El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Escalada a l'Empordà

Enviado por PGB 
PGB
Escalada a l'Empordà
24-January-2006 21:36
Hola companys!

Obro aquest fil per intentar recopilar zones tant d'escalada esportiva, boulder o clàssica a tota la zona de l'Empordà i voltants :P

Bé, m'interessa coneixer altres zones ja que els caps de setmana estic sempre per Palafrugell i m'aniria bé tenir referències per anar variant de llocs.

Els que conec són:

Llafranc, el Pinell. Vies d'esportiva de granit d'entre 10m i 20m arràn de mar equipades amb químics. Cara sud-est. Ara al hivern, si fa sol i no fa vent s'hi està de conya. A l'estiu al matí la roca crema i a la tarda està plè de mosquits. Compte amb les onades a les vies de la part de sota que us poden deixar xops a vosaltres i al material (m'ha passat :S). Ressenyes a www.ressenya.net. Graus força assequibles, bastant V i V+ i poques vies de sisè que no passen de 6c.

L'Estartit, Rocamaura. Roca calcària amb vies de més de 20m, equipat amb spits i parabolts. Cara sud. Vaig estar-hi la setmana passada i vaig anar a espetegar a un sector que no sortia a les ressenyes que hi ha a www.ressenya.net (les mateixes que et donen a l'oficina de turisme de l'Estartit, que també hi vaig passar per comprovar-ho). Algú sap la graduació o té ressenyes actualitzades? Ah, molta calor un dia de sol... a l'estiu, allà deu ser mortal! Els graus van des d'unes quantes vies facils de V, V+, 6a... a algunes que ja piquen 7a's i 7b.
També sé que hi ha un parell o 3 de vies clàssiques sota les antenes (la ressenya de la "Directa Gresca" està a ressenya.net)

A Torroella de Montgrí, sé per aquest fòrum que hi ha al Montgrí, una petita cova anomenada Cau del Duc, amb una via llarga, i una esportiva de 7a crec que veu comentar. I en TR volia anar a equipar-ho :P Bé.. ja informareu de com progressa l'equipament ;)

Solius. Vies de granit de graus molt diversos. En general vies de més de 20m. Equipat amb spits i parabolts. Son petits "turons" amb vies per totes bandes. Les ressenyes estàn a [www.filmut.com]
L'unic problema que hi trobo és la pudoreta de l'abocador a la que el vent bufa una mica :P

M'han comentat que a Begur hi ha alguna via i també es pot fer bloc a la platja a Sa Tuna o Aiguablava.

També em sona una zona de boulder i vies curtes però amb el grau bastant alt a Romanyà, pot ser? No sé on trobar ressenyes, només he trobat aquest link al fòrum de la feec on en parlen: [www.feec.org]

I finalment queda la zona d'esportiva a Santa Coloma de Farners i també de bloc: www.santablocona.nuspla.net i www.ressenya.net

Sadernes queda força lluny i a Amer i Beuda no hi he estat mai però suposo que també queden un xic lluny.

A veure si entre tots, podem indicar-nos llocs de la zona, o on trobar ressenyes o complementar les que hi ha ;)
Gràcies :P
TR
Re: Escalada a l'Empordà
25-January-2006 09:31
Hola PGB.

Com has comprovat a la zona NO HI HA CAP ESCOLA destacable, amb vies molt completes o molt potents.

T'has deixat CALA MONTGÓ, a la mateixa cala a la esquerra, sota una torre. S'hi accedeix caminant des de la mateixa platja i hi ha vies de 4+ a 6c equipades amb químics. El lloc està bé i el boulder sobre l'aigua és interessant, Vies de molt de canto en desploms fins a 15 mts. Hi ha una via de 7b+ mig perduda que no he trobat.

El lloc més interressant és SOLIUS, per l'entorn, la roca curiosa i vies atípiques. Per tibar una mnica més la PONÇA té la cara EST amb vies mnolt guapes 8 fions a 7b) i la OEST amb bon solet ara a l'hivern amb alguna via molt xula a nivell tècnic ( a l'esquerra de ITACA), i la poderosa PATSY STONE (7c), un bloc rotllo St Benet, molt guapo...

Si et va el grau hi ha el tema de Romanyà. Si no s'ha publicat és perquè l'actual accés passa enmig de una finca privada i si bé hi ha tolerancia per part dels propietaris un accés més massificat podria comportar problemes. Un cop s'hagi traçat un nou accés ( arreglar per cotxes el camí alternatiu ha resultat inpossible, s'hi pooit accedir en 4x4), es publicaràn ressenyes.
Romanyà és molt petit però té alguns desploms i rocs excel.lent. Hi ha 10-15 vies ( comptant variants), i hi predomina el grau més duret. Destaquen la Somni d'Amor de 6a, les del Ressentit ( 7a+ i 7b+o 7c), i la Petita Roser una via que està entre el 7c i el 8a ( s'ha fet un cop i no té repetidors...es dubta com graduar-la tot i que sembla més dura que Patsy Stone...).

SI t'interessa info posa't en contacte amb les adreces dels links i ja et passarem coses...

Salut
PGB
Re: Escalada a l'Empordà
25-January-2006 10:42
Merci per contestar TR!

Les vies de Cala Montgó són totes sobre l'aigua? O_o Ostres.. seria interessant fer aquests desploms :) Però ara no que l'aigua està freda i mulla :P

Em sona d'haver llegit algun fil del fòrum on volies anar a equipar al Cau del Duc, no? Quan em dirigia cap a l'Estartit, a la banda dreta del Montgrí (mirant-lo des de Torroella) em va semblar veure una feixa llargueta i ampleta que a simple vista semblava un bon lloc per fotreli unes quantes vies (potser ja hi son, només vaig fer-hi una ullada des del cotxe :P) i vaja.. per tot Rocamaura crec que encara es podria fer feineta ^_^

Bé, merci! i a veure si aconseguim un bon recull de piades d'aquesta zona amb tant poques vies com és l'Empordà!
Re: Escalada a l'Empordà
03-March-2006 16:48
A la platja d'illa roja tens dos vies curtes amb quimics, curtes, dures i poc assegurades (3Q), a més si pot fer boulder.
Realment la millor zona de l'empordà es Solius!
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar