El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

cepillar el magnesio de las vias

Enviado por mixu 
mixu
cepillar el magnesio de las vias
17-November-2005 17:54
Cada vez veo más escaladores extranjeros que cepillan el magnesio de las vías al bajarse. ¿Porque no se hace en España?, un cepillito en el arnés no pesa tanto...al contrario, algunos gustan de marcarse con tiza las presas y ahí se queda el graffiti!!
La verdad es que si se impusiera esta higiénica costumbre, todos saldríamos ganando en calidad, ir mas a vista y estar las vías menos sobadas y el medio ambiente también, ya que el impacto visual es menor.
¿Cómo lo veis vosotros?
Xinxant
Re: cepillar el magnesio de las vias
17-November-2005 18:28
Lo suyo es el "magnesio" ese que utilizan en Fontainebleu. A ver si el "Huber" y su novia nos vuelven a explicar cómo conseguirlo ¿eh Rachel?
¿O alguien sabe cómo se hace? Es una resina rara que cuando llueve se va...
mixu
Re: cepillar el magnesio de las vias
18-November-2005 09:22
se llama colofonia, pero que pasa en los desplomes que no llueve?. A parte creo que es mas abrasiva que el magnesio y desgasta mas.
insisto en el tema de cepillar un poco al bajar.
FR
Re: cepillar el magnesio de las vias
21-November-2005 15:32
LA colofònia és una resina útil en determinades roques...

Jo la barrejo amb magnesi (ojo no absorbeix tant la suor...), i va molt bé amb el granet...L'adherència aleshores pot sre increïblement bona.

En algun decathlon i Edelweiss n'he trobat, és una mica cara.

Amb CAlcari fa una capa com de pols que, segons com poleix més la via i la deixa patinosa. En calcaris poc porosos la pel.lícula de pols que fa als dits fa que els romos no aguantin una merda ( ex. Calders o Paparres o Vies de plans "sobats" per l'estil...). Amb la calor tapona els porus i crea una mena de sensació enganxosa, semblant al magnesi líquid...la veritat és que no és molt util sinó més avait el contrari...

El millor és respatllar les vies. OJO als raspalls que useu, MAI PUNTES METÂL.liques ( sinó els cantos "creixen")!!!!!
Un altre sistema bo és amb un drap colpejar les preses. Si pilleu un drap amb una mica de magnesi i colpejeu diverses vegades un rom aquest també agafa una millor adherència que amb un kilo de magnesi.

Salut i tibades!!

willow
Re: cepillar el magnesio de las vias
22-November-2005 18:45
Bones gent!

Estic totalment d'acord amb en mixu. A vegades quan passo per sota d'algunes vies m'avergonyeixo de ser escalador!
No costa una puta merda raspallar els cantos d'una vieta que haguem escalat; les raons ja s'han exposat més amunt.
Em sap greu i alhora em fa ràbia veure gent amb el raspallet que si que es neteja els cantos abans de fer l'intent bo, però que després se n'oblida.
Per mi això és EGOÏSME.

Perdoneu el to, però és que el tema m'indigna bastant. Senzillament us vull convidar a conviure de manera harmònica entre els i les escaladores, i amb la resta de la gent que també gaudeix de la muntanya.

SALUT i diumenge tots i totes al Fòrum a fotre canya al putu Ariel Sharon i tota la putolada euromediterrània!!!
Tati
Re: cepillar el magnesio de las vias
06-December-2005 00:38
Posa bastant dels nervis anar a escalar o a zones de bloc i veure que hi ha encara qui va amb raspallets metalics i de coure. Sovint és per desconeixement i alguns quan entenen la idea ja canvien d'actitut. D'altres seguiran energeticament rascant perque potser no saben valorar que la roca és lo unic important i no pas si som capaços d'enfilar-nos per ella i "trionfar" peti qui peti...
En una zona de frança fa molts anys ens va cridar l'atenció un individu que portava un gran drap penjat darrera el baudrier i que quan baixava de la via colpejava tots els plans de la via per netejar el magnesi. Ens va semblar força còmic però és la manera més neta i respectuosa amb la roca per treure el magnesi ja que inclús els raspatllets de dents junt amb la gran duresa del magnesi també varien la textura de la roca.
Vinga lolos a tibar-li
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar