El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Classica Nord-Est al Pic de Ribuls

Posted by marsi 
Classica Nord-Est al Pic de Ribuls
July 01, 2007 08:09PM
Avui hem fet aquesta via del circ de Pessons. Entorn superb, només trencat per les pistes d'esquí. Solitud i bona roca en general han estat les notes a destacar. He de dir que no estem segurs d'haver seguit la via sobretot a la part alta (abans d'arribar a l'espatlla del pic). Piaré la ruta que hem seguit i si algu que l'hagi fet em pot dir si realment era aquesta la via tal com tocava o no que ho digui i s'agrairà.
La via clàssica comença per la canal-xemenia de la dreta de la via directa.
L1: successió de petits ressalts amb bona presa i de baixa dificultat (III+/IV). La reunió queda en tendència a l'esquerra a uns 20-25 metres (un pitó i un spit amb xapa).
L2: S'abandona la canal i es fa un flanqueig cap a l'esquerra per unes plaques tombades (pitó a meitat de llarg). Reunió visible després de fer alguns metres verticals. 25 metres de IV+. Reunió: dos pitons i baga en merlet.
L3: a partir d'aquí l'escalada ja comença a prendre verticaltitat. Es va en tendència a l'esquerra fins arribar a sota un gendarme de l'esperó que anirà bé per anar fent oposició i encarar-te a les plaques fissurades que tenim davant. Algun pitó protegeix alguns passos la resta al gust del consumidor. Es va en tendència a la dreta fins a fer un moviment de flanqueig per anar a trobar una repiseta i després la reunió. 30 metres de V/V+. Reunió sota una fissura obliqua cap a l'esquerra. 2 pitons i bagues. Llarg guapisim
L4: es busca en bavaresa la fissura obliqua i plaques fines pels peus fins al fil de l'esperó. Aquí es busca un evident i estètic diedre. 35 metres de gaudir sense parar (V). Petites preses però moderada dificultat. Pràcticament equipat amb pitons. Un cop trobem un tac de fusta podrit, sortim per l'esquerra i arribem en una terrassa sorrenca inclinada. No hem vist cap reunió montada. Però el lloc dóna per fer múltiples reunions en les fissures. Com el llarg d'abans de guapo o més!
L5: aquí és on ja no sabem si hem seguit la via. Hem anat a buscar una baga rosa en tendència a l'esquerra per una canal vertical i fissurada que ha resultat ser un friend que ja ha passat a formar part de la via. D'aquí amb permís dels corbs hem anat seguint pel terreny més lògic fins a una fissura-forat que ens quedava als peus en tendència a la dreta. Passos un xic compromesos. Reunió a dalt d'un replà. Reunió a montar. D'equipament només hem trobat el friend, la resta de casa. 35 metres de V.
L6: Per atacar l'espatlla del pic hem anat a buscar la part dreta d'aquest gendarme. Per un mur fissurat i vertical però evident a on els friends entraven a canyon. Després tornar cap a l'esquerra fins a situar-te dalt de " l'hombro ". N'estem convençuts que la via no seguia aquesta línia però no hem sapigut trobar el tram adequat. De totes maneres bonica alternativa. Reunió a montar.40 metres de IV+/V.

A partir d'aquí rapel (col·lecció de bagues amb un mallon) de 20 metres fins a un collet. Per arribar al cim resten 100 metres aprox. per terreny fàcil de III+ màxim.
Material: joc de tascons i algun friend mitjà.

A disfrutar-la!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login