El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Columna picazo al pedra

Enviado por gerber 
gerber
Columna picazo al pedra
06-June-2004 11:58
Ahir vam fer aquesta via amb el Pelut, és molt guapa, bastant de curro, ambientasso i bona roca. En general està poc equipada, tot i que les reunions estan totes muntades amb claus excepte la quarta que hi ha 2 casquets d'espit i la setena que té 2 xapes, trobarem algun clau a les tirades i burils després del tram d'A3 on trovarem els ploms ficats. En quant a material fan falta unes 8 uves, uns quants universals, lost arrows, falques i aliens. Es pot apurar en lliure alguns trams, però l'equipament de la via no ho permet gaire. En quant a horari vam tardar 8h i mitja, mola portar una corda ven llarga de per empalmar tirades, pq hi ha llargs molt cuts.
Bastant recomenable
Albert
Re: Columna picazo al pedra
07-June-2004 17:53
Quan la vaig em sembla recordar que semblava factible tota en lliure menys l'A3. És així? Què surten els altres llargs. Recordo l'A1 que hi ha després de l'A3 era molt guapo per fer en lliure.
gerber
Re: Columna picazo al pedra
08-June-2004 18:27
Ho vaig estar mirant i els tres primers llargs surten bé, el primer una mica xungo pq hi ha un tram de fissura i el resto és molt llis i patinós xò es pot, jo vaig fer 3 passos d'artifo i 6a/b, i els altres 2 6a.
El llarg d'A3 es pot na traient fins als burils després hi ha un tros molt placós i amb poc canto i la roca patinosa, potser mola desviar-se cap a l'esquerra al principi i cap a la dreta al final. L'A1 que dius, el vaig treure seria un 6a+ i l'ultim tranki xò també vas trobant cosetes, jo vaig fer 5 passos d'artifo 2 al mig i 3 arribant a la R i el restu 6b.
Home treure en lliure aquesta via pot ser algu molt i molt interessant, la línia és fantastica, però els seguros que hi ha queden mal colocats i hi ha trossos que anant en lliure costa de protegir, tot és posarsi amb ganes, de sortir segur que surt, ara si com a minim 7b i potser mola primer protegir's-ho guai abans de provar-ho.
A verure a veure la penya si s'anima a forçar!
Josefino
Re: Columna picazo al pedra
13-June-2004 21:12
Ahir vam probar sort al Pedraforca a veure si els del temps s'equivocaven però no van fallar. Volíem fer l'Anglada-Robbins ficant-nos per la Picazo.
Encara que ja coneixia la Picazo vam estar dubtant per on ficar-nos fins que vam veure una "uve" a un metre i mig del terra que vam pensar que seria la "R" situada uns 15 metres a l'esquerra de la "Directa Anglada-Guillamón". Més amunt es veia un universal (però desde la dreta si no no ho veies). Aleshores un spit nou 20 m a l'esquerra ens va fer canviar d'opinió i ens vam desviar cap allà. Vam haver de superar una fisura diagonal ascendent molt guarra però que si es neteja pot quedar guapa i ens permet caçar l'spit en lliure. Després un altre spit (o buril?) que s'agafa després de superar passos fins en lliure i una fisura fins una "r" de dos spits (o burils?) en la que vaig fer un pas d'artifo. Des d'allà ens vam baixar pel marrón que s'acostava. Jo no el vaig encadenar de primer per que feia por però després va resultar més fàcil del que semblava (VI-/VIº).
Baixant vaig comprobar que per sota de l'spit nou hi havia un plom i una fisura evident i a baix de tot un buril. No hi ha dubte (o sí?) que era la Picazo.
Però parlant amb el Gerber em va dir que ell va pujar recte per la "uve" i "l'universal" i que els graus i el traçat corresponia amb la ressenya i a mi em sembla que quan vaig fer la Picazo també vaig pujar per allà.
En canvi el tram que vam fer i que en teoria corresponia a la Picazo no reflexava ni de conya la ressenya.

Algú em sabria dir per on va realment?.


Re: Columna picazo al pedra
25-January-2011 18:17
Els dies 13, 14 i 15 de gener vam repetir la via amb l'Adrià Chueca. La via va pels pitons els espits de l'esquerra no sé que són.

El dia 13 vaig pujar jo sol fins a R0 per portar tot el material i deixar fixada la grimpada que hi ha per arrivar-hi, ja que a l'hivern és delicadeta.

El 14 a les 5:30 vam sortir de l'estasen i a primeres llums vam iniciar la via, al llarg de la via poca neu, tot i que en les repisses n'hi havia d'acumulada i comentar que no vam provar gaire en lliure, més aviat vam anar pujant de la forma més ràpida possible, com vam poder... a les 19h vam acabar la via i en l'última R de la Cerdà ens vam fer una repiseta a la neu on vam passar nit.

El 15 després de llevar-nos amb la calma vam sortir fins al collet de la cova i cap avall on ens esperava el Punky amb un plat calent i una birra. Gràcies!
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar