El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
El otro día hicimos una escapadita a Alquézar. ¡Qué lugar tan bonito! Pero fuimos una tarde y sólo pudimos escalar tres vías, lo malo es que apurados por el tiempo fuimos a las clásicas. Por eso hicimos en el sector de "la Colegiata" las archirepetidas vías "Escorpio" (L1), "Namasté" y "Alquézar.com" y la verdad es que las dos primeras estaban hiper-sobadíspor five - Alquézar
Hola, estava haciendo una lista con los tresmiles "más caros". Quiero decir los más difíciles de los Pirineos y aquí va: 1. Torre de Costerillou (D). 2. Aguja Ussel (¿D?) 3. Torre de Salenques (D). 4. Neouvielle por la arista sur. (BD+) 5. Pic Long (PD+). 6. Besiberri Nord (PD+). 7. Troumouse (PD+). 8. Pico Maldito (PD+). 9. Punta Astorg. 10. Aguja Tchihatcheff. 11. Dedpor five - Alpinismo
Per exemple, aquí: I amb tot detall: I amb limitacions: , , ,por five - Salt de Sallent
MIGUEL DE "PLUMAS LAS CRUCES" ME DICE QUE TIENE INVITACIONES GRATIS PARA LA FERIA ESQUI MONTAÑA DE IFEMA , 13 AL 15 DE NOVIEMBRE MIGUEL 639 20 43 38 PLUMAS LAS CRUCES WWW.PLUMASLASCRUCES.COMpor five - Eventos
Ep! anem amb compte! Perill de desprendiments a la Fuixarda:por five - Fuixarda
En la norte de la Aguja Roja tienes la normal, abierta por Serón y Fau en el 47 pero que actualmente cuenta con chapas (de color blanco) y parabolts. Ciento y pico metros de roca a veces no muy buena pero nada aceptable en general y que además no sobrepasa en ningún momento el IV+. En la sur de la Aguja Roja tienes las vías "Anorexia" y "Ultravox" un pelín más difíciles. Respepor five - Riglos
Hola Bullarolas, la topo del teu llibre la pinta molt bé i sembla que no tingui gaire artifo. És així? i saps si es pot apura en lliure (i val la pena)?por five - Frares Encantats
Dissabte passat (13 de juny), vam perdre un peu de gat als Graus. Si algú el va trobar, si us plau, poseu-vos en contacte per aquí. Gràciespor five - Perdido / encontrado
Gràcies per la info. Ho deia pel pas d'artifo del tercer llarg i pels 3 pasos d'artifo del cinqué llarg. Me l'apunto... però per un dia de núvols! o per la tardor.por five - Canalda
En lliure es podria fer? (grau huma no mutant). I encara s'hi pot anar? Ho dic per la calor. Ho dic perque últimament he estat per l'Alt Urgell i buf, buf! Gràcies per la info Edu!por five - Canalda
Avui hem fet la via 7 del sector central del Diafragma, entre d'altres, parlo de la que no té nom. La via és totalment desaconsellable si aneu amb el xip "esportiu" que és lo normal si aneu al diafragma. Està equipada amb spits, o més ben dit "mal equipada" amb spits. A la "R" només hi trobareu un spit que no he volgut probar si estava ben ficat en vistes de papor five - Sant Llorenç del Munt
El Patronat de la Muntanya de Montserrat informa: " Després de constatar l'inici de reproducció de rapinyaires al Serrat del Tudons en la zona de Can Jorba, temporalment es regula l'escalada en el sector Soga de Satán afectant a les vies E.D.E.R , Mireia, Martina, Oriol i McEnroe. L'escalada en aquesta zona quedarà lliure a partir del 31 de juliol." Agraïm elpor five - Can Jorba
Bonica via sobre tot per la part superior. Surt tota en lliure (6a/b) excepte el sostre del darrer llarg. Encara que es pot fer sense estreps és recomanable portar-ne. Aquest darrer llarg, el del sostre, el podem evitar per la dreta amb un ressaltet de V+ i així surt tota en lliure. Ressenya:por five - Sant Llorenç del Munt
Probando la vía 7 del sector de la derecha, la de 7a "del sostre", nos hemos estrellado con un pasito bastante "k-Bronce-t". Debe ser uno de los pocos 7a que no están de oferta o a lo mejor no vimos el paso. ¿Alguien sabe cómo se hace para que salga 7a?por five - Gelida
Muy guapa. Por algo será una clásica. Pero ojo con algunas reseñas que sólo marcan cintas como material aconsejable. Llevar friends y tascones para complementar la poco que hay en algunos largos. Vía apta para volver al mundo de la escalada.por five - Roca dels Arcs
Ya no me acordaba de los quintos de Vilanova. Hicimos el primer largo y nos bajamos. Demasiados tiempo sin escalar. Resaltar que puede ir bien llevar algún friend para complementar el equipamiento y que el grado apreta. Vía no apata para volver al mundo de la escalada.por five - Roca dels Arcs
L'altre dia vam anar a escalar aquesta via. Ens hi vam possar sense saber quina via era, ni les tirades que tenia ni quina dificultat assolia. Des d'abaix semblava fàcil però la perspectiva enganya. Si a això li afegim un vent patagònic l'ascensió ens va resultar més dura del que ens pensàvem. És bastant guapa però els pasos claus estàn bastant sobats. Suposo que si es fa en artifopor five - Agulles
¿Qué grado le daba el Rossano Libera?por five - Badile
En conjunt via bona, llàstima del llarg d'artifo que li resta continuïtat en lliure. No us confieu amb els primers llargs, regalats i amb equipament generós. Després es converteix en una escalada exigent, fins i tot en l'artifo. Via equipada. El llarg d'artifo el vam provar en lliure però és bastant difícil (7c+/8a), vamos, a anys llum dels mortals.por five - Collegats
Els parabolts del primer llarg sembla que ja no hi són. No els vam veure. En aquesta tirada si no es clava la protecció és difícil i la roca dolenta i l'escalada exposada. Com que la vam fer amb boira encara era més expo doncs la roca estava mullada. Vam clavar un clau en tota la via però tirant de lliure i de microfriends i microtascons. Els primers llargs d'artifo són molt laboriosospor five - Frares Encantats
Acabo de leer por internet que el diccionario define el peligro como “aquello que puede ocasionar un daño o mal”, mientras que el riesgo queda definido como la “probabilidad de un daño futuro”. El peligro es, por consiguiente, una situación de hecho, mientras que el riesgo es una probabilidad. Quizás no lo interprete bien pero según lo dicho si escalo en solo integral un IVº me estaré exponiepor five - Técnica, equipo y material
No havia caigut! Amb el Joan Armengol vam pujar (ell deia "obrir") una efímera línea blanca ja fa uns quants anys. Us passo la foto. No m'enrecordo ni del nom que li vam possar, crec algo de "tiralineas" o alguna cosa similar, però si no està oberta potser estaria bé dir-li "superbairon"... Per cert, el que si recordo perfectament és que vaig perdre una copor five - Roc dels Isards
Hola nois i noies. Vam veure un projecte entre la "Tormenta de verano" y la "Perros Callejeros". De moment un primer llarg equipat. Qui no corre vola...! Què en sabeu alguna cosa? És al projecte de 7a que marca la guia del Montserrat Sur o és un altre? Qui son els autors?por five - Vinya Nova
Agulla Jordi Solé i Masip, via Tormenta de verano Es diu que és de l'estil de la "Caída libre" però nosaltres l'hem trobat bastant menys expo. La ressenya diu que la via és obligada en 6a/6b. Decanteu-vos més pel 6b encara que per disfrutar-la al 100% jo recomanaria que com a mínim aneu amb el 6c a vista consolidat i sense manies amb les distàncies entre assegurançes. Contapor five - Vinya Nova
Orondo, Hurondo al Serrat de les Garrigoses No recordo com es diu exactament pero diuen que és la millor de la zona. L'altre dia vam estar a punt d'anar-hi. La ressenya, que no especifica gaire, indica portar microfriends per un llarg d'A2 que hi ha i el 6a+ del final però m'agradaria saber si es passa bé amb, per exemple, l'alien negre, blau i verd. També m'agrpor five - Coves del Salnitre
En relación con el grigri creo que la mayoría quedan por encima de él, sobre todo por el tema de las cuerdas de 9 coma que tenemos actualmente en el mercado... EDDY de Edelrid: este me pareció el más polivalente y seguro. Muy interesante el antipánico que evita que un/a novato/a nos baje a plomo hasta el suelo al darle a la palanca hasta el fondo. Trabaja con un amplio rango de cuerdas. Espor five - Técnica, equipo y material
Volia saber un parell de coses. La prohibició per nidificació quan acaba exactament? a mitjans de juny, en acabar el mes de juny...? I per baixar la millor opció és rapelar la via però hi ha alguna altra opció (alguna altra via per rapelar el més ràpid possible). He llegit en més d'un lloc que amb cordes de 60 el dos darrers ràpels no es poden empalmar mentre que aquí dieu que sí. Gpor five - Vinya Nova
Molt bé! Fa anys que m'atreia aquesta línea per fer-la precissament com ho heu fet vosaltres. Chapeau! Però els graus que proposeu em fan por. Més que res perque m'agradaria saber si la vau fer a vista i ficant catxarros o la vau probar per dalt.por five - Sant Benet
Ja som tres. Fa un temps la vaig provar i em van quedar tres o quatre pasos per sol·lucionar la via en lliure . No sé com t'ho vas fer però el tram que ve després de la foto em va semblar molt dur. Mot bé bou!por five - La Trona