El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Viote, la millor que he fet a Montrebei. Vam passar be sense clavar amb el material recomanat pel Ganxets després d’arreglar-la, joc aliens (blau, verd x2, grocx2, vermellx2, taronja, lila), joc camalots fins 3.5, joc tascons, però cal dosificar les peces grosses en les tirades llargues, que per mi son les dures de veritat. El 7a+ i el 7b tenen canto, si veus la línia surten fàcil (estava marby Piju - Paret de Catalunya
Pel que expliques dels tronquets, suposo que es un tram llis de peus, un 10m abans de la R, es veritat, era una mica agònic, pero va sortir fent entre xemeneia/off with, ben protegit amb el c3. Després d’aquest tram, uns 6 m. abans de la R, ja vam abandonar la fisura, flanquejant cap a l’esquerra per la placa amb roca excel.lent (6a/b no protegible). La sabina no es perillosa, primer t’hi pugeby Piju - Paret de Catalunya
Ah, quin grau li poses a tot el tram que vas encadenar del L5? Nosaltres orientativament vam apuntar 7b+ amb interrogant a la topo...by Piju - Paret de Catalunya
Hola Turmix! Hostia, quin pegue mes bo que li vau fer, felicitats bows! llàstima del canto petat, amb el tram de baix encadenat ja casi ho teníeu!. Volíem apurar-la a la tardor, però veig que ja la teniu apunt i us avançareu, ànims! Definitivament, la roca no es bona, ja ho aviso a la topo però potser hauria de recalcar-ho mes (sorry!), però com que es dièdre, es va fent, no? Els paraby Piju - Paret de Catalunya
Hola Wasma, ja portes varis missatges parlant d’Ossama i d’uns turbans... A mi em sembla que lel veritable terrorista es el que anava armat amb un trepant. Els desequipadors han fet malament la feina, però era una reacció al primer “atemptat”. En fi, es només una qüestió de matisos i una opinió personal.by Piju - Paret de Catalunya
llàstima del spit, això liarà molt la penya. Si el pitó et va aguantar dos saques, no podries haver-te baixat d’ell? De totes formes, està be donar-ho a conèixer.by Piju - Pared de Aragón
Totes les dades a la ressenya. En resum: una via autèntica. Ara que està sanejada i s’hi pot anar mes lleuger, potser hi tornarem per forçar-la tota, però d’aquí uns mesos. Si mentre estant algú s’anima...ànims!by Piju - Paret de Catalunya
Buena topo Rokiski, y buena repetición, creo que hay bastante libre respecto la original! Una pregunta: no mencionas los micros, no los llevabais? Parte de estos pitones se podrían sustituir por ellos? Es factible una repetición en el día? Gracias y saludosby Piju - Paret de Catalunya
ja et dic jo que no es 7b+, es bastant mes. Ànims i a encadenar-la!by Piju - Roc dels Collars
i els ràpels de la dreta de la CADE, els ha fet algú ultimament?by Piju - Pared de Aragón
Caldrà vigilar amb les puntes dels universals i els ganxos...by Piju - Paret de Catalunya
Tipo prado ideal para que jueguen tranquilos hay muy poca cosa, excepto el Roc de l’Alou i l’Estany, en Berga, pero estan algo mas lejos de lo que pides. a una hora y sin grandes peligros tienes Gelida, Paparres. Un poco mas lejos todas las escuelas de Prades. Te desaconsejo todo Montserrat por la caída de piedras y pies de vía realmente malos (excepto bajo el gran techo del Vermell sud).by Piju - Escalada deportiva
La Rory (genial i cirròtic bluesman) està pelada, per contra, la roca es excelent. Si t’interessa em sembla que tinc la topo original. La van repetir el Pastes i el Juanjo (els autors de la Caida Libre i especialistes del sector), sense topo, poc després de que s’obrís. Pel que van explicar, entren peces d’autoprotecció, sense clavar, però millor anar sobrat.by Piju - Vinya Nova
Gràcies Albert, En verd hi ha el nostre projecte. Porta molt temps parat. Prometo acabar-lo en unes setmanes i penjar la topo.by Piju - Paret de Catalunya
Les galetes del “Pastes” son de categoria! Només ments retrògrades i decrèpites com les vostres es posen a obrir en placa sense espitador ni trepant. Felicitats!by Piju - Oliana
Hola Albert, Has fet una mica de croquis? Perquè no el penges? Per acabar de liar el sector, nosaltres tenim un projecte que comença pel dièdre de l’agulleta (comú amb la cuentos del viento?), segueix 30m a l’esquerra per una vira i enfila un sistema de fissures. A veure si ho acabem aviat.by Piju - Paret de Catalunya
Filoxera, que tal "Chatirrín"! Pel que fa a la última afirmació, no hi estic d’acord. Tant el Ballart com el Miguelón, sovint (no sempre), gasten un estil d’obertura compromès, minimitzant les expansions. Això no es anacrònic, es evolució i jo m’ho he passat molt be repetint-ne moltes d’elles. Pel que fa a les ressenyes si que tens raó. Molt cops s’obvien “trampetes” difícils deby Piju - Perles
Hola Edu, Només et puc dir que no s’ha publicat. Que tingui documentat, les següents a la dreta es la Geyper i la Rock’n’roll del kurriol (molt bona), semiequipades A l’esquerra si que hi ha dues esportives (també molt bones) la Tridragons i la Cara Oculta.by Piju - Mont Roig
Jo tampoc puc anar-hi, serveixi almenys aquest missatge de suport. Que no es xafin vies existents i que es tracti amb respecte la roca verge, son patrimoni de tots. Obertures i equipaments si, però amb seny!by Piju - Eventos
Eii, Ramon, Pel que fa als graus, que cadascú es posi el que li agradi, però mola saber a on vas. La corda de “el 7º cielo” no molesta, està fixada a R1 cap a l’esquerra. Volíem fer les dues en el dia però se’ns va fer tard i només vam fer el L1 , haurem de tornar-hi, es veia genial. L’Avi del mas ja està alliberada?by Piju - Roc dels Collars
Ahir,amb el Pastes vam fer aquesta via nova . Pel que fa al rotpunkt va ser un desastre, (cantos trencats, patinades i errors varis), però almenys la vam “pujar” en lliure excepte 3 A0 per entrar a la R3. La via es molt bona, mantinguda de collons i rabiosament obligada (7a/+ sense ganxo, encara que les assegurances no allunyen). La roca es bona amb algun tram dubtós. De la ressenya, no quadby Piju - Roc dels Collars
Felicitats al obridors, excel.lent feina! Una de les millors de la paret, per bellesa, dificultat homogènia i qualitat de la roca. Equipada als setens, com deu el Pastes, amb les peces justetes, minimitzant les expansions. Algun distanciament considerable de fins a 6c, no protegible. El material proposat es suficient, porteu tascons petits pel L3 i el camalot 3.5 es pot deixar a casa. Les grby Piju - Paret de Catalunya
Si no es la justícia ordinària, potser serà una pedra que deixarà anar una simpàtica cabra o be una mala caiguda picant reprisa... al final cadascú te el que es mereix. Si, ja ho se, això es tenir molta mala llet, però es la que em provoquen fets com aquests. Lluna felicitats per les repostes. Josín, utilizaremos el catalán siempre que nos de la gana, en internet o en la calle. Ya probby Piju - Escalada deportiva
...be, era de les mantingudes en la seva època. Comparada amb les posteriors del Ganxets i del Toti, això es un joc de nens!by Piju - Roca Alta
Una passada de via, no us la perdeu!. Amb el Paco la vam treure a vista dissabte passat (be, estava una mica marcada... i ara encara mes!) Els graus molt correctes, potser el L2 podria pujar-se a 6b+. Això dels parabolts al L5...no se, a mi em van semblar dins la línia. Això si, l’últim pitó i la R5 si que estan mes amunt en proporció a la ressenya, però ja s’intueix. Els tascons no els vamby Piju - Pared de Aragón
Alberts, te una pinta excel.lent!, felicitats! Quan hi entra a aquest pany la prohibició per nidificació, hi ha una data oficial?by Piju - Pared de Aragón
Algú ha fet aquesta via? val la pena? realment està equipada o falta algo?by Piju - Roca Alta