El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Mi nombre
Vignemale, Corredor de la "Y"
January 13, 2004 12:59AM
Ens hi vam clavar amb cuatre cargols i un d'antic que només entra a cops de martell i que no vaig aconseguir ficar en cap lloc. El primer llarg que marca 70º/80º el vam trobar molt dret, de 90º amb un tram a dalt de 95º i a més no parava una dutxa de neu continua. Aquesta sortida de 95º la vaig trobar especialment dura, amb neu tova molt xunga. En aquest terreny vaig fer uns surcos amb els piolos perque es desfeia el gel però per contra em van anar bé per ficar ponts de gel (precaris en tot cas).
Pujant el meu colega de segon se li va caure un cargol, afortunadament, així tinc l'excusa perfecta per baixar perque el que es veia amunt encara semblava més dur doncs no parava de caure la neu en forma de dutxes.

Portar 7 cargols, alguns curts perque en algun lloc la capa no era gaire grossa, pitons i friends. Potser el 90º/95º es pot esquivar per l'esquerra, pujant per unes plaques primes de gel però és més elegant pujar tot recte.

No sabem si estarà format la part de dalt però el meu colega deia que no. En tot cas s'hauria d'esperar a que baixés tota la neu recent si és que no estem fets uns "Lolos".
Re: Vignemale, Corredor de la "Y"
January 13, 2004 10:10PM
Jo vaig fer l´any 91 la 9ªascensió hivernal de la Y,llegint encara els apunts que em vaig fer,amb diferència el primer i el llarg del bloc empotrat són els més dificils.
He fet bastantes vies en hivernal i aquesta marca sobretot per la precarietat de les seves reunions i llocs per assegurar.
Si hi heu de tornar , el principal és assegurar-se que les condicions són excelents;ja és prou dura com per que a + a + el glaç estigui malament.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login