El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Tranki Edu! A mi em va passar en un dels primer parabolts que baix col.locar, jeje! Vinga apretar vinga apretar fins que va donar la volta jeje! De totes maneres, si la xapa té bon contacte amb la roca i la cabota del cargol apreta per tota la seva superfície, costa molt més de que passi. Aquests espits on el cargol toca per la part inferior i no per la superior són més propensos a partir-se, japor Lluís Parcerisa - Técnica, equipo y material
Tranquil Ramon tranquil !!!!, ja saps que m'ha agafat la Grip del Parabolt, vulgarment anomenada Les Febres, que és molt contagiosa i s'ascampa a gran velocitat. Els sintomes, ja els coneixeu: tremolor de cames, ansietat de veure coses lluents, ganes de parlar (o cridar) constantment, etç etç etç. Per sort, tinc una bona vacuna: Transxilium-50 de la marca Canalda, de fet gairebé tots elpor Lluís Parcerisa - Vinya Nova
Tic pensant de fer una trobada a Canalda, podem parlar i d'això i moltes més coses, que us sembla? Potser a la tardor, que tinc la primavera mooooolt liada.por Lluís Parcerisa - Tossal de la Feixa
Homeeeeeeeee!!!!!............. No sé no sé, jejeje!!!! Paca, serà un honor. Ara, tants dies penjat d'una hamaca..... potser m'agafarà un patatús. Però d'on els treus tants dies de festa? A mi no em deixen? Vejam si ens podem veure i en parlem, ja et trucaré. Fins aviat.por Lluís Parcerisa - Paret de Catalunya
Merda Paca. Merda i més merda!!!!!!!!!!!! Cagon l'ou!!!!!! Estic rabiant molt!! Jo, ja la tenia ullada aquesta via, el pilar verge........... no t'arribes a imaginar les vegades que he mirat la foto de la guia i pensava aquí n'hi cap una aquí ni cap una i m'agafava un cangueli que tenia que anar al wc i tot, jejeje!!! Weno!! Ja ho diuen, qui no corre vola. I felicitats, prepor Lluís Parcerisa - Paret de Catalunya
Respecte, Respecte, Respecte, Respecte, Respecte, Respecte, Respecte, Respecte, Respecte, Respecte, Respecte. Tots ens em de respectar. Qui no ho faci, no mereix que el respectin. No em cansaré de dir-ho. Totes les vies necessiten un espai vital, també s'ha de respectar. Tots els escaladors de tots els nivells han de saber trobar les seves vies, un escalador que no super-hi el Vº tapor Lluís Parcerisa - Escalada Clásica
Només mirant la ressenya i llegint el material que es demana ja pots deduir per on aniras els tiros. Per mi, la graduació, ha de ser tancada per nasos, si comences amb seguros bons i acabes amb cremalleres de seguros precaris, doncs aquí s'acaba la història. Crec que falta aventura, ho volem tot mastegat.por Lluís Parcerisa - Escalada Artificial
Només mirant la ressenya i llegint el material que es demana ja pots deduir per on aniras els tiros. Per mi, la graduació, ha de ser tancada per nasos, si comences amb seguros bons i acabes amb cremalleres de seguros precaris, doncs aquí s'acaba la història. El que si és pot fer és estirar-la, perquè actualment tens alguns A2 que s'et surten els ulls. Crec que falta aventura, hpor Lluís Parcerisa - Escalada Artificial
La Novembre Negre és molt xula. Recomanable. Tascons, friends+aliens i ganxo opcional recomanat. 6a obligat.por Lluís Parcerisa - Mont Roig
Ai ai!!! M'alegra saber que tot va acabar bé. De fet vau anar a escollir una de les vies xungues de la paret, de les que et fan dir: t'odio amor meu. Apa! Bon Nadal a tots. Per cert! Ja estaveu per sobre el pont de roca?por Lluís Parcerisa - Canalda
Ara farà un any que vaig restaurar aquesta via. Vaig deixar-hi burils vells a les reunions per si s'ajuntaven més d'una cordada, aquest diumenge els vaig anar a treure, així que la restauració està acabada del tot. Ara només queda l'últim buril, el buril del record. Salud.por Lluís Parcerisa - Canalda
Molt bé Baseta molt bé!!!! Tenim una comarca molt guapa per escalar i amb un clima força benigne durant bona part de l'any. Has descobert alguns racons macos però encara t'en queden molts més, això si, si saps trovar-los amb .... bé ja m'explicaràs jejeje!!!! Només dir-t'he que si necessites més informació (vies noves que no apareixen a la guia) ho pots trobar a la Roella ipor Lluís Parcerisa - Escalada Clásica
Ep! Que només vau trobar un buril al primer llarg?!?!?!?!? N'hi ha tres i un clau: dos burils en el primer 6c (fisureta cega) ben protegit, després flanqueig a la dreta i l'altre buril just abans del segon 6c, crec recordar la caiguda força neta i després ja bé la panxa de 6b amb un clau cutre als peus (o més avall .....avall). Si només vas xapar el buril del segon 6c ( em penso que hipor Lluís Parcerisa - Canalda
Benvinguts a casa de nou, la porta mai està tancada a les "velles" glories (ei entre cometes eh!). Ja veieu que a la cuina s'estan coent moltes coses, fins i tot, algunes potser ja s'estant cremant, però bé, millor que passeu al menjador a disfrutar del banquet que alguns bons chefs estan preparant. Ah! Quan aneu al water tireu de la cadena, sembla ser que hi ha gent molt berrpor Lluís Parcerisa - Morral del Cavall
Ei molt bé per la repetició! Felicitats! Jo em vaig baixar del L3 ja fa uns quants anyets i encara no he gosat tornar-hi, els altres dos em van deixar massa creuant de cables i en aquest va saltar el fussible. Bé, si t'has fet la Torrente, no crec que tinguis gaires problemes a la Farinelli, per aquí en algun foro vaig fer una piada de quan la vaig repetir. Només un consell, el L3 fes unapor Lluís Parcerisa - Canalda
Caram caram!! Ja sabia jo que no tardaries gaire en repetir-la, jejeje! M'alegra llegir que la via et va agradar. Altres companys m'han dit que els graus són apretadets però, hi han passos que tenen truquillos que els fan més fàcils. Esteu massa forts, hi només penseu en tirar recte amunt, jejeje!!!!!! Els graus en lliure, són d'una repetició feta per l'Ignasi i el seu germpor Lluís Parcerisa - Serra de Sant Joan
Bé, us informo d'algunes graduacions en lliure com a resultat d'apurar alguns artificials. A confirmar. L1 i L2 cap novetat. L3, primer Ae = 7b+, segon Ae = 7a menys les dues últimes xapes que per motius horaris no es va acabar d'apurar. L4, A2 = 7a+. L5, primer Ae = 7b+, segon Ae = 6c amb un pas de sortida de 7a. Apa! Ja veieu que hi ha personatges que són un autèntics crpor Lluís Parcerisa - Serra de Sant Joan
Et un liante Paca!!!!!! Mira la que has armat!!!!! Hauràs de posar mosquetons de seguro amb codi d'obertura per la R0, per si les mosques!!!! O comprar-te uns candaus!!! Jejeje!!! Sabeu que passa, ja us ho diré jo, resulta que el Paca té parkinson al braç dret i ja ha picat tota la pedra que tenia per casa. Jejeje!!! Per això ha tornat.... a liarla. Au va home! I ara en serio, creieu que nipor Lluís Parcerisa - Escalada Artificial
Jo vaig fer la Fil d'Ariadne farà uns tres anys. Inici en una llastra característica per la dreta i en xemeneia, pas díficil per despegar de la llastra, després en tendència a l'esquerra per anar a buscar uns diedres amb alguna alzina gran (ja estic al L3 i L4), seguim pel diedre fins uns graons (com si fossin escales gegants) algun pas difícil. Ja veïem la gran xemeneia vermella. Algupor Lluís Parcerisa - Paret de Catalunya
Eiiiiiiii, ara si! Sembla mentida........por Lluís Parcerisa - Serra de Sant Joan
ROSA dels VENTS Oberta per l'Ignasi Vilarasau i jo mateix. Que la disfruteu. Ja no hi ha excusa si plou. Si per culpa de la resolució no s'enten res, miraré de fer-hi alguna cosa. Apa! Fins aviat.por Lluís Parcerisa - Serra de Sant Joan
A la dreta de l'Esperó del Rebost i van dues vies més de l'Armand: Zeit i Diedre President També hi ha per allí la Isards on the Rocks (em sembla que a la Roca Sança que no sé on és pq no hi he anat mai) I suposo que ja més lluny d'aquí, a Greixer, hi ha una altra tapia amb tres o quatre vies més on només recordo el nom de dues: TIM i Baliga Belaga. Aquest és un lloc per anar apor Lluís Parcerisa - Big Wall
Collons nois!!!!! Si ho sé no demano res!!!! Encara m'heu fet entrar més cangueli!!! Hauré d'esperar que s'he m'oblidin els comentaris per anar-hi. Si a la Montfort em va costar i de la CADE tinc l'esquena pelada, a la Robins hauré de pendre hormones pq se m'inflin els ous o em toqui la loteria pels Camalots del 5 o del 6. Jejeje!! Gràcies i fins aviat.por Lluís Parcerisa - Agulles
Avui hem repetit aquesta via amb l'Axel. Me l'esperava d'una altra manera. Sinó fos pel nom que du i pel LL3 no la faria ningú. Roca en general justeta. Ben assegurada i amb assegurances en general bones. LL1 difícil, t'agafa molt en fred i no saps com posar-t'hi. LL2 curtet, sortideta de reunió de cop de gas i la resta a vigilar. LL3 la bomba, difícil i etern en lliure,por Lluís Parcerisa - Agulles
Molt bé Edu. Quina bona pinta que fa. Quan passi una mica la calor ja l'anirem a fer. Si vols obrir la variat, ja ho saps. Per cert! Més a l'esquerra d'aquesta, per una diagonal molt marcada n'hi ha una altra d'oberta que té una mica més de feina i que encara no esta apunt del tot. Quan estigui llesta ja ho faré saber al personal.por Lluís Parcerisa - Perles
Respectem i ens respectaràn. Escoltem i ens escoltaràn. Opinen i ens opinaràn. Eduquem i ens educaràn. Ensenyem i ens ensenyaràn. Informem i ens informaràn.por Lluís Parcerisa - Perles
Caram Caram!! Quina via més guapa!! De les més bones que he fet. Felicitats Paca i Teixi (allà on siguis). El tresor? Un altre dia el mirarem amb més calma, però si és més guapo que la via deu semblar una suite, jejeje! Foc a l'obaga!!!por Lluís Parcerisa - Serra de Sant Joan
Jo, faig servir dos mosquetons de seguro, un automàtic i l'altre de rosca, L'automàtic el paso com si fos una corda pel costat dret de l'anella ventral de l'arnés, és gran i la part estreta a dalt (evidentment el gatell al costat de fora). El de rosca és més petit i el poso directament a l'anell ventral. No sembla mala idea lo de les cintes planes, però a la cintura copor Lluís Parcerisa - Técnica, equipo y material
Joder! Máximo sembla que t'haguem tocat a la llaga amb tot aquest tema. Si tant bé creus que ho has fet no cal que ens fotis aquests rotllos intentant justificar-te i convènce el personal. Cadascú amb les seves idees, els seus problemes i les seves actuacions. No serè jo qui t'anirà a treure els parabolts ni les anelles. Vull afegir, que molta gent pregunta sobre l'estat de lepor Lluís Parcerisa - Escalada Clásica
Isidre, les ressenyes les pots trobar a la guia que ha sortit fa uns mesos a la venda i sinó al bar la Roella de Solsona, per internet alguna cosa trobaràs a la web del Centre Excurcionista del Solsonès i, a una desnivell de farà quatre o cinc anys. Tascons, els tascons triumfen a Canalda, més que no pas els friends, i els aliens en molt poques vies van bé (potser sóc jo que encara sóc una micapor Lluís Parcerisa - Canalda