El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

JIM BEAM a Paret d Arago

Enviado por Matojero 
JIM BEAM a Paret d Arago
07-May-2008 16:28
El passat cap de setmana jo i un parell de companys vem anar a fer la Jim Beam a Paret d arago. Al arribar al llarg 6, el llarg clau d artifo, vem anar a buscar un pito relativament nou que es veia, en tendencia a esquerra. Un cop en aquest, ja no es veien senyals de picar i la cosa es complica mes del esperat. Vas a parar a una llastra que es mou nomes mirarla. total que despres d un parell de saques i dubtan de si era el cami correcte vem cardar un spit i vem baixar. per tant NO ANEU DIRECTES AL SPIT, mireu abans per on pot ser, pq no es clar q sigui per alla.
P.D.En el segon llarg, hi havia un buril petat. hi hem ficat el spit, nomes cal portar la xapa.
DE la R6 en dos rapels estas a la vira. A la R4 de nomes un buril, i dificil pitonatge i em ficat un spit per baixar sin peligro de muete.
Re: JIM BEAM a Paret d Arago
07-May-2008 18:16
llàstima del spit, això liarà molt la penya.
Si el pitó et va aguantar dos saques, no podries haver-te baixat d’ell?
De totes formes, està be donar-ho a conèixer.
Re: JIM BEAM a Paret d Arago
07-May-2008 18:49
Recordo aquell llarg perque tenia una primera part molt expo i difícil. El company va començar acaronant el factor 2 en lliure dels que acollonen "globalment", és a dir, passant por a duo, fins que va xapar un buril. Però després va continuant en lliure encara més difícil i més acollonant (6a/b) fins que a l'últim moment va aconseguir col·locar 4 merdetes a l'A2+. Amb la pila del cap fosa va treure moral per despenjar-se i em va cedir l'honor de passar por provant les 4 merdetes que m'havia deixat preparades. Vaig pujar amb la tensió de no saber si m'aguantaria però al final tot va anar bé i vam superar el llarg. Malhauradament vam perdre molt de temps i tenint en compte que volíem fer-la en el dia sort que portàvem material de vivac "porsiaca" perque ens vam marcar un vivac de campionat a la plataforma de la vuitena reunió. Recordo aquella ascensió amb molta intensitat. Va ser genial!

Sobre el vostre percance m'alegro que sortissiu bé d'allà però penso que portar espitador a una via que ja està oberta no és gaire... elegant, per dir-ho d'alguna manera. En això de l'escalada cadascú té els seus motius i la seva ética, és "la libertad de las cimas", però se suposa que a la majoria ens mou l'afany de superar un repte, posar a prova el nostre enginy, la nostra técnica, el nostre nivell, viure una aventura, etc. i malhauradament l'espitador és un artefacte despiatat que elimina tot aquest esperit en menys de 5 minuts.

Si portes material de vivaquejar, vivaquejaràs. Si portes espitador, espitaràs. Moraleja: No portis material de vivac ni espitador i faràs la via "dans la journé" i sense espitar. L'aventura serà un tripi com diria el Tranki. Bromes a part. Espero que aquestes paraules i la ressenya que t'envio t'inspirin per tornar d'una manera més elegant.


