El foro de la escalada y el alpinismo.
 
Re: REEQUIPAMENT A VALENTIN I ANGLADA-CERDA???
09-February-2007 15:44
MOHAWK:

Un burí es sibstitueix amb un burí...o amb un cargol de ferreteria de 6mm, eliminant part de la rosca ( que és el que va usar l'Anglada)

Dir-te que IGUALMENT, qualsevol burí que posis ARA serà infinitament millor que els que va posar ORIGINALMENT l'Anglada i el cerdà.

El PACA usa RIVETS i Burins en les seves ascencions, burins d'expansió o de ferro dolç se'n fabriuqen, i sinó pots fabricar les merdes de 6mm falcades que va posar el cerdà quan s'agobiava de foradar...

ës el que hi ha..restaurar és això, reequipar és un concepte diferent que en aquesta via no té cabuda...

L'anglada és una via de ARTIOFICIAL que des de la seva creació era una obra de acrobacia i enginy, de la qual en Diemberguer o el Bellefon ja van flipar prou en repetir.la poc temps després. ja hi havia xapes i hi havia burins de expansió, i claus molt bons. El material usat i la tècnica emprada ho van ser en part per falta de pressupost i en par per crer un MUST en audàcia i atreviment inèdit per l'època. Si et fixes amb la GAM de Diables( de la mateixa gent), té un concepte absolutament diferent.

Actualmente es fa menys perquè està en estat pitjor que l'original.l'Anglada és un vión de artifo on un reequipament per alliberra eliminaria tot el compromís i el curro actual

La restauració IDEAL seria reforçar les reunions i els que la volguéssin repetir hi duguessin un BURILADOR. ( no un espitador PELUT, que hi ha algun casquillo en llocs que no toica i això queda molt malament! ex. ll7 sota la bauma...algun espabilat li va fer mandra estirar-se a buscar el megafoirat pel bong o el tac i la U a cañon, i va espitar sense necessitat...).

En quan al lliure, la via està purada tota excepte el ll7 ( (fet en toprope) i el ll6. No s'ha posat cap seguro ni de més ni de menys. El ll2 està fet xapant una megadaysychain en els quatre rivets, igualment el traçat en lliure va més per l'esquerra perquè recte no sortia.

K.- A pesar que faci A5, el Pelut va preferir espitar els passos arrencats ( jo hauria posat burils o algun apanyo dels seus...). En la part intermitja del ll6 ja hi havia un burí petat i es passava amb una punta de clau ( crec que ara hi ha un pitó dolç torçat), algun gantxo i algún plom ( roca crostosa)...aquesta tirada actualment pot ser A3+ o A4e, i la gent que l'ha escalat s'enfronta a aquestes dificultats sabent el que es trobarà ( no un Ae de bolts que per això ja hi h ala Picazo). Reequipar-la seria un crim per als escaladors de artifo.

Res esperem que el David faci cas d'aquestes opinions.

El problema no és si posar o treure bolts, el problema és saber quan s'han de posar i quan no està legitimat el treure'ls...

               
Añadir info Responder Responder citando Compartir


SOS : SALVEM l' ANGLADA-CERDA
12-February-2007 20:36
Adjunto la proposta d'en David ATrragó sobre el reequipament de l'Anglada cerdà ( comenta que compat amb el permis i col.laboració dels aperturistes tot iq ue la anomena "Anglada Guillamón):

"En aquesta diuen que el tema es mes complicat. Jo crec que no és així. Les reunions amb dos argolles i un parabolt extra. Les tirades de fisura les deixaria netes per apoder posar caxarrets moderns i qui vulgui que posi claus nous.
En la tirada d’artificial tot nou amb xapa petita i parabolts del 8 respectant la logica de la via. Tot el material de la via será nou amb inoxidable A4-80.


Tinc pensat reequipar per abaix com he fet amb les vies del cavall. Els perturistes s’han ofert a ajudar-nos i la federació ens dona suport en tot.

Jo crec que avui en dia no podem deixar podrir aquestes vies i que tot vagi caient a troços"

APEL.LO al col.lectiu escalador per a intentar organitzar-nos d'alguna manera i fer una contraproposta de RESTAURACiÓ d'aquesta via, amb criteris més conservacionistes, igual de coherents i defugint el TALIBANISME ...

PACA! D'on treus els burils?

GENT! A veure qui s'apunta ( voluntaris, aportacions econòmiques per pillar el material)..jo poso un taladro i la feina que calgui...

NO DEIXEM QUE AQUSTA VIA ACABI DISSOLTA EN EL MAREMAGNUM HOMEGENEïTZADOR dels reequipaments.

En casos com aquests és on es demostra la nostra coherència, la nostra transparència i la nostra voluntat de diàleg. Ja sé que costarà molt que la gent s'apuntio...però aleshores ja no tindrem dret a queixar-nos...

               
Añadir info Responder Responder citando Compartir


Re: SOS : SALVEM l' ANGLADA-CERDA
12-February-2007 21:14
Hola TRanki, jo coneixo una botiga on tenen burils, estic d'acord amb tu, pero no em de ser ni en un extrem ni en l'altre, si vols pots contactar amb mi la direccio de correu es la seguent josepmarquez_cervera@hotmail.com

Apa salut!!!

               
Añadir info Responder Responder citando Compartir


Re: SOS : SALVEM l' ANGLADA-CERDA
13-February-2007 09:00
Ei Tranki! Compta amb mi si és per restaurar... però abans ens hauríem d'aclarar, perquè si la restaurem perquè després la "parabolitzin", és feina de tontos...

Si vols burils, mira el blog d'en Donn.

A tibar-li!

               
Añadir info Responder Responder citando Compartir


Re: SOS : SALVEM l' ANGLADA-CERDA
13-February-2007 10:01
Ei Companys.

Lluny del talibanisme i del radicalisme, el que vull és presentar una CONTRAPROPOSTA, de cara a obrir un procés de DIALEG i CONSENS amb l'objecte de:

1) Validar que la intenció del reequipament sigui la de restaurar la via i no modificar-la

2) Decidir COM ha de ser aquesta restauració, els materials, els emplaçaments

Compto que aquesta decisió es faci a partir de

0) Designar un comitè configurat per: Aperturistes, reequipadors, gent que hagi escalat la via i aquelles personesq ue amb raó de coneixement de la mateixa ( escaladoprs de l'època i escaladors habituals de la zona i de la paret), puguin opinar sobre l'estat en què ha de quedar.

1)Inventari exahustiu del material emplaçat i de les dificultats ACTUALS. Aquest inventari l'han de fer ambdues parts, escalant la via sense el reequipament i per sota, de cara a evaluar la via, les dificultats i la resistència dels anclatges actuals, sota una òptica realista, no sotra la òptica de un estat de coneixement de la via assoit per comentaris externs.

2) Debat, raonament sobre la intenció del canvi, conclusions i acceptació de la necessitat del mateix.

3)Proposta detallada de COM es substituirà cadscun d'aquests anclatges i quins canvis comporta això en el compromís de CADA pas i llarg, de cara a evaluar quin és l'impacte en la via. debat i consens sobre el mateix.


4)Restauració definitiva, amb ressenya i detall de cada ancllatge, de cara a que en propers casos, la via quedi com es va decidir o qualsevol variació es faci amb un procediment semblant de consens.

La resta són actuacions unilaterals, no consensuades, que l'únic al que porten són a altres actes unilaterals i no consensuats.

Com podeu compendre un canvi com aquest no es pot fer de manera personal, anunciant-ho a un fòrum i emprenent l'acció dient ( sense demostrar res), que t'han donat el permís els aperturistes ( confón el nom i a més el darrer permís li va donar el PACA per rebentar la Area reservada, segons alega), la FEEC ( no aporta cap document ni proposta aprovada, i que segons ell el reequipament no implifa cap canvi.

Busco gent per respaldar aquest procés i si fos necessari per col.laborar activament en la restauració

Oriol

               
Añadir info Responder Responder citando Compartir


Re: SOS : SALVEM l' ANGLADA-CERDA
13-February-2007 11:33
Hola nois,

Estic molt mes a prop de la proposta d’en Tranki que la del Tarragó, que vol substituir totes les expansions dels Ae...queda clar que el caràcter de via llavors ja no tindrà rés a veure.
Jo només canviaria les plaquetes trencades que estan inservibles, les que es poden escanyar, ni tocar-les, que la penya s’ho curri.
Crec que tot plegat estem parlant de molt poca feina...10-20 peces?
Pel que fa a les R’s no m’atreveixo a opinar fins que no vegi l’estat actual.
Ara, si utilitzem burins em preocupa la durabilitat de la plaqueta i que amb els anys no es tornin a trencar.
Jo no veuria malament que aquestes contades substitucions es facin amb M8 inox i plaqueta petita, no crec que la resistencia ni l'estética quedin tant diferents.
El Mohawk te raó, a veure si per un cop ens podem posar d’acord i es pot fer una feina conjunta i consensuada amb el Tarragó.
T’escric al mail.


               
Añadir info Responder Responder citando Compartir


Re: SOS : SALVEM l' ANGLADA-CERDA
13-February-2007 12:21
Hola Gent.

He penjat al fòrum de la Fecc la CONTRAPROPOSTA de restauració peça a peça i llarg per llarg, amb les consequències i raonaments de què implica canviar cada peça.

Rivets a llaçar= burins sense plaqueta. No és el mateix les currades que et pegues al ll2 inici i al mig, ll3 inici,ll6 tot, ll7 inici i al mig, ll8 mig i final, que anar xapant xapes gordes en A0

Burins vells: miniparabolts o spits amb plaqueta prima. Si es trenca una plaqueta es substitueix per una de nova. Es tracta de una via sense grans nombre de repeticioons anuals. El trencament es deu a l' ús prolongat, i és puntual, igual que ho han de ser les reparacions...

Pitons.= No treure'ls sinó substituir-los per nous. Si es treuen implica clavar i desclavar en llocs de roca tova ( ll1 i ll9 especialment), amb el deteriorament continu dels emplaçaments.

Cal que la via quedi amb un compromís i esforç, complexitat tècnica i material necessari, igual al d'abans.

Respecte a les Reunions DOS parabolts del 12 si cal, PERÒ SENSE anella. estem parlant d euna via on la gent va amunt a fer llargs, no a provar en top rope...La retirada és una opció, no un sitema... És una via de artifo i qui la fa ja ha de saber pendular i accedir a les línies de descens alternatives a la propia línia abandonant material ( la Directa és un sistema de rapples que es pot usar si et retires de la part superior, igual que reunions del Viatge o la propia Anglada en la part inferior ( des de la plaça catalunya en 2x60 ets al terra...

Provant-la en lliure vam pujar i baixar de la via almenys 5 vegades...

Respecte al tema de REEQUIPAR-LA PER BAIX no és una opció lícita donat que mentre pujes vas reequipant. Cal repetir-la integrament i evaluar què necessita...és molt facil dir què l'has pujat si darerre vas deixant bolts, i a sobre el fet de tenir a mà un taladro pot fer que per por posis peces en excés.

Un cop repetida o evaluada per ambdues part s'inicia el debat, s'exposen les raons, es publiquen, es consensua l'acord i es restaura...


Ja sé que és un pal, però el que s'està fent ja surt de mare i només duu a conflictes.

I finalment dir que entenc que QUI proposa el reequipament és qui S'HA DE CURRAR I PAGAR EL MATEIX.

Jo no he proposat cap reequipament sinó una contraproposta. Si la mateixa s'aprova és en Tarragó qui l'ha d'acatar i sufragar i, fins i tot et diria que executar...

tantmateix abans que es faci un destrossa com la que vol, i donat que la restauració té un cost mínim, jo m'ofereico a fer-la...tinc taladro mab broques sds de 5 i 6 mm si cal, els rivets són barats ( sense xapa), i els bolts del 10 i 12 n´mes en calen 20 a tot estirar. Sobre els bolts de seguretat en tramps en lliure...n'hi ha 20 a tot estirar en tota la via. La resta són claus concrets que s'ha de evaluar si es treuen o se'n posen de nous.

S'accepten comentaris propostes i suposrt.

Igualment us conmino a llegir i opinar al fòrum de la fecc.

Espero que aquesta proposta tingui almenys tant de ressò i opinions com quan es van posar 10 bolts a Montrebei...

Salut


               
Añadir info Responder Responder citando Compartir


Re: SOS : SALVEM l' ANGLADA-CERDA
13-February-2007 16:26
Hem enviat la proposta de restauració a en David

Estem a l'espera de la seva resposta de cara a iniciar o no el procés de debat de com quedaria tot plegat.

Gracies pels mails i suport.

Podeu seguir opinant i argumentant donatq ue qualsevol idea amb lògica, respecte i coherència serà benvinguda.

oriol

               
Añadir info Responder Responder citando Compartir


Re: SOS : SALVEM l' ANGLADA-CERDA
13-February-2007 16:55
totalment d'acord amb tranki. a destacar, per mi, la necesitat de repetir la via abans de començar a restaurar-la, per tal d q kedi un conjunt homogeni i amb un curro i exposició igual o equivalent a quan la van obrir.
important també el fet de no ficar xapa (d qualsevol tipus) on mai ni havia hagut, i d no natejar les fisures a l'estil puigmal, on hi havia claus, n'hi ha de seguir haven't-hi, ¿no?

personalmet, amb vint i tants, encara no l'he repetit mai, no sigui per la dificultat aïllada de les tirades, sino més haviat per una fama i exposicio que s'ha anat guanyant a pols. Espero que la via, tot i restaurar-la sigui sent poc repetida, ja q sino seria un senyal inequivoc d q sa rebaixat el nivell general de la via.

anims per seguir amb aquesta desinteressada, pero molt interessant i necessaria tasca.

salut per a tots i a tibar fort, bous.

               
Añadir info Responder Responder citando Compartir


Re: REEQUIPAMENT A VALENTIN I ANGLADA-CERDA???
15-February-2007 09:51
¡S.O.S. Rokiski, No me entero!
llevo dias, aqui detras sentado y leyendo los escritos y las propuestas que haceis tanto unos como otros, y ocurre que entre unos y los otros al final me levanto de aqui con la cabeza un poco hinchaa, y sin haber entendio na. pero na, de naa ,por eso quisiera preguntar y haber si alguien me contesta y las entiendo mejor, de momento veo,que de dos ya se a eliminado a una,o esa una ¿es la que ira
despues?,DESPUES.-¡Vale ya me he enterao!, bueno pues vayamos a la 1ª y asin de segundas,haber si lo he entendio, se va hacer un DOCUMENTO, con pelos y señales de los cambios a realizar y se le entregara a David pa que lo haga, algo asi como,.- Toma David, el Taladro, el Material, las Cuerdas, pata en el Culo, pa la Pared, y no te salgas de lo que en este papel dice, ¿NO?. y el David hara lo que le rote de los mismisimos, y con el papel se limpiara, un par de veces el trasero, asin que Yo con el no contaria, Bueno 3º. ¿EL PERMISO DE OBRA?, digo Yo que para realizar una empresa de tantan envergadura, habra que pedir y poos tanto TENER,El Permiso de Obra ¿NO? osea que como todos sabemos la montaña es de los curas, pues habra que ir a hablar con el ABAT de Montserrat a peditlo, pero tener en cuenta, que los curas no dan, que la mano la ponen asi estira, pa que se la beses, no pa que te la tomes, PA QUE SE LA BESES, y a lo unico que les hacen caso es al Euro, asi que Yo actuaria de incognito y sin permiso, que los curas solo ponen la mano para eso, para que se la beses y pa cobrar,podemos jazer, como el EQUIPO JA, ¿Que os parece? y lo preparamos to, pa hacer de incognito, en una noche Negra sin Luna,disfrazaos a lo NINJA (Nadie sospechara estamos en Carnavales)y con un plan bien sincronizado, Tu empiezas por alli, Yo por aca, a las 04`18h, nos vemos en la plaza cataluña, nos fumamos tres petas y continuamos ¡VALE! , ¡POS VALE!.- algo asi ¿NO?.- y otra cosa, se nota que somos catalanes (espero no ofender a nadie con esto),decimos de reequipar una via, y pensamos no solo en lo minimo,y sino tambien en lo basico,"y dejarla lo mas parecido en cuanto a compromiso se refiere". a las piezas nuevas de alguna manera se le tendra que dar aspecto roñoso, para que no destaquen, asi la peña, no sabra cuales son,y se seguiran cagando de miedo,ademas solo van a ser pocas,,.Mirar en el Pais Vasco te reequipan una via y te ponen railes,pa que puedas subir o bajar en Tren si lo prefieres, y Nosotros aqui vamos de roñicas y solo mirando el Euro,Como los curas. dejemosnos de tonterias pongamonos a trabajar y metamos una ristra de QUIMICOS pero como DIOS MANDA,y que se caiga primero la Montaña ¿NO?, bueno que me estoy haciendo un poco largo, un amigo que me quiere ¡Bien!, por el Intennette este me ha enviado una viñeta, y llevo 2 dias mirandola y no termino de entender bien, voy a ver si soy capaz de enviarla,para que vosotros la veais, y si no os importa me dais vuestra opinion, sino me sale excusarme, y tendreis que esperar a que aprenda. apa un saludo pa tooos






               
Añadir info Responder Responder citando Compartir


Lo sentimos, no puede responder a este tema. Ha sido cerrado.
 




L?nea Gris

  © Caranorte.com · Información legal · Conócenos · Facebook · Twitter · powered by Phorum.