El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

La Casa del Misterio (Vilanova de Meià), en lliure??

Posted by manaslu 
La Casa del Misterio (Vilanova de Meià), en lliure??
October 25, 2006 03:14PM
Bona tarda!!

Em passava pel cap si seria factible escalar en lliure la via La Casa del Misterio del Pilar del Segre (A2+)... fa anys vaig escalar amb un amic els dos primers llargs, i semblava que hi havia possibilitats...

Algú ho ha intentat? Alguna referència??

Tranki, en saps algo??

Moltes gràcies ;)
Re: La Casa del Misterio (Vilanova de Meià), en lliure??
October 25, 2006 03:39PM
hola foll,aproximadament ,any,any i mitg,vaig porta al gerbe a ferla,jo la avia fet un parell de cops,en solitari i tal,bueno el cas es que el foll del nen,ja li va fotre de dret al primer llarg tot en lliure i posant molt pocs seguros,el troset entran a la 1 r es el mes picon,el resto esta ple de forats inumants dels pitons,el segon llarg el vaig fer jo,pero despres de despitonarlo el gerbe sense estreps ni res i a mes fotenli en lliure,un cop a la r,el vaig despenjar i el va encadenar tot seguit,i l,ultim llarg ja et pots imaginar que tambe li va fotre del drte tot en lliure,aviam anat a fer una mica de artifo i el n en se la va currar tota en lliure,es un crac,m,imagino que ara voldras saber el grau dels llargs,dons no entinc ni puta idea,o sento pero tan se val tu manxali a fondo amb un bon joc d,aliens i camalots i algun pitonet por si aca,i gas amunt que segur que la fas,bueno company sento no poderte dir res mes,salut i tapia i ja nos contaras
Re: La Casa del Misterio (Vilanova de Meià), en lliure??
October 25, 2006 04:43PM
Ostia!! Moltes gràcies Pelut!

Doncs queda definitivament dins la llibreta de vies pendents. Un bon projecte per treballar en lliure.

...segur que de 7b no deu baixar no? En fin... ja us diré que tal si trobo company de corda per probar-la.

Salut ;)
Re: La Casa del Misterio (Vilanova de Meià), en lliure??
November 13, 2006 02:48PM
Hola Manaslú

Amb la tirada PREEQUIPADA (pujant col.locant seguros, després traient-los, i deixant els necessaris per a assegurar-se en lliure), ens va semblar almenys 7a dur ( només vam apurar els dos primers llargs i els vam treballar abans en toprope)...suposo que a vista i assegurant-se la cosa deu picar més.

Una altra via bona per provar és la POR TUS HUEVOS MATUTE.

LL1:6c/c+, preequipant, no és difícil però t'enganxa fred per clavar
LL2: 6c amb un pas a bloc entrant a reunió, estrany però solucionable, el seguro era un minipontde roca i un clau cutre crec...ves al lloro...hi ha un lance a poillar la R...
LL3: 7a+?? ( només fet en toprope, no ens va donar temps, molt guapo i la roca millor)

I un altre bon projecte seria la HISTORIA INTERMINABLE:

Ll1:6c/b ( ojo que hi ha un pas una mica expo, una mica.., hi entra només un cordino prim...es un moviment). VAm baixar degut a un accident de un francès a la KAfarnaú...
LL2: 7a al.lucinant, de xorreres...fins la figuereta...assegurament curiós..
LL3: Toquetejat...posant les assegurances ens mancava un canto, no vam encadenar, surt un pas a bloc
La resta el que feia de segon apurava com podia i després baixava a desequipar. NO vam encadenar però sortia tot.

Ferran Olivé: Això ja fa anys, amb el Vilarasau

Ll1: Facil a l'inici, pas en un sostret i abans de la fissura final, tram més dur...va quedar de 8a al 96...ara ´potser els forats de claus ( fissurilla a dretes, abans del burí final), han augmentat de tamany
LL2:8a dur a bloc, Travessa més fàcil fins al buril. El pas en lliure anava diferent de on hi havia dos ploms per sortir cap a R...vaig encadenar amb un ioio ( caiguda, baixar a la fissura ( repòs sense mans), i reiniciar el llarg..no sé si s'ha fet al rotpunkt...El Pere la va provar abans i li semblava més dur que el primer llarg..però fotia una rasca de collons..quan vaig tornar canviava bastant el tema...

Kafarnaú:
LL1: 7b+, ponts de roca i micros, passos de xorrera molt desplomats, ojo que és una mica expo i bloquero
LL2: 8b ( carles Brascó. Interminable clavada...no l'he catada però es veu megainhumana...

LIVANOS: Els llargs de dalt surten de 6b+.7a+ i 6c/c+...molt guapos. VAm provar de topropejar la MIGUEL ABELLAN....però hi havia trams que la roca era bastant cutre i les assegurances no ens molaven...
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login