El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Uff!, quina decotada al L9,...ja mola, ja! ningú sap si s'ha apurada tota?by Piju - Serrat del Moro
Hostia!: Hard Grit català!!!...a veure si es posa de moda Quin nivell, tu!by Piju - Vall de Cardós
Bones, La vam fer Dissabte amb en Paco i ens va agradar molt. La piada d'en Willow ho explica molt bé, nomès afegir alguna coseta: - Bastant a l'esquerra de la R4 hi ha un niu de voltor, queda lluny i amagat o sigui que si passeu ràpid i sense fer soroll no crec que li afecti. - L'últim llarg que li faltava explicar al Willow es semblant els altres, 6a a protegir i un tramby Piju - Peladet
David, estàs fet un lolo!!!!, felicitats per la mega-activitat. A veure si t'agafes un parentessis de relax per acabar la feina que tenim a mitges. Salutacions!by Piju - Escalada Artificial
Eiii! aquest viote està de moda...ahir la vam fer amb el Pastes i just quan erem prop de la feixa va entrar un altre cordada (ja ens perdonareu per les marques de magnesi, però es que queia una canícula!). Pel que fa a la via, l’Albert ho expilica molt be, poc a afegir-hi: L4 i L5 empalmables, vam passar sense repetir friends i els tascons es podrien haver quedat a casa, 8 hores de patiment deby Piju - Ecos
Pues a mi las aventurillas de la peña a mi si que me interesan y si no, pues no las leo, pero si las tachas de prepotentes, nadie mas se va a animar a explicarlas y nos vamos a quedar sin información, de hecho ya casi nadie explica sus ascensiones, ya solo se pregunta... Si tu idea de España incluye Montserrat y eso te hace feliz pues me parece perfecto. Para otros, nuestra nación es Catalunyby Piju - Web
Xavidelamuerte, els teus dubtes sobre la teva orientació sexual a mi no m’interessen, però la teva falta d’educació m’afecta mes. He de fer-te notar que la proposta de l’Oriol ha comportat cert treball i dedicació, per tant ell ja està fent algo per l’escalada. Pots estar-hi d’acord o no, però es una opinió, com la teva de equipar la via. Respectela.by Piju - Escalada Clásica
Hola nois, Estic molt mes a prop de la proposta d’en Tranki que la del Tarragó, que vol substituir totes les expansions dels Ae...queda clar que el caràcter de via llavors ja no tindrà rés a veure. Jo només canviaria les plaquetes trencades que estan inservibles, les que es poden escanyar, ni tocar-les, que la penya s’ho curri. Crec que tot plegat estem parlant de molt poca feina...10-20 pecby Piju - Escalada Clásica
Per completar la selecció dels companys: "OPA Chez Luichy", també molt bona, estil i equipament semblant a la "Motus et Bouche Cousue". Últims llargs de pe.llícula... i la "Option Terray-Lachenal" al Cingle del Teix, mes tranquileta però molt recomenable. Topos aby Piju - Cingle de Lladó
Forçant i decotant...amb aquesta penya ja no es poden fer ni ressenyes tranquil!!!by Piju - Carreu, Serra de
En italiano: En español: en un extrem especial Dolomitas. En el refu buen libro de reseñas. Tambien muy recomendable el Spigolo Strobel.by Piju - Dolomitas
Hola Lluís, la nostra va entre la Trilogy i la UES, per uns sota uns sostres característics. Ja hi ha la primera meitat oberta i en breu acabarem l'esperó final. Jo també havia sentit que estaves obrint per allà. Si es confirma que hi ha un altre projecte digueu-m'ho, es impossible que ens trepitgem, hi ha molta tàpia, però millor parlar-ho. pijucliby Piju - Canalda
Felicitats Lluís, a veure si aquest terme de restauració i tot el que implica es va imposant. Trobo encertat això del pitó, si estan ben posats i amb el cap sencer millor no tocar-los. Això de les aglomeracions a Canalda es conya, no?by Piju - Canalda
Ja ho avançava l’últim Desnivel i també se’n fa ara ressò la web d’onaclimb: . El projecte de regulació-prohibició a Montserrat s’està ultimant. Algunes de les propostes em semblen raonables, d’altres, senzillament una absoluta presa de pèl. Aperturistes... aprofiteu, que això s’acaba. Negociadors de la FEEC...poseu-vos les piles que us estan portant a l’hort!!!by Piju - Naturaleza
Maluta pensant'ho be, no pot ser que veiessis restes de preses caçades?by Piju - Naturaleza
home, a les cries les pots agafar però a l'adult ho veig impossible...si estan al niu es que van morir pel seu conte, potser intoxicats i el fet que estiguin destrossats serà per altres ocells que s’els han anat cruspint...tranquils que els escaladors no hi tenen res a veure, n’estic segur. Et proposo explicar el tema a medi ambient, segurament els interessarà, algun cop hi he contactat a tby Piju - Naturaleza
