi, ignoracncia i incoherència.

És una nova versió de l'absolutisme basada en la consciència de que les obligacions acaben on comencen els drets...i és al revés company!

Ja us ho fareu tots plegats, de vegades feu arribar a creure que tanta llibertat és perjudicial per a l'estabilitat i la convivència i és aleshores quan apareixen els fatxes salvadors que prometen acabar amb l'anarkia...
Re:
April 12, 2006 04:33PM
Que quedi clar que jo no he desequipat la via , però crec que seria bo que els que ho han fet aportin dades exactes sobre la feina feta i així sabrem tots el que ha passat , perquè en l´escalada com en la vida els fets tenen un valor intrínsec !
Pakete has aportat noves dades ? Algú les pot corroborar tan tu com jo hem aportat dades ! Però tu ja saps que els fets són el que compte doncs jo tinc la informació a través de coneguts dels equipadors ... i no dels desequipadors comtu T´INVENTES !!!
T´havies fixat amb què ? amb la corda que onejava i es deixava veure desde la roca dels arcs ? Si no has provat la via no tens ni puta idea de per on anaven els llargs , ja que alguns restaven per equipar !!!!!!!! Què collos dius tu , bocamoll !!!

APORTEU DADES ! NO HUS CONEC PO CREC QUE EN AQUEST DEBAT HAURIEN DE PARTICIPAR EQUIPADOR/DESEQUIPADOR

JO TB VULL K TORNIN LES XAPES SERIA UNA BONICA MANERA D´ACABAR AMB AQUEST CONFLICTE !
KALAMONTSE
Re: Nova Via a lo Pilar del Segre?
April 13, 2006 11:38AM
nois haurem de començar a relativitzar els problemes que teniu-tenim, que son molt greus!!!
uns es comparen amb bush, moragues... altres s'acusen de nazis feixistes...
nois i noies aquesta gent a matat torturat ...molta gent, nosaltres només estem parlant d'un equipador que,amb més o menys criteri, a equipat una línia a un lloc que sembla que per alguns és el temple de l'artificial (hi ha molta aventura escalant a 2minuts del cotxe i podent fer un sol rappel fins a terra des de la segona reunio de molts dels itineraris daquesta pared...)i: que son uns quants forat i ferregots a la immensitat de l'univers...res absolutament res!!!realment. si jo fos equipador em sentiria com el wiston (aquell pallo del llibre do l'orwell) observat a ccada moment, no sigui que marxi de la línia del sistema.

no crec que una via en lliure impideixi que es pugui continuar escalant aquests artifos on la seva dificultat rau en la lavoriositat de la progresió i no pas en l'aventura (aventura es creuar l'estret amb un tros de fusta sense res i snese saber que t'espera. els escaldors no deixem de ser uns putos gringos que passejem els nostres hobies arreu del mon però no som aventurers no es necessari escalar) per aquest motiu, entre d'altres, no trobo be q amb algú li caigui el mon a sobre per tenir una línia de xapes a dos o tres metres de la via.

si realment trepitja la via (resegueix el mateix itinerari) doncs res fora aquest tram!!! no em va saber greu que eliminesim la escanyapobres, com tampoc m'indignaria que fessin el que toca amb un tram de la tarragó, però no fem comparacions que aquí no s'esta parlant del mateix i el que ho ho entengui que faci el que li doni la gana que, com porto temps dient, és el que s'acabarà fent.

apa continuem discutin de l'ultim capítol de ventdelpla o del partit del finde o de l'equipador que va fer...quina aventura!!!
Brou
Re: Nova Via a lo Pilar del Segre?
April 13, 2006 01:27PM
Kalamontse,

Estic amb tu,però penso que és un fet que no hauria de quedar en l'oblit..com tants altres

He obert vies en estil clàssic, en lliure, en artificial i en esportiva, i concretament he estat víctima de DOS desequipaments, un per part de un ESPORTIU que va ENGANXAR i PICAR cantos en una via encadenada (un 8a a Montgrony), i un altre per part de un sonat que inicialment argumentant com en Xevi, es va quedar sense cap argument però va desequipar la via a Montserrat...Ambdues eren vies de un llarg, una de 8a i una de 8b, en un lloc sense vies,i no trepitjaven res.

El resultat de totes aquestes accions i reaccions és constatar que hi ha gent que es creu amb el dret de vigilar, decidir i actuar en nom de unes idees que poden no ser les de tothom. Això implica que l'esforç i motivació d'equipadors o aperturistes està CONDICIONAT als gustos o normes d'aquest col.lectiu i de la camarilla de desinformats que els justifiquen ( com és el cas del XEVI), sense ni tant sols tenir dades clares del COM ni del PERQUÈ. Això, enfront de la passió, l'esperança i el sentiment que en principi posa tot escalador en un somni com és una via, és un atemptat brutal a la llibertat.

Evidentment això no té res a veure amb la política, els genocidis, però si amb L'ELIMINACIÓ DE IDEES i LLIBERTAT, i en CONTRA DE LA BÚSQUEDA DE CONSENS, i aquestes persones, a més de escalar i destrossar vies dels altres, VIUEN, PROSELITITZEN I VOTEN.

Esperem ALMENYS que practiquin els ideals que practiquen NOMÉS EN L'ESCALADA...

Salut i llibertat
paca
Re: Nova Via a lo Pilar del Segre?
April 13, 2006 07:01PM
...la via no trepitjava cap de les del seu costat(Kafarnau,belle epoque).jo no l`he feta, pero si les dues anteriors, i desde abaix no tocava cap via,per tant es completament legal.tohtom te dret a obrir el que vulgui i el problema es la falta d`espai per equipar a les noves generacions...

Antigament a Sant Benet s`equipaven les reunions d`una posible i futurible via i no es deia res per quant arribes el moment de probar-la,si sortia s`equipava.aixo va passar al desplom de la cara oest de la pantxa del bisbe,on vaig obrir una via i sense sabero em vaig trobar la reunio.total, era una linea dun master al qual li vaig demanar disculpes i ell va dir que tranqui,que encara no l`havia probat.dies mes tard en van preguntar si em faria res que l`equipein amb parabolts per que sortia guapa en lliure (A3=7C)i jo els hi vaig dir que si sempre que respectessin el nom...la sorpresa va ser que un angles "mutante" la va encadenar per baix AMB EL EQUIPAMENT ORIGINAL(ploms,falques) clavant dos pitons i un parell d`aliens!!!!!Amb aquesta historieta del abuelo vull referir que:

A)Parlant la gent s`entent.cridant o insultant es mes dificil
B)respectar lo ja obert peti qui peti(friki,artifo o ferratero) es lo guay.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login