El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Entrada a la 4a dimension - Vilanova

Posted by brow 
brow
Entrada a la 4a dimension - Vilanova
November 27, 2005 10:23PM
Buenas. Tengo la intención de escalar la via "entrada a la 4a dimensión" en Vilanova. He oido por allí que la roca de los primeros largos es muy mala, y siendo estos de A4 y de A3+, me gustaria saber si alguien que la haya hecho sabe de que haya podido padecer un augmento del grado en artificial debido el paso de la gente.

Graciassss
paca
Re: Entrada a la 4a dimension - Vilanova
December 04, 2005 05:13PM
no es que haya aumentado el grado,es que se ha roto tanto la roca en el primer largo que ya no se puede hacER!!!!!
brow
Re: Entrada a la 4a dimension - Vilanova
December 04, 2005 10:37PM
Bufff... vaya tela !!! doncs sort que se'm va passar pel cap de preguntar per aqui avans de anar-hi. Haurem de buscar una altra. Tenia ganes de fer algo de A4, provarem la "princesa estelar", no se, ja veurem. Aisss!!!

Merci Paca !!!
TR
Re: Entrada a la 4a dimension - Vilanova
December 05, 2005 10:35AM
UN bon PRIMER contacte amb aquest grau, més aprop, podrien ser les segünets vies ( del Paca, precisament):

*Cinc de nou a Ganivet de Diables.

*Vol ras a la Cova de l'Arcada.

Són vies d'un estil ESportiu...molt tècniques però amb roca inhumanament bona i perills controlats.

És una suggerència...les vies que menciones ( a Vilanova), tenen una dificultat més aviat provinent de la "cutresa" dels llocs que recorren...el tram de A4 de la princesa Estelar és precisament això, un tram, però no és una via eminentment d'artifo. Mireu-vos també la "rumor de Céfiro", amb força curro...

Salut!
brow
Re: Entrada a la 4a dimension - Vilanova
December 05, 2005 11:20AM
Guay, merci nano.

La veritat es que m'havia decantat per aquelles vies per la sencilla raó de que li donava el solete. Pots estar segur de que no ho feia perqué m'atreguessin massa. La veritat es que ja havia vist els sostres del principi i no m'agradava la roca, per això vaig preguntar.

La de la cova de la arcada pot estar bé, a ganivet no se si farà massa rasca (weno, al cova potser també, juasss). Però weno, sino no hi han més opcions amb solete, doncs li cardaré amb fred.

Tens idea del grau del segon llarg de la de la cova? Es pot rapelar? T'ho pregunto perquè no se d'on treure informació de aquesta via.

Gràciessss!

brow
Re: Entrada a la 4a dimension - Vilanova
December 05, 2005 11:28AM
Vale, ja he trobat informació, jejejejej.

Merci per tot!!
TR
Re: Entrada a la 4a dimension - Vilanova
December 05, 2005 12:01PM
Hola,

El segon llarg serà A2+, és una travessa prou equipada, i molt cuios donat que va per l’interior de la cova, d’esquena a l’entrada.

Respecte al tema ràppels. En qualsevol de les reunions et pots baixar, fins i tot el tema més curiós es que excepte el llarg final, TOTS els llargs el que assegura no cal que estigui penjat sinó que pot estra còmodament al terra. T’explico:

Ll1: assegures des del terra. Fas el llarg i en arribar a la r et despenjen (rotllo totxo) al terra...

Ll2: un cop desmuntat el ll1, fas el ll2, l’assegurador està al terra. Quan acabes et despenjen al terra i l’assegurador puja i desmunta el LL2.

Ll3 idem. LL4 és el més llarg i puja vertical. Mola una bona guíndola. En qualseviol cas no estàs escalant a més de 30 mts del terra, això implica que l’assegurador pot estar còmodament apalancat i descansant...nosaltres la vam fer un dia de pluja amb bastant de fred! El darerr llarg el vaig fer un altre dia, més càlid...

Respecte al GAnivet, al matí dona el sol. Si no fas la via en un sol atac i no vols deixar cordes penjant, pendulant des de la part alta de la REINA-Sanchez, s'accedeix akls darrers llargs de CINC de NOU
TR
Re: Entrada a la 4a dimension - Vilanova
December 05, 2005 12:01PM
Hola,

El segon llarg serà A2+, és una travessa prou equipada, i molt cuios donat que va per l’interior de la cova, d’esquena a l’entrada.

Respecte al tema ràppels. En qualsevol de les reunions et pots baixar, fins i tot el tema més curiós es que excepte el llarg final, TOTS els llargs el que assegura no cal que estigui penjat sinó que pot estra còmodament al terra. T’explico:

Ll1: assegures des del terra. Fas el llarg i en arribar a la r et despenjen (rotllo totxo) al terra...

Ll2: un cop desmuntat el ll1, fas el ll2, l’assegurador està al terra. Quan acabes et despenjen al terra i l’assegurador puja i desmunta el LL2.

Ll3 idem. LL4 és el més llarg i puja vertical. Mola una bona guíndola. En qualseviol cas no estàs escalant a més de 30 mts del terra, això implica que l’assegurador pot estar còmodament apalancat i descansant...nosaltres la vam fer un dia de pluja amb bastant de fred! El darerr llarg el vaig fer un altre dia, més càlid...

Respecte al GAnivet, al matí dona el sol. Si no fas la via en un sol atac i no vols deixar cordes penjant, pendulant des de la part alta de la REINA-Sanchez, s'accedeix akls darrers llargs de CINC de NOU
brow
Re: Entrada a la 4a dimension - Vilanova
December 07, 2005 05:39PM
eiss!! el últim llarg també el pots assegurar desde terra???
brow
Re: Entrada a la 4a dimension - Vilanova
December 07, 2005 06:17PM
I recordes si els dos ganchos de punta que diu a la ressenya son vitals? es que de punta només en tinc un, ehejejeje
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login