El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
alt urgell.. comarca de llegendes i versions del fets fets i no fets..... avui obríem i un jan que ens hem trobat ens diue 'neu amb compte que a l'alt urgell roben els claus' .......aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh! en canvi, una bona conversa, pausada i sobre els fets fets i no fets, ho ha deixat tot a lloc. I el jan ha marxat més informat. Si és que no hi ha res com parlar, preguntar, aclaby edunz - Roc dels Collars
ah, lo de 'encadenar-a vista-i-sense clavar' el mas de st pere, ... :), si que s'ha fet si, ... ja ho comentaràs tu ramon...by edunz - Roc dels Collars
els del mas diuen que no obren la tanca pq els de la FTP volen controlar així el pas dels furtius andorrans per l'isard... textual.. també deien, 'massa ha canviat tot, abans no calien tanques i es passava per tot arreu'... canelles, alinyà.. és un fortin. I lo pitjor, la sensació de no tocar massa els cullons no sigui cas que aquesta penya d'ecologistes comercials de despatxby edunz - Roc dels Collars
a onaclimb tens alguna resse. Després a l'esquerra de la NIFO hi ha vàries vies de 4 llargs equipades, però ara a l'hivern són a l'ombra fins al migdia (per més info Bar Thaussà a Coll de Nargó). Al Roc del Collars (vall de Canelles) també trobes vies equipades, cara sud, com la Dioni (6a) i el Camí de l'Alfons Baró (6b), les trobes al blog de l'Alt Urgell:by edunz - Roca Narieda
a onaclimb tens la resse de la platinium: vua, no serà per info eh? salutby edunz - Oliana
ueps, doncs si, heu entrat a la Eder. A nosaltres ens va passar el mateix però vam seguir amunt fins a la primera feixa per trobar l'AC. Potser el pitó que dius és el de la AC o si és massa a la dreta, de la Platinium. A l'enllaç: , tens el que vam fer nosaltres. O si vols guaitar directament el croquis del que vam fer mira a: a aquest enllaç trobaràs el croquis original (?) de lby edunz - Oliana
si si, amor a dojo i que els estels t'acompanyin lluna!by edunz - Escalada Artificial
uei lluna, aquesta proposta ja es va presentar al primer curs d'artifo de vilanova, del gener/febrer del 07. La va presentar en Santi Llop (entre altres joies mirall impanetrable A5 mític de kalamontse). A la taula rodona posterior (amb la presència d'alguns re-ke-te-cracks de l'artifo), doncs com tot, diversitat de gustos i opinions. Està bé la idea de la 'selecció naturalby edunz - Escalada Artificial
bones Ruben, t'ho envio al mail per cert, vam anar a repetir la comando de la paret del grau i vaya graus lolos!!! ... ja anavem amb la idea de practicar l'artifo així que va estar de conya, molt bona via tb. salut!by edunz - Escalada Clásica
ei Ruben, ja li vaig passar el mail del xuxe al jaume (ens vam conèixer a la bucòlica, per allà l'estiu) però no li debia arribar, o a saber. Avia'm com queda la via doncs que hi ha expectativa... salut!by edunz - Escalada Clásica
Passo corquis i ressenya que m'ha fet arribar en Xuxe d'aquesta joia de Canalda, del tot imprescindible. Algun dia algun superbou alliberarà el gran sostre?....se pa possible? salut! DIMENSIÓ APROXIMADA V+/6a A2e 200m. 1ª asc: 8 - desembre - 90 per Angel Eroles, Joan Marceló, Marià Garriga i Josep Mª Cases. La via porte camí de comvertir-se amb la gran clàssica de la paret.by edunz - Canalda
ei bones! ara ho entenc, ja que em pensava que estaveu a la festa i per això no vam dubtar de que l'L2 era el de la pensionistes.... Ja vam veure la llibre de piades de st.llor que havieu marcat el que faltava. Igualment, no ho veig de 6a obligat. El primer pas és dur, de bloc, 6a+ segurament, però amb l'estrep quedaria amb V+, i la resta fins als xapatxes actuals també es passa amb Aby edunz - Mont Roig
ei miquel! ja viag pensar que potser és l'OscarLafotet, però pensava que aquesta encara anava més a l'esquerra de la Novembre Negre... merci cuida't!by edunz - Mont Roig
bones gent, ahir vam fer la Pensionistes, de la paret de l'Extrem, al Montroig, tot i que vam acabar anant de festa amb en Paca doncs vam empalmar per error el seu L2 (ja deia jo que aquell inici no era IV+) i L3, que vam desmuntar per acabar per la Pensionistes, que era el tema. Un parell de preguntes: * algú ha passat en lliure l'L4 de la Pensionistes? se li veia color, bastant. *by edunz - Mont Roig
Adjunto topo d'aquesta guapa via d'en Ballart i en Vives, a l'esquerra de la Festa del Paca i la dels Pensionistes, paret de l'Extremby edunz - Mont Roig
wuei wuei, iu ar rait.. em referia al 6c/6c+ del segon llarg.....by edunz - Montgrós
passo topo d'aquesta via clàssica de la Paret Bucòlica, de la que corre poca info i repeticions i en canvi està prou bé (al meu parer, més guapa que la Olaya, que és la clàssica amb més nom de la paret). Les R a base de burils i claus són dignes (algun buril renovat). Portar plaquetes o milor tascons petits per collar tornillos d'expansió. Escalada facilona, tranquila i ràpida. Els 2 úlby edunz - Oliana
la AGP del plecs inferiors està amb l'equipament antic, excepte un parell d'spits afegits a la primera tirada, on també hi ha un cooper trencat però es passa bé. 15 cintes i a flipar. Coincideixo amb la GEDE del pas del príncep, molt guapa i racó genial. Vam passar en lliure, 6b i un tram a dalt de 6c/7a. Els dos primers llargs estan semireequipats amb bolts. D'aqui en amunt és eqby edunz - Montgrós
via 'topeclàssica', guapa i recomanable. Els burils i l'equipament en general estan en bon estat. Grau ajusat, anys 80, se li pot sumar un plus o més a algun lloc. Sense claus (nosaltres no els duiem) el 6è llarg queda bastant expo (ai... santa savina seca..., vam passar pels pèls amb aliens i microtascons). No se si algú que l'hagi fet em pot dir si estava més equipat (els foby edunz - Oliana
passo topo d'aquesta guapa via poc repetida de Perles amb l'equipament actual. El primer artifo el vam passar en lliure, i els altres dos tene color.. algun bou dels grans ja farà i desfarà.... ciau i aupa l'escalada clàssica per la zona i per molts anysby edunz - Perles
bones piju, albert i companys... pensant amb aquesta via em ve un dubte i potser és una parida, però quan marca 6b obligat, es refereix a 6b amb autoprotecció o amb alguna assegurança fixa (del tipus que sigui) a una distància 'prudent'? un exemple d'això són els dos últims llargs de la Prima, al Rajolet, que segur que heu fet. Els dos podríem posar que per passar amb lliure el grby edunz - Pared de Aragón
les primeres xapees si, fins que trobes una reunió a la dreta amb dos xapes (funció delta) abans d'acabar el llarg i arribar a la R1 de la rodamons de fet, a la topo hauria de posar 6b en el primer llarg de la rodamons, tot i que és un pas de panxa que es pot escaquejar per la dreta.by edunz - Canalda
Passo topo d'aquesta via poc coneguda/repetida de Perles... molt guapa. (estrep i ganxo recomanable pel pas de 6c+/7a... del segon llarg si no es treu en lliure)by edunz - Perles
gent, adjunto altre cop la topo de la somni que hi havia un error.. la R1 de la funció delta ja estava ben marcada però la R1 compartida amb la Somni Pirata és de la Rodamons. I la línia de bolts que continua recta amunt també. La Funció Delta marxa a la dreta des de la seva R i esta semi-re-equipada (spits, algun bolt...)by edunz - Canalda
ei david! com va? eren parabolts, com el mínim el primer i el que vam veure del segon llarg... no se si hi havia algun spit intercalat, no m'hi vaig fixar massa, només vam fer el primer llarg i al cantó dels burils de la somni qualsevol xapa brillava molt... tot i que els burils de la somni estan en molt bon estat!by edunz - Canalda
per cert lluis, no deixem passar la paellada-trobada d'escaladors comarcals que tenimn pendent de fer a canalda! o potser si, ja cara el bon temps...by edunz - Escalada Clásica
mmmm... avia'm si aneu descobrint els secrets de la comarca... feu una ullada per exemple a oden, sud busa, cingle i agulles de sant llobre, vilamala.... tope aventura amb roca marca de la casa... i si esteu disfrutant a canalda, font farrera i la josa, ja podreu entrar a tot arreu! tb visc aquí, si voleu contactar: edunz@hotmailby edunz - Escalada Clásica
passo topo d'aquest viote amb les assegurances actuals. Nosaltres només vam col.locar un alien groc a l'inici del 4art llarg... vaja, via equipada a l'estil canaldero. Els burils de L1 estan posats un mica a ojo, que vam entrar per la Funció Delta. Via molt guapaby edunz - Canalda
ep, faltaven dos claus que hi ha sobre la R de burils del primer tram.... pocs que n'hi ha.....by edunz - Oliana