El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

CABRES A MONTERRAT

Enviado por SAMESANTS 
SAMESANTS
CABRES A MONTERRAT
12-December-2005 13:42
Ahir mentre feiem la via Josep Ma Andrevi a Can Jorba vam poder veure un ramat d'unes 20 cabres aprox. campant lliurement per les zones superiors a les vies, tant d'esportiva com les llargues, provocant varies caigudes de pedres. Fins i tot es van acostar a uns 2 o 3 metres per on estava escalant.

Penso que la cosa sel's hi ha anat de les mans, ara per ara són un perill, hi han masses.

Alguna cosa haurem de fer, penso que amb un accident ja hi ha prou, si no es fa alguna cosa probablement n'hi hauran més, perquè es imprevissible quan estaran a sobre teu.
Maluta
Re: CABRES A MONTERRAT
12-December-2005 14:18
La cosa definitivament se'ls hi ha escapat de les mans. Recordo quan vai sentir a dir ke hi havia cabres per Montserrat em va fer gracia, quan vai veure la primera ara fa uns 2 anys em va fer gracia... Però ultimament sempre que vaig a trepar a monserrat en veig sigui on sigui, n'he vist dalt de l'elefant i dalt de las panxa del bisbe, n'he vist radera les magdelenes, n'he vist als plecs del llibre, m'he vist a mitja canal del joc de l'oca al costat d'un parabolt d'una via que la resse marcava V, n'he vist a la 4arta reunio de l'aresta ribas al pollegons, però no es questió de per on s'enfilen si no de que hi ha SUPERPOBLACIÓ, també n'he vist al camí de gorros (si en aquella bareja d'autopista i ramblas si)
ES veritat que es troben en el seu medi i que les hem de respectar,però s'han convertit en un perill.
Aviat s'hauran de fer batudes de caça selectiva (com mola penya amb pipas per les canals de monserrat on no es veu ni sa puta mare- aviat els accidents provocats per les cabres seran ferides de bala d'un caçador a un trepabari) o més val que també reintrodueixin algun depredador natural de les cabres (com aligues i tal i així veurem escenes dignes d'un reportatge de la tele (jo ja he vist cabres pegan-se osties amb les banyes dalt d'un roc amb el sol de fons).
Es veritat que les cabres són part de l'haboitat natural però si no si fa res acabaran sent com senglars a barna, coloms o rates. Cal controlar la població si no volem que s'acabin carregant la muntanya (ja no es questió de si podrem escalar o no, això rai casco i fora i si ens agrada pillem les cored i trastos i cap al tunel de la fuixarda que allà l'unic que et pot caure es un lolo al cap)
Vinga gent
PINGUAI
Re: CABRES A MONTERRAT
12-December-2005 14:19
Son ellas las que estan a casa seva i no tu que ets un (intrús) visitant. ¡Hauras de pensar en afegir un perill mes al tema de trepar!. ¿o potser penses que aquesta es una activitat gratuita, inocua i sense risc?
Quant dius que "alguna cosa haurem de fer" ¿et refereixes a matar las cabres o anar-t'en a pasar el diumenge a Port Aventura?
Ahhh! i per el mateix preu et podrias queixar del aument de circulació que hi ha entre Bcn i El Bruc, que tambe pot matar !!!
Maluta
Re: CABRES A MONTERRAT
12-December-2005 14:33
Em sembla que no has llegit b l k deia, en tot moment defenso que elles tenen mes dret que nosaltres, però ja t'aseguro jo que si monserrat fos un habitat natural complert no n'hi hauria tantes, alguna cosa se les menjaria. A la llarga hi serà jo només parlo d'accelerar aquesta arribada portant unes quantes aligues de jo k se on.
o tu k et penses que aquestes cabres van venir soletes dels ports de beseit? no han estat reintroduides i esta de puta mare que fossin reintroduides igual que els ossos de la vall d'aran.
Jo no parlo de caçar, parlo de l'establiment d'un equilibri ecologic
sius plau lleigeix te b el meu mail abans d'encendret
Pinguai
Re: CABRES A MONTERRAT
12-December-2005 14:53
Maluta, fixat que el teu mail i el meu son del mateix minut, ergo no el podia haber llegit. El meu esta dirigit a Samesants
TR
Re: CABRES A MONTERRAT
13-December-2005 14:09
TOTA ACCIÓ provoca una REACCIÓ, i això de jugar a ser déus amb la natura, a l'home sempre li ha anat bastant malament ( tant actuant com a INVASORS o com a SALVADORS)...

