El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Poc a poc i paciència. Suposo que en Harry publicarà alguna cosa al web (agulles.org, link: cartes). Miraré de fer-ne un resum ràpid: Molta unanimitat, bon rotllo i moltes expectatives creades. a grans trets - Això no pot ser, estem destruint el patrimoni del passat i dels futur de les nostres roques (les de tots). Individus com l'amic Llassera (que evidentment no va venir) no mostpor bullarolas - Escalada Clásica
Ja fa una pila d’anys dels Pirates; però partirem del punt que coneixeu què –i no menys important el qui– van ser els Pirates. Jo em mamava literalment el dit quan una colla de pirats es van dedicar a despitonar les vies que vàries generacions d’escaladors havien anat omplint de pitons. Les desclavaven i en feien els trams d’artificial en lliure. També van caure uns quants burins. Avui dia hi hapor bullarolas - Escalada Clásica
m'ha agradat això dels reequipamements indiscrimininats... i és que la vida és insegura igual que qualsevol via i qualsevol via pot ser repetida algun dia i, és clar, és millor reequipar-la amb parabolots ben brillants que no deixar-la en plan autèntic no? A la merda l'autencticitat, el compromís, l'entorn i l'escalada per les futures generacions... visca el sika i el prabolt!por bullarolas - Escalada Clásica
M'agrada aquesta història (tot plegat, però sobretot això que Catalunya (i Espanya penso que també) s'està convertint en el paradís dels escaladors porucs. Un llarg debat amb sorpreses interessants, com ara l'obsessió de l'administració per evitar els accidents i les despeses en rescat que comporten i la connivència de les federacions i mitjans de comunicació del mundillol...por bullarolas - Escalada Clásica
Què tal companys.. Davant del nivelazo que últimament destilen les escalades sense expansions (Hard grit i altres, Vanitat Oculta, ... felicitats titus... ) sento dues coses: ganes d'escalar més i ganes d'escalar millor.. L'excel·lència requereix esforç i superar les dificultats una vegada i una altra de manera que a llarg termini l'escalada evoluciona i les dificultats quepor bullarolas - Eventos
Esquiar amb plàstiques és complicat, però t'hi acabes acostumant i sempre és molt millor baixar amb esquís que caminant. Per fer-ho més fàcil sempre pots pillar uns esquis de segona mà i retallar-los... o pillar uns esquís de nen (1 metre). Baixar serà més fàcil, però l'avantatge principal és que els podràs dur-los lligats a la motxilla i escalar còmode (no farà falta abandonar-los a pepor bullarolas - Alpinismo
trankii.... com mola bona reflexió trankila de tant en tant. Racionalitat i eficiència: totalment d'acord. Hi afegiria risc just, és a dir, risc mínim o a voluntat del primer ascensionista i dels repetidors. En la primera cadascú tria fins a quin punt progressa sense expansions. Una expansió en artificial tècnic implica un tornar a començar les dificultats pq sovint representa una assegurançpor bullarolas - Escalada Artificial
En LLuís ha dit: "Crec que falta aventura, ho volem tot mastegat". L'escala actual funciona i la nova proposta, personalment, crec que va massa enllà. L'escalada és incertesa, hi ha un espai molt important per a la improvisació. Trobar l'itinerari, perdre's, fins i tot fent artificial, no saber ben bé per on es fa el descens, ni si el material que portes és el més adpor bullarolas - Escalada Artificial
jejejej, Lluna, de vegades en el grau influeixen factors aliens a la roca o el material, no? simplement crec que el més simple és el que funciona i l'escala presentada a les famoses jornades (ara es fan jornades de tot, com cursets.. l'altre dia vaig veure que fins i tot hi ha cursets d'escalada en solitari la qual cosa em sembla surrealista ja que a l'escalada solitària spor bullarolas - Escalada Artificial
total que aquell llarg de la Kafarnaú quedaria com a A3+/ E5-/X i uns metres més amunt hi hauria un parell de passos de A1/C2-/E3 i l'entrada a la R seria algo així com ara... AÇ*^*¨_Ç·"...por bullarolas - Escalada Artificial
A mi em perdonareu --vul dir que no vull ofendre a ningú-- però tot aquest sistema de graduació em sembla innecessari i crec que és més acadèmic que pràctic; és a dir, molta estona per escriure i pensar i allunyar-se la realitat dels llargs i les roques. Quin problema hi ha amb la graduació actual? Personalment no crec que faci falta una escala oberta, això de l'A1 a l'A23 és absurd ((por bullarolas - Escalada Artificial
...el caputxó!!! nooooooo, SACRILEGI!!! Salut nen, ja he vist que la productivitat va a més. Tens raó amb això dels graus.. el que està de moda arrassa i la resta es rovella o queda arxivat dins una resvista. A la llarga, em penso que passarà a la majoria de les vies difícils.. Per cert, vaig fer-li una repassada al Cel i Avern. Em va molar molt. Felicitats pel blog i per la nena. Allà tambpor bullarolas - Roca Narieda
Què passa Pask, que tal la família? amb ganes d'anar a fer blaves al sud dels Frares?¿?¿ jejeje.. la veritat és que sempre em va quedar el dubte. Una vegada amb en Teixi (una altra de les putades d'aquesta vida que no podem deixar) em va comentar que igual ens havíem passat de llestos i que semblava agosarat parlar d'A1 a base de ganxos a tocar de terra. El primer llarg el va fepor bullarolas - Roca Narieda
Vaya, vaya.. veig que la cosa o està molt verda i a ningú no li ha cridat l'atenció la via o és que encara no s'ha repetit... Llàstima, un altre dia serà.por bullarolas - Roca Narieda
Què tal companys i amics.. El 2001 vam obrir la via "escatològica", tb ressenyada com "sca-to-lògic", a la cara nord de la Roca Narieda, 30 metres a la dreta de la "Pacnopot". Por aquel entonces no havíem fet massa escalada artificial sobre calcari i era la primera vegada que ens passejàvem per aquest mar de pedra de somni que és la nord de Narieda. També en el sepor bullarolas - Roca Narieda
Hola companys, què tal com anem, Us envio la ressenya de la via Txupetes a la Miranda de Can Jorba (150 mts. MD A2+). 1a ascensió el 29 de novembre de 2007 per Dani Brugarolas. Escalada exposada per a la qual seran necessaris friends, aliens, tascons, 10 pitons i algun plom. La via escala l'esperonet que queda a l'esquerra de la Sol Solet (ha quedat algun espit i un parell de pontspor bullarolas - Can Jorba
Merci Rename. És cert que reforçar les reunions dóna bon rotllo i que per anar a fer segons quina via caldria portar l'espitador (sempre es pot trencar un burí). Dedicar-se a la feina dels reequipaments en plan professional em sembla estrany. El dia que vam publicar la guia dels Frares ja sabíem que l'estàvem descobrint per al gran públic, de manera que d'alguna manera assumíem qpor bullarolas - Escalada Clásica
Arribo tard, però arribo.. trannkki tronqui... i companyia, Què vol dir que la majoria dels escaladors és a favor dels reequipaments??? No és cert. Sí que és cert, en canvi, que hi ha molta confusió. Hi ha vies que no s'han de tocar. Amb els anys n'augmenta el grau. És el cas de l'Anglada. Els escaladors que no en tinguin el grau que no la facin. Que triïn una altra via (quepor bullarolas - Escalada Clásica
Con Z de Zapatero, señores. Con Z de inseguridad. Se propone pués, la creación del Comité para la Erradicación de la Inseguridad, a partir de ahora, CEI. Entre los objetivos últimos del CEI, la erradicación de los buriles, los clavos i, porqué no, la eliminación de los espits (sobretodo en rocas blandas -ahh.. la blandez de las rocas... has probado lanzándote contra una piedra, a ver si es blandpor bullarolas - Escalada Clásica
Paskualinnnn... t'he tornat el post de Los que desequipannnnn.. La família bé. Tu també has fet prole?? LO de la tele no.. és un doble. NO sóc jo. Per cert qui és el/la Maluta, perquè això de'n LLanetis em sona d'alguna cosa.. LO DEL LADO DE LA FUERSSA.. és que jo i el grau sempre hem punxat. No puc nennn......... És per això que, un dia, frustrat per no poder fer el figurínpor bullarolas - Morral del Cavall
com us estimo companys! paskualinn, paskualinn.. no és lo mismo nen. Ja ho saps.. despenjar-se per una paret abans d'escalar-la no és el mateix que escalar-la des de baix.. ¿Que és més fàcil escalar en artificial extrem que en lliure? per suposat ¿Que el lliure que allibera vies al Pilar és la reòstia en vinagreta (com les banderilles del Sirera)? per suposat. Però no és el mateix. Unapor bullarolas - Escalada Clásica
Es desequipa quan la cremallera de parabolts molesta, quan no s'és a un sector friiiqui/gimnàs a l'aire lliure i, sobretot, imprescindible i obligatori, quan el cretí que l'ha oberta ho ha fet amb el cul per davant del cap, és a dir (pels tontos) despenjant-se des de dalt. Aquesta és, de fet, la tècnica orígen de la polèmica. M'explico. El problema no és una via en lliure pelpor bullarolas - Escalada Clásica
olé tus huevos.. ah!, i... ¡¡menys parabolts i més collons!!por bullarolas - Escalada Artificial
... ahhh, la vida contemplativa... qualsevol dia em posaré a recollir troços de tuberies de plom i, apa-li!, que no ha estat res..por bullarolas - Morral del Cavall
Què passa Paca.. sóc el brugarolas.. també ho vaig deixar.. després de "no caure en la temptació" vaig caure en la vida familiar (entenguis: dona, dos criatures, que espero que siguin bons escaladors, i molta vida contemplativa). Sigui com sigui ho vaig deixar cap al 2001i això de tornar-hi.. la vida, que dóna moltes voltes eh? Jo no m'ho creia, això de que no pots deixar l'epor bullarolas - Morral del Cavall