El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
ferrans
El señor de los bordillos
May 30, 2005 06:30PM
Ahir vam fer El señor de los bordillos. Primer llarg amb uns quants passos finets abans d´arribar a la R amb canto difrutón.
2n: 6c+ no obligat, que comença amb un sostre de canto i una secció plaquera de regletes tipo Terradets (mínimes) i gotes d´aigua Si estàs fort surt. Jo vaig haver de fer-ho parant cada 2 xapes.
3r: 6a de bloc a la sortida de la R però després és de canto i disfrutón.
4t: llarg un 6a+ de placa molt finet amb un parell de passos explosius amb mínimes regletilles el primer i un bidit/minipeus el segon. Molt maco.
5è: 6b de canto que ens destrossa els avantbraços, i que segurament és el llarg més guapo de la vía.
6è: un tràmit abans d´encarar l´últim llarg.
7è: Les ressenyes marquen 6b, però cap dels 3 que anavem ni dos escaladors amb qui ho vam comentar creiem que ho sigui (un d´ells havia encadenat el 6c+ i no va poder amb el pas!). La cosa està en un inici amb canto fins arribar en una placa on les preses són cada cop més petites fin arribar a uns 2.5 metres d´un sostre. Allà està el pas clau. Regletes molt petites per mitja falange i si aconseguim pujar els peus al màxim fins a un romo i pujar mooooooooool la mà esquerra, s´arriba a un canto genial. El problema és que no es veu, està a prendre pel cul, i jo només vaig arribar a una regleta encara més petita. Ni amb estrep. Per sort, per un diedre a la dreta és molt més fàcil i un cop sota el sotre tot és fàcil amb canto, i un altre sostre amb un invertit i bona pres per sobre.

Algú que l´hagi fet em pot donar la saeva opinió sobre aquest pas? Perquè no entenc que sigui 6b!!!!
Moooolt recomanable. Ull amb el pas de marres!
Re: El señor de los bordillos
June 01, 2005 09:09PM
Nosaltres o vam fer fa 7 mesos. El company estava encadenant 7c en esportiva es va passejar per tota la via fins que va caure al llarg de 6b, en el puto spit que a sobre, esta fluix. Aixó no és 6b ni de conya. Ara, ha encadenat 8a o sigui que no estava fluix.
Marc VT
Re: El señor de los bordillos
September 19, 2005 09:47AM
Hola gent!! Ahir vam fer aquesta genial via i la vam disfrutar molt! Quan ja ens pensavem que estavam a dalt de tot... que be una altre llarg de 6b, a disfrutar!!! arriba el pas famos de les regletilles i els peus patinosos i... vinga a volar! Realtment jo tambe penso que allo es algo mes de 6b, per sort ara ja no hi ha un spit fluix sino un bon parabolt, pero a la mateixa altura que l'antic spit, aixi que s'ha de fer el pas de totes maneres; apretant fort surt.

Sembla que han substituit alguns dels seguros ja que en algun altre llarg tambe hi havia algun parabolt.

Via molt maca, amb algun llarg super disfruton com el 5è.

Vinga que vagi be!!!!
Re: El señor de los bordillos
September 20, 2005 03:29PM
Pero que esta pasando en el mudillo de la escalada la gente tiene mucha fuerza en los dedos pero el cerebro no se entrena, con esta mentalidad es normal lo que esta pasando en muchas escuelas seguraos de metro en metro,sinceramente un tio que encadena un 7c en su escuela y se va arrastrando por una via como esta, es que o no tiene su dia o no tiene 7c consolidado.Todo el mundo que lepege 200 peges a un 7c lo acaba encadenando. Luego esta el tema de los alejes y de la altura se cagan patas abajo,con mentalidades asi no me extraña ciertos reequipamientos que dira gente como Galvez de todo esto .....
Raq
Re: El señor de los bordillos
October 22, 2007 09:39AM
Ei, jo la vaig fer ahir, i després de volar tres vegades vaig poder treure el pas. El canto de dalt no em va servir per res més que per xapar, doncs el pas ja estava fet, amb mans (bé, més que mans, la meitat de les primeres falanges) a les regletes, peu esquerra amb adherència i peu dret en la regleta que queda a l'alçada del maluc (tot un pas de confiança amb el paravolt de sota!!). A partir d'aquí, pujar ben empotrada a la paret (i amb mans d'adherència) per poder posar el peu esquerra en una altra regleta. I ja tenim el pas... i aleshores veig el canto del costat de la xapa!!
El grau? Jo no hi entenc massa, però us asseguro que jo no passo del 6c+ a vista en esportiva... així que no pot ser massa més de 6c (però 6b tampoc...). Un pas molt fi i dur, això sí!!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login