Les cabres actualment a Montserrat no tenen cap tipus de predadors. No es pot reintroduir una espècie animal sense els condicionants que n'equilibren el desenvolupament massiu. Aquest PERILL pels escaladors també ho és per als excursionistes, visitants, el territori, els arbusts dels quals s'alimenten, les malalties que poden propagar, etc...i sembla que actualment el tema no té frè.
Si la ecologia depengués NOMËS de quatre banyuts trescant per les agulles tot seria bastant facil,però no, srs ecologistes, la ECOLOGIA és una actuació molt més global i sobretot EQUILIBRADA, que no pot basar-se en victòries o plans tant concrets com la reintroducció de les cabres en un espai que no habitaben de feia segles, sense els factors de regulació que hi havia ( predadors, caçadors, etc, que abans teniem...).

Qualsevol altra argumentació, si bé plena de bona voluntat i intencions ecologistes, és un error a mig i llarg plaç. Les cabres difícilment desplaçaran als humans ( abans començaran a pelar-les com a l'óssa del pallars), però una població descontrolada tindrà efectes sobre el seu entorn i aleshores es veuràn de nou aquestes CAGADES de l'administració que l'únic que sembla que faci de vegades és intentar acontentar a col.lectius de manera puntual amb polítiques sense massa visió a llarg plaç .

I als pseudoecologistes que TANT sembla que els agradi la bel.ligerància a favor de la natura, que es mirin una mica el melic i que aprenguin d'una vegada que PRIMER ÉS LA GUERRA i DESPRËS LA REVOLUCIÓ...s'han equivocat d'enemic ( o no els interessa reconèixer-lo). El perill a Monserrat són les massificacions de persones al MOnestir i pels camins, i la mena de expiació que s'ha volgut fotent cabres a manta perquè sembli que no hi ha cap problema no és la solució...
victorvalles
Re: CABRES A MONTERRAT
13-December-2005 20:06
Penso que el que diu tr té molta raó, estem d'acord que les cabres tenen dret, però cada vegada és més fàcil que et toqui una pedra per les cabres, a qualsevol punt les pots trobar.
Ja sabem que qui no vulgui perill es quedi a casa.Però cada vegada i a més gent exposada.
Resulta que algunes zones del monestir no es pot escalar perquè podem tirar pedres. Però si que poden haver cada vegada més cabres que les tirin.
Maluta
Re: CABRES A MONTERRAT
13-December-2005 21:36
M sembla k no has entes res noi, les cabres s'han de regular pel mal que faran al medi a la llarga, no pel perill que ens comportin a nosaltres o a ningu vingut de fora. Es questio d'evitar el ke passa amb els senglars a collserola, els isards algunes bandes o els conills a australia per donar-te alguns exemples només. Hi ha superpoblació i aquests nuclis amb densitats de població acaben siguent focus de malalties, acaben arrasant la vegetació, etc... (algu s'ha fixat amb caminois nous que han aparegut en alguns llocs on clarament no hi passa ningu).
Respectem-les però que no s'ens escapi de les mans.
ska
Re: CABRES A MONTERRAT
15-December-2005 13:33
sésta duent a terme un pla de caça controlada i selectiva de cabres, crec que son 12 cabres entre mascles i femelles tot aquest ivern, tot aixo controlat per un guarda forestal
Re: CABRES A MONTERRAT
23-December-2005 21:15
lo que hay demasiado son mea pinos como tu, osea gente de la capital. demasiados escaladores o spidermans de turno. las cabras ya estavan hace muchos años, y las eliminaron los incompetentes. que pasa que tu eres autoctono de la montaña, has nacido en ella, anda i vete a tu casa y deja de decir tonterias.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar