El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Vaig llegir que era una via interessant i com que ja havia fet les dels voltats vaig pensar que perdem massa no ho podia fer. Així que amb l'Axel vam anar a provar. Així que, grata sorpresa i si, via interessant. L'estrella poc la vam veure per culpa de la boira. L1 en diagonal a la dreta, en general d'escalada fineta i més assegurat del que em pensava. Tot en lliure quedant elby Lluís Parcerisa - Roca Gran de Ferrús
Ei Pau, doncs vau pendre una descisió encertada, sense pitons es passa la mar de bé, i el fet de no deixar cap rastre a peu de via dóna aquell aire d'incertesa a la via que et fa mirar-t'ho un bon rato abans de començar. El llarg que em va agradar tant? aaaaaaaaaaaahhh!!! jeje!!!!!!!! Donar-li records al Pep que des de la trobada de Canalda que no el veig. Per cert, una cosa que em vby Lluís Parcerisa - Cara norte del Pedraforca
Via mooooooooolt bona i no ho sembla. Jo he fet poques vies al Calderer i aquesta és de les millors i, possiblement amaga un dels llargs més guapos del vessant nord. Inici entre la Piràmide i el Dit de Riambau, en unes grades herboses (seguir les primeres marques verdes que porten a l'Estasen) i després mirar bé la ressenya (Muntanya 874 hem penso) per encertar el L1 una mica indefinit. L2by Lluís Parcerisa - Cara norte del Pedraforca
Weno weno! Aquesta tarda l'he anat a repetir en solitari, 3 horetes, així que si teniu pensat fer-la, convineu-la amb alguna altra. En quan a la bellesa de la via, psha! n'hi ha de pitjors a la paret i de millors també. L1, no massa maco i roca no massa bona, això si, acribillat de parabolts, 6a. L2, més bonic i roca més bona, llàstima del jardí d'entrada a la R, V+. L3, moltby Lluís Parcerisa - Canalda
Avui l'hem repetida tota en lliure. Bona via d'agradable escalada. Tota equipada, gairebé friki. L1 6a, L2 6b+, L3 6a, L4 6a, L5 V+, L6 6a+ Afegir només que no és recomanable anar-hi durant l'hivern o dies freds. Felicitats Indi, molt ben trobada.by Lluís Parcerisa - Benavent
Nada recomendable ir a Terradets por estas fechas (en verano quiero decir), mucha mucha calor i muchas muchas horas de sol. Si es inevitable por tema vacaciones i viaje desde lejos, madrugar bastante por intentar salir de la tapia lo mas ponto posible i llevar, como han dicho, mucha habla. Por la via, no hay problema, con las reseñas que puedas encontrar seguro que tendras suficiente. Parte deby Lluís Parcerisa - Paret de les Bagasses
Eiiiiii sento veuetes, euetes, etes. Doncs de moment no puc dir res per que no he fet la via, i ja sabeu que em costa d'opinar amb va. Ramon, m'alegra saber que ja tornes estar amb les cintes penjant i els friends a les dents, vejam quan torno a tenir temps i anem a apretar, crack! Salud.by Lluís Parcerisa - Canalda
Aquest dissabte vam repetir la via Innominata a la serra de St Joan. Potser sóc jo que estic en baixa forma però em va semblar una via díficil díficil amb el grau moooolt ajustat, roca molt bona menys a l'inici i al final de la via i trams excepcionals. Seguros contats i reunions equipades. L1 de tràmit en flanqueig a la dreta, fita petita a peu de via (V). L2 moooolt atlètic amb seguroby Lluís Parcerisa - Serra de Sant Joan
La vam repetir la setmana passada. Via llarga, ben assegurada en els trams díficils i roca bona menys algun tram de la part central. L1- Fàcil, per entrar a la paret(IV+). L2- Bonic de fisura diedre (6a+) una mica tècnic i final atlètic (V+). L3- Diedret(V) i flanqueig a l'esquerra cap a la cova(II), no confondres amb els espits de la Teletak a la dreta. L4- Diedre desplomat(6b) per seby Lluís Parcerisa - Puntals d'Àger
Hem repetit el Diedre de la Seu al Roc de Collars. Via bonica (que podria ser-ho molt més amb uns petits retocs i neteja), molt variada de passatges i roca bona encara que una mica herbosa. Demanen portar tascons, friends fins el C4 + aliens i algun clau. Nosaltres vam passar sense clavar (no portavem claus de fet), però repetir el C3 no haguera anat malament, el C4 opcional però recomanable.by Lluís Parcerisa - Perles
Sembla que es complirant els pitjors promòstics........ però anem a pams. A dia d'avui la paret esta practicament seca, només estan actives les grans xorreres de la paret: la central i les de l'arcada. Així doncs, la totalitat de les vies es poden anar a fer excepte la Tangram i la Funció Delta. La Rodamons psha psha, hi ha un passamà en el tram on creua la xorrera central però més qby Lluís Parcerisa - Canalda
Penjo algunes ressenyes d'algunes vies que obertes últimament al Solsonès i que us poden interesar. L'Orient mitjà, curteta, per completar el dia, equipada a l'estil canaldero, la Tirant pel Dret més ben assegurada i on els graus màxims s'han de confirmar, l'A0 surt en lliure possiblement de 7a i l'Esperó NAN a Busa on el grau també s'ha de confirmar. Altres vieby Lluís Parcerisa - Canalda
Diuen que : lo prometido es deuda. Així que aquí va el recull de vies en cas de pluja, independentment de la difícultat i bellesa de l¨itinerari. Esta clar que si cau un munt d¨aigua com va passar fa dues setmanes (280 litres al Port del Comte) no hi ha paret que ho resisteixi, amb això vull dir que servirà en cas de pluges dèbils. - Canalda: L1 de la 1879 (compte amb la sortida), L1 de la K36by Lluís Parcerisa - Canalda
No cal entrar ser tant radicals ni agresius. El que vol és això, que li fem alguna cosa per així tenir més motius per bloquejar el pas. Penseu que no ens pot dir res, no ens pot fer res, només ens pot amenaçar. Pot prohibir el pas de vehicles al cim de la paret per que és un camí que només arriba allà i no hi ha cap servitud de pas, si aquest camí arribes a una finca d"un altre propietari hiby Lluís Parcerisa - Pared de Aragón
Que tal Roy? Me alegro que subas des de tan lejos. Intentaré ponerme en contacto con Ricard para invitarle y para hablar de un problema que tenemos con una via suya de la pared. Lo organizo yo sin más ayuda que la que pueda conseguir de amigos i compañeros, así que saldrá como saldrá. Paca, gràcies per la informació. Diga-li al Pelut que m'enviï un e-mail i parlarem més privadament (temaby Lluís Parcerisa - Canalda
Ei Paca. Ja ho havia pensat això del passe de diapos, així el vespre no es farà tant llarg, però no tinc grup electrogen per fer llum, tu en pots aconseguir? Si em dius que si, jo hi poso la gasolina, els allargos i el projector de diapos (de carro lineal), el que tampoc tinc es pantalla on poder-ho projectar. Què hi dius? Faig relació de vies xules que es poden anar a fer i que surten a la gby Lluís Parcerisa - Canalda
Cracks i cracks!!! Després de 5 anys de la primera trobada d'escaladors a Canalda, hem descideixo a organitzar una segona trobada. Iniciativa personal i desinteresada que no sé com anirà, tot depèn de vosaltres. He fet una mica de programa d'actes, res d'especial, que adjunto en l'arxiu. Faré, en els propers dies, una relació de vies més o menys recomanables per que noby Lluís Parcerisa - Canalda
No et vaig arribar a coneixer, però tenies que ser un gran home, la teva precència encara és palpable al poble. Molta gent et trobarà a falta i Estall fa temps que t'enyora. L'escalada a la paret d'Aragó fa temps que ja no és el mateix. Adéu Santiago, els qui escalem tenim un raconet per tu.by Lluís Parcerisa - Pared de Aragón
Al bar Tahussà de Coll de Nargó trobaràs la ressenya. Algun parabolt trobaràs, en alguna conversa crec recordar haver-ho sentit. Mal dia per anar-hi dimecres (segons la meteo) i ja ha passat l'època d'anar-hi (per mi), deixa-la per l'estiu vinent així podràs variar una mica de la nord de Montserrat, ara ja pots anar a les cares sud altre cop. Ja pots matinar. Sort.by Lluís Parcerisa - Roca Narieda
Van forts aquesta gent. Clar, com que no aportem cales enlloc som un estorb.by Lluís Parcerisa - Escalada deportiva
D'entrada dir que no l'he feta, per tant, potser no sóc el més indicat per dir el que s'ha de fer. De totes maneres, ja que ens posem a restaurar-la ho podem fer tot d'una sola tacada i no cal tornar-hi d'aquí 10, 15 o 20 anys. Les fissures, evidentment netejar-les però deixar-ho amb els claus i fissures, fins aquí d'acord. Però les expansions, jo les canviaria toby Lluís Parcerisa - Aeri
Ei Miquel. A la via de l'Spigolo vas trobar dos claus a la meitat del L2? Dos universals d'acer dur amb uns cordinillos? Suposo que els vas treure i els vas repartir per la via oi? Un dia, fa molts anys volia repetir la Cade i és va posar a pedrejar (no ploure no, pedrejar directament). Volia anar-los a treure i acabar de repetir la via però mai trobava company, si encara hi són .by Lluís Parcerisa - Cadí, Serra del
Encara que sembli mentida hem repetit amb l'Ignasi l'Estimball a l'Agost i em passat fred. Bé, la via no té massa història ....... ben mirat, en té molt d'història però no té masses problemes per repetir-se. Bona roca, bon ambient i ben assegurada, reunions en parabolts del 12 amb anelles, les tirades amb burils en bon estat i esquitxades de parabolts i algun clau. Fissuresby Lluís Parcerisa - Cara Sur
La verge !!!!!!! Aquest payo va molt de wais, no?? Mira perla, no tinc cap corda teva ni ganes. Si ten falta alguna, m'ho dius i t'en deixaré una que és la primavera personificada, t'anirà de conya per despenya despenjar-te. Tu tampoc em coneixes per tant estem igual. I millor serà que et quedis per aquí baix amb el teu Pedra a Pedra, per que t'aseguro que practicaré a posaby Lluís Parcerisa - Escalada Clásica
Estimat (o no) Jordi Pazos. Per començar, ja veus que jo no m'amago darrera un anonimat. No m'interesa gens el teu currículum, ni tampoc la teva veterania, ni els teus objectius però en canvi si que m'interessa la teva ètica (ben mirat, tampoc m'interesa, només em preocupa). Sé que per molt que et diguem tu continuaràs fent la teva, que encara que la majoria de gent pensi napsby Lluís Parcerisa - Escalada Clásica
Via molt maca, acabes tip de fissures i xemeneies. NO cal dur martell, les reunions és poden reforçar molt bé, portat tascons, friends (fins al C3 algun de repetit, i el C4 fa més nosa que servei), aliens (repetits) i alguna xapa recuperable. El primer 6b esta molt ben protegit amb tres claus (en A0 sense problemes), el segon 6b (el mític off-witch), no crec que sigui ni 6b ni expo ni off-witch (by Lluís Parcerisa - Paret de Catalunya
Que visqui !!!!!!!!! Però (aquesta) lluny d'aquí !!!!!!! Suma i segueix, Paca. Quantes en portem?????by Lluís Parcerisa - Frares Encantats
Albert, això és un SUSPENSO directe. Les ressenyes no només són un dibuix ben fet. Hi ha vies amb lletra petita que no és veu i, només t'he n'adones quan hi estas enmerdat fins al coll. Crec que em de començar apendre a mirar les ressenyes amb uns altres ulls. Foc a l'obaga.by Lluís Parcerisa - Pared de Aragón
És una trola. Almenys això m'han dit.by Lluís Parcerisa - Aeri
Ah! Ara acabo de veure la foto. Aquest cargol ja estava xungo. Si us hi fixeu hi ha una banda més clara i una altra banda més fosca, la banda clara vol dir que ja estava trencat tota aquesta part i la banda fosca és la part que realment el metall estava unit. Això no pasa molt sovint, però si de vegades, en el procés de fabricació del cargol (és una tara però no és veu). Apa! Ara per què de veby Lluís Parcerisa - Técnica, equipo y material