El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Cupula Nocturna

Enviado por Pere 
Pere
Cupula Nocturna
19-December-2005 11:10
Cupula Nocturna. Si algú ha fet aquesta via de Paret d´Aragó en pot dir alguna cosa? Merci i salut.
Mohawk
Re: Cupula Nocturna
19-December-2005 11:42
Hola Pere!!

Nosaltres la vam fer fa uns 3 o 4 anys, recordo poca cosa, hi vaig penjar la piada al fòrum de la FEEC però veig que ja l'han tret per antiga...:P

A veure et dic el que recordo:

- La ressenye d'en Pep Soldevila que surt al llibre del Picazo era força acertada.

- El llarg d'A2 del mig és curt però contundent, en especial el tram vertical d'entrada.

- L'antepenútlim llarg no té cap assegurança i un cop fet unt ram vertical, cal ignorar una fissura i anar cap a l'esquerra ràpidament.

- Al penútlim llarg o podadora o lanzallamas, lo de la podadora no és cap tonteria, eh!!

- L'últim llarg sols tenia 3 pitons quan el vam fer nosaltres. Em sembla recordar que per arribar a la comva vam estar unes 7h (3 persones) i després al fer-se de nit ens va costar fer l'últim llarg unes 2h més....


Igual el Piju té més memòria que jo perquè em sembla que la va fer poc després que nosaltres...

Sort i a tibar-li!
Re: Cupula Nocturna
19-December-2005 16:58
a les neurones queda poca cosa, però això és el que em vaig apuntar:
1º part amb algún tram de placa maco però predominen les feixes terroses. El L4 per mi és un A2+, delicat amb pitonatge trencat, llarg pas d'enxaneta a l'inici. L7 és un dièdre guapíssim de 6a+ durillo amb arribada de flanqueig i desplom curiosos. Al L9 potser hi han vàries opcions, el més ràpid em va semblar un esperó estratificat, a la dreta de la R, una mica expo, ja que es desmonta, però guapo, pots empalmar-lo amb la xemeneia amb esbarzers d’abans de la cova. El llarg final per la cúpula és al.lucinant. Havia estat equipat però els últims anys es troba pelat. Material: 10 pitons variats, un parell de falquetes, un ganxo, micros i friends fins al 3 (opcional repetir 1.5 i 2 per anar més ràpid a l’artifo). Salut a tots!
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar