El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
felicitats x l'activitat i lestat d forma. natros estem obrint algo per alla dalt, i m'han sortit alguns dubtes q potser em podries solventar... pel grau i el q em va comentar l'arcarons, deu ser a la dreta d la burilada/cremellera/ferrata q està obrint ell, era doncs els 100 o 200 metres d'estatica q hi havia fixada, no? a l'esquerra de la seva burilada i ha unby Ramon Solso - Roca Gran de Ferrús
Ei piju, si em poguessis passar la topo original saria d'agrair, ja tens el meu mail, veient com les gasta la caida i dien-me q es expo hi haurem d'anar ben mentalitzats, he Lluis.... a manxar-li bous. qui era dons el/la Rory GAllegher? un music de blues famós? perdoneu la incultura.... ah, felicitats als autors de la via, si senyor, mollt ben oberta i amb bona visió salut i tby Ramon Solso - Vinya Nova
Ah, de pitó falcat diria q no ni ha cap, El 1º seguro es un bong a canyón a 8-10 m, i el 2º sguro del 2º llarg un universal doblat i sortit, millor escanyar-lo. la resta tot espits en excelent estat. rapelable amb 2 rapels d 50 de repisa a repisa amb cordes dobles. c salutby Ramon Solso - Vinya Nova
totalment dacord, la vam fer ahir amb el Parce, per equivocació, voliem fer la roy galleguer?, just a l'esquerra, i vam anar a parar aki. jo creia q era una via friki i al veure el 1º seguro, un bong a uns 10 mettres creiem q estavem a la roy, un cop escalat el llarg ja vam veure q no era el 6a+. ARecomanaria algun friend i microfrienss si no es va sobrat, vaig fer servir dos aliens i un camby Ramon Solso - Vinya Nova
bones bous, no se si ajudaré o encara liaré més la troca, xo si no tinc entès malament, els tricamps són les potes de cabra (funciones per palanca, amb una base "regular" i una part en punxa, com la peülla d'una cabra, que al traccionar cap avall, la base aguanta i la punxa es "clava" a la roca< i queda falcadda), utilitzades en forats q obren i on els friends normaby Ramon Solso - Técnica, equipo y material
Si es para un insituto i portanto para los xavales, contacta con alguna empresa especializada, se os puede caer el pelo si le pasa algo a cualquiera, ponte en contacto con David Tarragó, de olesa, pide q te lo monte él personalmente así lo mantienes ocupado un tiempecillo. Dile qu e muuu grande y que todo el mundo le reconozerà su valiosa labor, y q le dedicareis un busto en la plaza mayor...by Ramon Solso - Técnica, equipo y material
Moltíssimes felicitats bous! Avui he estat per alli i mo he estat mirant, fliipant tot plegat. Ja he vist els cantos marcats, però qualsevol si enfila... sou un craks. he acabat a la haus i suant i tot. El puto amo de veritat SALUT I SEGUI AIXIby Ramon Solso - Sant Benet
bones bous, pos k voleu k us digui, a mi el fet de nar contra la sika i els retrobolting mestà més que bé, el fet de voler mantenir les clàssiques originals, o de mantenir una certa diastància i patró a l'hora d'obrir, o no petar totes les agulletes a vies parabolting també, però aixo d'acabar amb una rave... una mica subrealista tot plegat, no? ens queixem del mal d'ullsby Ramon Solso - Eventos
bones bouss La via està bé, però tampoc superguapa, questió de gustos. La vam repatir aquesta setmana amb el santi, el 1º llarg molt arreglat (bandejes de peus picades), el segon picats d'escàndol i poc evidents, l'altre 6c és un passet sortint del desoplom, el 6b atlètic és boníisim, el millor amb diferència, a dalt un llarg q marca 6a, es finet finet. Els V d dalt no els regalenby Ramon Solso - Roca Regina
Aprofitant el missatge de l'Albert, a mi m'agradari cagar-me en els filldputamangantesdemerda que fan desaparèixer cordes, moscatas i R's dels equipadors. Ahir la sorpresa va ser kuan tornava a acabau una vieta, mu havien fotit tot!, inclús els parabolts de la R, al Sesbastià, a dia d'ahir, ja li han pispat 3 cordes i nosequants moscatas de R. Igual que el Marti a Calders, reaby Ramon Solso - Escalada deportiva
Boou, no t'emprenyis tant i digals.hi a la cara, que segurament que ho fan per ignorància. Aviam sins veiem algun dia, i ja pots anarr preparant tants claus TLL com puguis. ja passaem contes quan ens veiem. Si algun dia hi vas dona'm el toque. com està al Fangandgo? La gent hauria d'acostumar-se a fer les "klekes" amb esparadrap i retirar-les quan s'acabés, perby Ramon Solso - Escalada deportiva
Bones bous, Piju, te enviat un mail amb tota la info i una foto de la topo del thaussa. Vaia lolos provar les dos vies al dia. La propera visita podeu fer la Trilogya, je,je. s'haurà danar a catar aquesta komando...pinta bé. La van apurar l'any passat, el willow i el guillem, un dia de rigurés hivern, tota a vista, sense clavar, la van deixar de 6c+, expo. Jo recomanaria portaby Ramon Solso - Roc dels Collars
Bones bou; no tenia aquesta via controlada, no en sabia de la seva existència. Ojo amb els graus per aquí collars, van d'una banda a l'altre sense massa sentit. No sé aquesta via, peró vies q he pogur repetir de la mateixa gent, els graus són molt durs, desorbitats gairebé pel meu gust. Aa la via de 7º cielo, els graus són més aviaat suaus, al contrari que a l'avi del mas, qby Ramon Solso - Roc dels Collars
Bé, doncs jo si q sóc dels q pensen q un artif a base de ploms és si menys no, més senzill. Crec q més q res és per la ètica, jo intento de ficar qualsevol cosa avans que un plom, trobo que hauria de ser l'ultim recurs del pedalero, no se si perd autenticitat o no, el que està clar és que pot arribar ser molt sistemàtic i monòton, a més de contaminant, sino per exemple el viatge sentimental,by Ramon Solso - Escalada Artificial
Bones ruben, si vols pots penjar la topo aqui, l'auto es el josep maria cases, alies xuxe, ja li comunicaré, si pases el teu mail t'escric el seu telefon personal i li truque tu mateix, no tinc el seu mail. Pos m fas un favor si penjes la topo, estic intrigat deds fa temps amb aquella via, uns comanys i van anar i es van baixa per falta de material, ja piaras avore q fa falta.by Ramon Solso - Escalada Clásica
Ei bou, ja sabia que la carn ja l'haveiu tret del forn, peró deixam felicitar-vos igualment. A vore quan em pases el ditxós CD d'imatgesi i em prepares algun post pel blog, je,je. Felicitats per la nova i pròspera empresa. S'están fent plans per l'Abril q bé..., je,je. VAYA PENDEEEEJOS! SALUT I TÀGHIA, a no, TÀPIAby Ramon Solso - Taghia
Ei Parce, creia que ja no sortiria a la llum, je,je. La via es molt bona i la roca també, natros crec vam fer la 1º repe aquest hivern per provar de alliberrar-la po tranki, que s'ha d'apretar de valent i tenir-los a lloc. Dels Ae's s'apuraran la majoria (els de bona roca), po tots amb graus alts. L'A2 es tipus separate reality po e petit, je,je. L'ultim llarrg sby Ramon Solso - Serra de Sant Joan
M'ha flipat tant la noticia que decidit publicar el post xq la gent se'n enteri. Els Pou la van alliberar a principis de mes per una variant que va obrir el Manu i el Zabalza, una setmana despres ja hi ha 1º repetició, més info a la web dels barrabes. BRUTAL!!!!!by Ramon Solso - Big Wall
collons, ja veig que la via li va agradar a tothom menys a mi,je,je. que hi farem? sobre gustos no hi ha res escrit, ¿no? potser es el fet del mal record en concret queem fa oblidar lo bonic de la ruta, o simplement el fet d'haver-nos baixat sense escalar la xemeneia. Pos veig q li hauré de donar una altre oportunitat, avore si hi pujo a la 1º q pugui. Marsi, la via me la va recomanar el jby Ramon Solso - Agulles
Ei marsi, com ho portes? natros hi vam anar amb el Joan fara unes setmanes, crec k li havies recomanat tu, hi a mi, almenys, em va decepcionar una mica. El diedre dels dos primers llargs, ppsss, (em va recordar el de la Ribas Velasco tbe de la paret d'agulles), i la tirada d'a1, pfffff. Suposo que la gràcia son les tirades de xemeneia de dalt, xo no les vam arrivar a fer xq algu va apedby Ramon Solso - Agulles
ei Parce, com t diu l'uri la podras trampejar sense problemes, enkara q ojo, potser q l'axel li vingui una mica grossa (sense anims d'ofenres, he foll). Amb l'edu segur q la disfruteu molt més. A mi la nord del perdra me la te jurada, me baixat dos cops sense poder sortirf per dalt. Ja us fare un toc kuan tigui xki dalt, tic amb la pota ranca, ordesa va passar factura, la tevaby Ramon Solso - Agulles
Aquestos bous ja no sben que dir...je,je. a mi la cade em va agradar, es bona per anar amb lliure, i esta bastant protegida, i tot i ser cara nord d'agulles la roca no es cutre del tot. D la robins del pedra, per no haver-la fet, en ser masses coses, q s'ha s'anar amb mentalitat d 7c com diu en Pere, i que no hi rgalen Res. Crec q el Kim i el guillem van patir algun moment de tensby Ramon Solso - Agulles