El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Barrufets a la cara nord del Calderer

Enviado por Fetpols 
Barrufets a la cara nord del Calderer
21-August-2006 16:38
Fa uns dies vam fer aquesta nova via que puja per tota la cara nord del Calderer, des de més avall de la Piràmide. Té uns 1100 metres de recorregut i una dificultat de 6b/A2. Hi ha la possibilitat d'escapar-se cap a l'Estasen un parell de vegades: a l'alçada del Dit d'en Riambau i més amunt quan portem uns dos terços de la ruta. A més, les reunions estan equipades amb argolla per rapelar. A nosaltres ens va semblar que el més dur és el primer terç de via, especialment el primer llarg. La resta es va fent força bé, tot i que com més amunt més cansat estàs. Està semiequipada amb parabolts, espits i pitons. Vam portar un joc de tascons i un de friends (d'Aliens fins a Camalot del 3). L'Alien groc és força imprescindible per fer un pas d'artificial al cinquè llarg. Vam tardar unes 11 hores fins al cim del Calderer.
Pau
Re: Barrufets a la cara nord del Calderer
21-August-2011 16:17
Via per fer metres, molt equipada per ser on és i també molt discontinua. En general no ens va deixar gaire bon gust de boca, com a macos destacar tan sols els llargs que a la ressenya apareixen com a combinats.
Varem treure en lliure tota la via exceptuant el primer llarg (que surt segur) i un pas d'A0 al cinquè. Algú sap que surten en lliure?
Re: Barrufets a la cara nord del Calderer
21-August-2011 20:33
LA "WALKER" DEL PEDRA

Enhorabona pel rotpunk. Veig que el cinquè llarg encara es resisteix... jejeje.
El primer llarg és 6c/7a bloquero pel desplom dels primers metres. Et pilla fred i vas carregat com una mula. Has de ser un bou per tibar amb tots els trastos, l'aigua, les botes... a l'esquena. De fet a mi no em va sortir a vista i vaig haver de tornar a repetir-lo en plan friki després de deixar tots els trastos penjats per sobre del desplom per alleugerir la carrosseria. Si ho saps i no ets un megabou, lo seu és deixar la motxi abaix i remolcar-la un cop superat el desplom.
Parlant de bous, uns de Manresa (El Pere Sebaroja i el Santacatlina petit) la van treure TOTA en lliure i segons em va comentar el Pere 6c/7a com a molt però per mi això seria cotació "Sant Benet" mínim perquè el 13é llarg (per mi el més dur) ja em va semblar 7a/b. El cinquè ni idea perque l'A0 el vaig evitar per l'esquerra (6b/c) just on el tema es possa llis. Nomès s'em va resistir l'A2, entre la roca cutre i els pitons que no convidaven a caure el vaig fer en artifo. Què surt això?
És cert que la via és discontínua però si vas amb el xip alpí és una via molt guapa. Jo recordo que tots els resalts em van semblar molt guapos i les grimpades.. són el camí més curt i maco entre resalt i resalt.



E1U22/08/2011 00:48 x ferran
Pau
Re: Barrufets a la cara nord del Calderer
21-August-2011 21:17
Bé, rotpunk, rotpunk només a mitges...
Buff, 6c/7a el primer llarg.... És cert que el primer pas et pilla massa fred, pas evident però per fer-se mal. Ara, la resta del llarg ja em va semblar tranquilament això.
Perdona però no ho recordava, la coveta d'A2 no la vem ni intentar, je,je., roca cutre i pas dificil i molt burro. La resta de llargs molt xulos per forçar.
No coneixia la variant el cinque llarg però fent-lo de segon també em va semblar més fàcil i evident per l'esquerra, com a mínim al ressalt llis. Per mi el llarg més guapo el penúltim, no molt díficil i variat, entrada vertical de canto, tramillo més tècnic i final curiós en ramonage, molt guapo.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar