El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Tempesta, retroequipada con más chapas de las que había (mínimo 4 o 5 a partir de la bavaresa característica y que todavía están!). Sobre el bloque que se cayó del primer largo, un clavo (al menos) protege el paso para trampear, no para volar. A consultar con los aperturistas cómo arreglar el citado bloque y qué hacer con los bolts añadidos. Latin. No sé, no he pasado desde que la retroequiparby albert - Paret de Catalunya
PROHIBICIONS A MONTREBEI Ho sento, no entenc gaire que proposin prohibir l'escalada al congost de montrebei. Especialment a la part més obaga del congost (paret de catalunya fins a sobre del prat de St Llorenç) on els ocells no hi acostumen a nidificar pel fred de l'hivern i per la poca insolació que reben fins les 14h. En aquest document s'hi intueixen molta redacció des de laby albert - Escalada deportiva
A mi me gustó mucho. El primer largo probablemente entre lo mejor de comalestorres, más 6c que 6b para los que no estamos habituados a las placas pedriceras. El segundo largo, si evitas ir recto y te pasas a la dcha sí sale, pero a costa de jugarte una caída muy fea sobre repisa, y nada fácil . No recuerdo si chapabas el segundo bolt o no, quizás lo chapabas y reculabas para ir a la dcha. Enby albert - Comalestorres
HOLA miguelon, hola ferran, sí que tenen bona pinta. Ja les anirem a tastar. Una pregunta, són de nord o de sud ? vaja, que si molen per l'estiu rigorós, o pel mig temps de la tardor ??? enhorabona ara si al repetir-les passo massa por, ja me'n recordaré de la família...by albert - Cadí, Serra del
Motivé, vall d'Ansó, Gabardito. Les vies del Christian Ravier normalment són de qualitat. Aquesta en té, i també un mar de roca entre xapa i xapa. Menys mal del Cristòbal que va adjudicar-se la segona tirada, clau de la via, i extraordinàriament obligada. La primera tirada surt un xic més difícil del que marca la topo, i la tercera una mica més fàcil. Algun tram presenta "escaladaby albert - Big Wall
hola el diumenge vam pujar aquesta impressionant clàssica amb el Cristóbal. Val a dir que al moment de la seva apertura havia de fer por. Chapeau al Bunny i cia. Aquí teniu una topo que potser us ajudarà a repetir-la. Destacar que tot i el caràcter clàssic de la via, cal anar rodat a ordesa, i que demana més temps del que podries pensar a priori. He "actualitzat" els graus perby albert - Pared del Libro Abierto
Vía del SEXtO. ED+ Este domingo terminamos una vía en el libro abierto, escalando los 6 primeros largos ya conocidos y abriendo los últimos 3. Como era de esperar, perdimos el bus... No hacen falta clavos, sí empotradores, dos juegos de micros (usamos uno de aliens y uno de C3) y los camalots incluyendo el nº4 (empleamos el nuevo, que es algo más pequeño que el 4 antiguo), imprescindibleby albert - Pared del Libro Abierto
Aquest dissabte vam fer amb l'annalissa una combinació interessant de la semiclàssica Despiau i de la menys concorreguda Bailima. Despiau, força bonica tret del primer llarg. Via sostinguda entre 6a i 6b sobre bona roca en general. Just abans d'arribar a l'ombro, on la via perd verticalitat, fem una travessia cap a l'esquerra per sortir per la Bailima. Aquí la tònica canby albert - Tozal de Mallo
Seguint l'idili amb ordesa, us passo una topo aproximada de la via que vam fer diumenge amb el toti i l'annalissa. Bastant menys recomanable que la Azken (de la que acabo de penjar topo) Un llarg (el penúltim) que us deixarà records. No és mala idea portar un martell per si de cas. Nosaltres en duiem un perque xispejava al matí, i al final el vam fer servir per reforçar dos reunionsby albert - Fraucata
ara sí, us passo una topo feta una mica de memòria. Així que espero dispenseu si surt alguna errada. merci al Rémi per enviar-me fotos de la fraucata ordesa, un paradís per trepar. fraucata, el gran desconegut que gaudeix d'ombra fins les 4 de la tarda ganxets.by albert - Fraucata
Material recomendado: Juego camalots hasta nº3, juego de aliens (del negro o equivalente al lila que equivale al camalot 1, y repetir verde amarillo y rojo), y pequeño juego de fisureros. Alguien dijo que faltaba un clavo en L2, no se echa en falta. Como comentario subjetivo, los grados 6a/+ están muy apretados y obligados, y los 6c/+ están correctos, y el 7a+ quizás hinchado. En su conjuntoby albert - Pared del Libro Abierto
Tens un recull general de vies al CUADERNOS TÉCNICOS BARRABÉS nº35, pags 35 a 41. El pots descarregar en pdf de la web barrabés. Pel que fa a topos més detallades, sembla que sí que hi ha alguna cosa però no exhaustiva. Pillaré el que tingui i t'ho passo. Valen la pena. Bona opció per dies d'estiu coberts amb núvols, o de tormentes al piri axial. vagi béby albert - Turbón
TURBON, Campo, Huesca. Pared visible desde la carretera que une graus y benasque, unos kms antes del congosto de ventamillo. Dos vías bonitas de 5 largos (150 a 180 mts) aunque con el grado apretado en algunos largos. COMBINADO TRES: necesita juego aliens repitiendo semáforo, juego camalots hasta nº3, juego fisus, y un par de pitones para los primeros 12 mts del primer largo de 6a algo roby albert - Turbón
Vía muy recomendable, mantenida en 6b y 6c (máximo 6c+ en L5). Inicio a la izquierda de Divina Comedia, justo a la izquierda de una zona negra (húmeda con agua rezumando). Los dos primeros largos son perdedores, y alguna zona de arriba. Por lo general roca excelente, generosa en agarres y en posibilidades de aseguramiento. Vía bastante desequipada (dos sptis en una R, y 3 clavos en toda laby albert - Fraucata
EL DIVORCIO (fraucata) Vía perdedora, quizás llevábamos un croquis poco explicativo. Roca aceptable exceptuando el último largo (muy malo y expuesto pero escaqueable). Vía expuesta en general, quizás porque te pierdes con facilidad. Pitones no necesarios a condición de tener habilidad con los empotradores. Recomendable juego camalots hasta 3.5, dos juegos alien y dos de fisus. salut i sort.by albert - Fraucata
hola isidre, que jo recordi (fa anys que no la faig), artifo només uns passos del llarg abans de la xemenèia, o bé 7a. El que sí té és sobredosi de xemenèia, marcant Vè, probablement més dur si no hi estàs acostumat. No calen pitons, però si visites montrebei per primer cop, dueu un martell i 5 clauets per si es resisteix algun pas o reforceu alguna reunió, o cal baixar. Aquesta via es fa molby albert - Paret de Catalunya
Com a curiositat, l'Unai va obrir el llarg 7 penjant-se només per posar les xapes. És a dir, de xapa a xapa en lliure però amb la gràcia de no saber on podràs parar, i amb un grau extremadament exigent, algun saquetón inclòs..., estil wenden. Pel que deien, encadenar-lo sencer probablement s'apropi a 8a de placa exigent (jo ni l'ensumo). És l'únic llarg que manca per fer enby albert - Paret de Catalunya
Enhorabona Carlitos!!! Felicitats per tu i el Pelut Si més penya s'anima, i algú repeteix la VICIO o EL LADO OSCURO, té sopar pagat. Estic segur que els mestres de l'artifo sabreu apreciar aquestes dues joies del Kike. A ell li hagués molat molt comentar amb algú què pensaven de les seves vies. Atenció perquè cadascuna d'elles suposen un salt endavant respecte l'anterioby albert - Ports de Beseit
hola Matojero. Vam fer la Jim Beam amb l' Eli la setmana abans que vosaltres, sortint per Existencialisme per evitar el vivac. El pitó que comentes el vam deixar nosaltres (crec que és un universal o pla). Després del pitó cal seguir una mica amunt. Entra un pitó addicional o dos bastant bons, una falca, i després pas de punta de clau precària per pillar en lliure un llastrot que caurby albert - Pared de Aragón
hola Matojero. Vam fer la Jim Beam amb l' Eli la setmana abans que vosaltres, sortint per Existencialisme per evitar el vivac. El pitó que comentes el vam deixar nosaltres (crec que és un universal o pla). Després del pitó cal seguir una mica amunt. Entra un pitó addicional o dos bastant bons, una falca, i després pas de punta de clau precària per pillar en lliure un llastrot que caurby albert - Pared de Aragón
ANTROPOS, Tozal del mallo. Muy muy recomendable, creo que se hará una clásica. El largo de 7a es un prodigio de continuidad, donde salen fotos antológicas, no olvidéis la cámara. Llevábamos la topo del desnivel del año pasado donde aparecen 12 joyas de ordesa, artículo selección de Papila. Entrada por la entosta de la ravier, cuando pillas un espit de R cero de la ravier, irse muy a la derechby albert - Tozal de Mallo
Nova via a la paret de Catalunya, Montrebei: MIEDO A VOLAR Pels atrevits, pels qui volen més, pels qui busquen emocions fortes, una via dedicada a la nova espècie de montrebei: els animals del salto BASE. Aquí també volareu. Via recomanable dominant el 7b. Els companys han obert alguns llargs memorables, destacant L7 per bo i obligat i L10 per exposat. Com a curiositat, al llarg 10 vam emby albert - Paret de Catalunya
Nova via al Peladet: CHapERos iep nois i noies, fa uns dies vam enllestir una vieta curta i disfrutona al Peladet. Una bona opció per combinar amb altres vies, amb un primer llarg que sorprèn per bonic i factible (des de sota es veu molt més difícil del que realment surt). Hem afegit algun seguro addicional. No us queixeu si us sobren xapes que més d'un ho agrairà. Pels qui vulguinby albert - Peladet
La Pesadilla val molt la pena. Si ara l'han arreglada, més encara. Valtros que aneu forts Piju, la fareu en el dia. El kike i el jaume grau la van fer en el dia (12 hores crec) al 97, quan els horaris feien respecte. El kike va fer en solitari la Arrels en 2 dies i unes hores, al perdre's en una tirada. Si no, hagués sortit al segon dia. apa, vagi bé companys !by albert - Paret de Catalunya
Hola Patagon la mejor pista para acceder a la Pared de Aragón nace en Viacamp. Nada de Tolva, la pista se muere por desuso y además cruza un riachuelo que podría dar sustos si llueve. Viacamp es un pueblecito 4 kms más al norte, nace en la misma nacional de Lleida Vielha. Allí enfilas hacia el pueblo y sigues los cartelitos que indican MONTFALCO para llegar a Estall, y luego pasarlo. Luegby albert - Pared de Aragón
en aquesta zona si mal no recordo està la via del joanfra, sueño eterno. Un vión molt dur amb trams de roca roja. a l'altra banda hi ha la del tato i del miguelón, la llibertat d'expressió, encara més dura amb EXPOSICIÓ real. Eterna admiració pels primers que la repeteixin !!! salut albert. ganxetsby albert - Paret de Catalunya
De rokiski me ha gustado un apunte: al lado de la posibilidad (real y probable por lo que me han contado) de que se construya una nueva presa 500 mts río arriba del congosto de montrebei, discutir sobre parabolts o buriles parece una absurdidad. Aun así, como la decisión de reequipar, sobreequipar o remplazar SÍ está en nuestras manos, y afecta directamente al estilo de escalada que caracterizaby albert - Escalada Clásica
enhorabona bestiot! ja et podries currar una topo detallada, material necessari, més que res per xafardejar, que la cosa pica massa. La penges i així tenim motiu per opinar i contraopinar, un dels atractius dels forums. Posa alguna foto que babejarem, ja m'han xivat que t'han "caçat" en paret. Ahhh, a la propera solitària puc presentar-te una amiga que vaig descobrir a laby albert - Paret de Catalunya
Hola Miguel, A nosotros nos costó más de lo que esperábamos, sobretodo por la roca, en algunos tramos delicados. De todos modos, imagino que depende de lo habituado que estés a la zona. Los pitones, si bien no indispensables, los recomendaría para quien vaya con grado ajustado. Por cierto, tengo algunas dudas que igual puedes resolver: 1.- vía entre putain de camion y a la izda dby albert - Cienfuens
Podeu deixar els pitons a casa, sempre que sigueu hàbils amb el material net. Dissabte la vam tornar a fer i vam clavar un pitó a la reunió del darrer llarg dur. Entre això i els que la penya ha deixat (no gaires !!!) , es passa relativament bé amb un grau de 6c. Recomanable dur joc aliens (blau, verd x2, grocx2, vermellx2, taronja, lila), joc camalots fins 3.5, joc fisus repetint algun de miby albert - Paret de Catalunya