El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

VIGNEMALE: Sólo Estoy Sangrando

Posted by albert 
VIGNEMALE: Sólo Estoy Sangrando
August 13, 2007 05:53PM
VIGNEMALE: Sólo Estoy Sangrando

El passat divendres vam anar al Vignemale a provar aquest viot obert l'any passat. Ens ha agradat, especialment pel lloc (esplèndid vignemale) i l'estil en que l'han obert. Tot i això, el Vignemale no és un lloc per gaudir escalant (la roca sempre exigeix atenció).
Enhorabona a l'Aritz, al Gillaume i a l'Eukeni.
Vistes esplèndides del Diedro Amarillo, i si algú l'ha feta mil gràcies per la topo.

Acceso fácil sin crampones bordeando por la roca desde la derecha del glaciar (máximo II grado).
Material: Juego de alien (azul, y doblando los verdes amarillos y rojos), Camalot (0.75 y 1) por duplicado, 2, 3, 3.5 y 4, y un juego de
empotradores. Clavos opcional por si acaso.
Vía con dos largos exigentes y obligados: el primer 6c+ sobretodo (... tanto de primero como de segundo), y el último 6c+. Roca aceptable para ser vignemale, siempre exige atención, y algún tramo cutre.
Línea lógica muy bien abierta. La reunión después del primer 6c+ un poco justa, el resto puede reforzarse o ya está bien.
Horario: once horas.

Acceso desde España por Bujaruelo, 3 horas y media hasta veinte minutos antes del inicio del collado anterior al collado de las mulas (vivac a 2.200 mts de altura aprox). Una hora para remontar el collado y otra para acceder a base de la vía mediante una diagonal descendente que evita el glaciar.
Bajada destrepando por la arista hasta la base del Clot de la Hount, y de allí andando hacia el valle el Ara, dos horas al vivac.
Vía al sol desde las 8 de la mañana hasta las 14h (10 agosto)

esquirol, castellet i albert ganxets.
Re: VIGNEMALE: Sólo Estoy Sangrando
July 20, 2009 09:04AM
Hola, ahir diumenge 19 de juliol vam repetir aquesta via amb en Xevi, la via és forçabona i obligada, en linies generals ens va agradar, sobretot pel lloc on està situada.
a la info d'en ganxets afegir-hi:

L'accés nosaltres també el vam fer des de bujaruelo passant pel coll des oulets (el que hi ha una mica més al sud que el puerto de los mulos) i des d'alla flanquejar fins a uns plans que fa a la dreta del coll després de passar una gran congesta de neu. Des del coll gairabé no cal baixar s'ha d'anar en diagonal fins a aquests plans. Des de bujaruelo 4h.

Voliem fer la via el dissabte però ens vam llevar amb 4 dits de neu al nostre voltant, així que varem dedicar el dia a fer un bon lloc per bibaquejar en aquests plans. Lloc visible des del coll, semicercle de pedres amb una gran fita. També vam aprofitar per controlar-nos l'aprox, d'aquesta forma des del bibaq està marcada amb fites l'aprox a peu de via sense necessitat de grampons. S'ha de seguir flanquejant sense perdre gaire altura per passar per sota unes grans congestes, desprès agafes la roca i per unes semi vires vas flanquejant per sobre les rimaies fins a peu de via. algun pas tonto que fa que t'ho miris bé, peró sense cap dificultat especial.

Així diumenge finalment vam fer la via, hi vam entrar a les 6h, una mica de fred però després s'agraeix escalar més estona al sol. Els horaris que vam fer són: fins a R7 3h de R7 a R13 1h 30' i de R13 a R21 4h, així que en total la via unes 8h 30'. Al material del ganxets afegir-hi: camalots per duplicat 0,75 1 2 i 3 i un 4, aliens el mateix que diu en ganxets.

Pel descens desgrimpnt amb una horeta i mitja llarga s'arriba al coll, allà vam deixar el material per anar a desmontar la tenda, a 10' del coll i baixar fins a bujaruelo.

Roger.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login