Esmola la destral que si els pillem els tallarem la cabellera i el collons i els donarem per menjar a les cries de falcó de la Palleta i a les cabres de la zona.by Piju - Vinya Nova
Pel que fa a la Main, un desnivel de fa anys te un especial molt ben fet de l'Albert Castellet amb topos sobre fotos. La web del escalador i guia català que viu allà és: on pots contactar amb ell i t'explicarà de tot (si et vols moure una mica per allà et recomano els seu serveis pel tema logístic/transport) i també hi ha info d'altres vies d'Hombori. També recordo un paby Piju - Mali
Aquest missatge es informatiu, passo de repliques: He contactat amb el Sr. M. Murcia i resumeixo els 2 punts mes importants de la seva resposta: 1. Reconeix haver afegit puntualment alguna expansió en alguna reunió de la Tempesta i la Latin, segons ell per evitar accidents, mai en les tirades, pel que creu no modificar el caràcter de les vies. 2. Va comentar-ho amb un responsable del comite dby Piju - Escalada Clásica
A Montrebei hi ha mes afluència d’escaladors que mai i molt repartits en totes les vies, les fàcils i les difícils; la penya està mes forta i la informació corre molt mes, desmuntant mites i actualitzant ressenyes i horaris contínuament. Si només hagués canviat expansió per expansió, jo no hem queixaria, però si n'ha afegit, cal arreglar-ho. Estar penjat d’una R amb una sabina i un sol pitby Piju - Escalada Clásica
me interesa, puedes darme una dirección o telefono? pijuclimb@yahoo.comby Piju - Compra, vende, cambia
ui, que m'he liat! el llarg on només vam veure un spit enlloc dels 2 seguits abans d'entrar a la R es el L7 (no el L5 com deia a la piada anterior)...de totes maneres el Marc penjarà una topo definitiva.by Piju - Paret de Catalunya
Bones, la vam fer ahir amb en Josep ‘Pastes’ i ens va agradar molt, (llàstima de no treure-li el rotpunkt.) La línia està molt ben trobada i tots els llargs són macos i variats, amb equipament mínim per passar sense clavar...deu n’hi do el morro que hi ha en alguns trams. Es pot fer amb el material ressenyat però amb el semàfor repetit d'aliens com diu el Ganxets vas mes tranquil. Alguna nby Piju - Paret de Catalunya
un apunt mes per pensar-hi, Jordi: - Hi ha unes quantes nenes que ens donen canya escalant a tots. - fa poc un dels millors alpinistes francesos va desvelar la seva tendencia homosexual (el que tu dius una maricona)by Piju - Petit Dru
Eiii Riu, jo no he dit que la vaig fer sense clavar, dic que es pot fer. Avui jo hi tornaria sense martell, la setmana que ve ja no ho se, els claus apareixen i desapareixen. Vaig clavar 3 passos: al L6, a prop d’un cap de buri que no vaig veure fins després i dos mes al L8 on si t’estiraves posant els peus en dièdre pots arribar al següent clau.by Piju - Diables
si, es la mateixa tirada, els parabolts (4 o 5) són a la placa final abans de la llastra V+, la 1º part del llarg està equipat amb burins i pitons. Al llargs de sota tb n’hi ha un per tirada i en el següent llarg un altre al mig. Després desapareixen fins l’últim llarg, on part del Ae es pot fer pels parabolts de l’esquerra. Totes les R's (excepte 7 i 8) tenen almenys un parabolt o espit nouby Piju - Diables
Aquest llarg ara te el 2on tram amb parabolts i el primer pràcticament equipat. De fet, entrant per la TIM no cal clavar en tota la via si t’estires a tope en tres passos concrets. Vam mirar-nos el tema de fer-la en lliure (jo les tirades fàcils) i la veritat, no vam rascar bola...by Piju - Diables
Eii, que el casquet que vau posar és de 8mm i no del 10!, jo hi he deixat el cargol collat, posant-hi una recuperable el pas queda arreglat. Amb la via del Tarragó no m'entero, a veure si m'ajudeu, del L6 de la Còsmica surten 2 línies de parabolts inox: una recte pel mur vermell amb forats, just a l'esquerra del dièdre, es veu guapo, sense trepitxar l'Area reservada. Un altreby Piju - Diables
Si però si obres o equipes, estàs creant una obra en un terreny que es de tots, per tant has d’estar disposat a que te la comentin , positivament o negativament...(amb educació). No si val a anar de víctima i dir que sempre critiquen als que obren o equipen...serà pq la via ha quedat malament, no?by Piju - Opinión
En la resta només claves algun pas aïllat, en total no mes de 6 o 7 passos. Aquest A2 per sobra la feixa es entretingut pq mola assegurar la jugada ja que després de clavar tens 4 passos seguits de ploms posats. En 6b (casi sempre equipat) apures en lliure un 70-80% de la via. Per cert, faltava un spit essencial en una sortida en lliure (s’ha de ser ruc per emportar-se’l), ens vam haver d’entreteby Piju - Roca Regina