Re: JIM BEAM a Paret d Arago
07-May-2008 19:52
...Sabieu on us ficaveu? Per aquesta via hi van pujar als anys 80 sense 2"ALIENS" hi derivats...com es que porteu spitador?o mes ben dit:com es que el feu servir?segons expliques no era cap Emergència!!! cal saber distinguir el dibuix d`una ressenya amb la via propiament dita...tal com vas pujar,podrias haver baixat sense deixar rastre(desgrimpant en artifo per exemple)pero es mes comode la "via rapida" de l`espitador...
No n`hi ha prou amb anunciaro,l`heu d`anar a treure o provocareu mal algu!!!!
Re: JIM BEAM a Paret d Arago
07-May-2008 21:22
NO, no ho sabien.
Recordeu les paraules de M1G. Terradets x ...., Regina x.... i Monterebei x els superhomes.
Per cert aquesta tirada eren 2 pitons normals 1 gantxo i cop de gaaaaaasssssssss.
Quan baig començar a escalar el primer que emb van dir es que sempre puguis desgrimpar el que as pujat per poder corretgir.
Teniu la ma fluixa amb l'espitador.
Foteu + claus i despres pujareu.
Re: JIM BEAM a Paret d Arago
07-May-2008 22:22
Osti quina llàstima que anéu a repetir vies amb l'espitador a sobre. Sempre hi ha recursos. No sé. Espero poder repetir-la i treure'ls però la marranada ja està feta. Suposo que us ho vau pensar i que les estàveu passant canutes. Però en el moment que surts del cotxe amb espits penjant de l'arnés ja vol dir algo. Preneu nota de les vostres experiències, bones o dolentes, analitzeu, apreneu i respecteu.
I a disfrutar, encara que sigui un cop a fóra de la paret!!
Re: JIM BEAM a Paret d Arago
08-May-2008 01:16
LES POQUES VEGADES QUE HE ESCALAT A MONTREBEI O VIES MOLT LLARGUES, HE PORTAT UNA ENCICLOPÈDIA DE RESSENYES PER SABER ON EM FICAVA. PODER QUE FEU EL MATEIX EL PROPER COP, PENSO EL MATEIX QUE EL MONTGRÓS, SORTIR DEL COTXE<AMB L'SPITADOR....SI NO L'HAGUÉSSIU PORTAT PODER A LA R-4, HAVENT UN SOL BURÍ, JA US HAGUÉSSIU BAIXAT...
"VAL MÉS UNA RETIRADA A TEMPS QUE UNA VICTÒRIA"
Re: JIM BEAM a Paret d Arago
08-May-2008 01:17
....A VEGADES...
Re: JIM BEAM a Paret d Arago
08-May-2008 08:16
Si portes l'espitador a sobre potser es perquè intenteu vies per sobre el vostre nivell. Amb una mica més d'humiltat anireu fent totes les vies al seu moment. No ho trobo gaire bè. Salut
Re: JIM BEAM a Paret d Arago
08-May-2008 16:08
Sincerament no vull crear un debat infinit.....que ja en corrent molt pels foros. La meva intenció només era donar certa informació útil, tal i com jo en busco i recupilo molts cops. Només vull fer un parell d'aclaracions amb tota humilitat i de pas, si us enracordeu, fer-me un parell d'aclaracions sobre el llarg 6 aquest clau.
Primer de tot, dir que no és un hàbit meu anar amb espitador repetint vies, ni crec que sigui correcte. Però en aquest cas, pel que havia llegit i m'havien dit, hi havia algun buril petat. Sincerament, no ho veig malament portar espitador pel substituir-ho. Pel que als altres fa...doncs quan vagi a repetir-la, ja me'ls emportaré i disculpeu les molèsties. Tot i que el que vem posar a la R4.. no sé (suposo que això ja es força subjectiu)...crec que s'agraeix, ja que la reunió es força precària i penjada.
Respecte als atres comentaris; portavem les ressenyes més bones que he trobat: la de l'albert castellet i la de caranorte, a part de la del llibre de montrebei. Si en teniu de millors...doncs agrairia, si voleu, que les fessiu públiques.
Sobre els comentaris de si es té el nivell i tal. Segur que sou molt bons escaladors. Jo pel contrari, ho reconec, a vegades em baixo de les vies; pq no puc, pq tinc por, pq em perdu, pq no he acertat amb la logística, pq plou, etc....
Finalment el meu dubte sobre el llarg clau és saber si anava per bon camí o no. Per tant relato el que vaig fer en aquest llarg a veure si us sona;
Primer, desde la R5 vas a caçar un burí així una mica expo. Després, tires uns metres recte amunt (6a/b?) o A1 (es veu un parell de llocs pitonats) i vas a parar a una fissura ampla més o menys horitzontal ( hi pots posar un camalot del 4 o més). Llavors, en lliure fàcil, segueixes la fissura aquesta en direcció a l'esquerra (5 metres o més). A partir d'aquí pujes per la banda esquerra de la placa que tens a sobre fins a les marques de pitontage que es veuen. Comença l'artifo posant dos universals i vas pujant amb tendència a un esperonet on la cosa es complica i hi ha la laja aquesta que es mou només mirar-la.
Suposo que és difícil enracordar-se amb tant de detall si no s'ha fet recentment, però si em podeu orientar doncs millor que millor. Atentament i gracies per endavant,

Albert Ortega Gavaldà
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar