El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Sempre les mateixes vies

Enviado por Jordi Pi 
Jordi Pi
Sempre les mateixes vies
01-May-2006 16:52
Hola que tal, sòc un asiduo de Montserrat i estic fart de fer sempre les mateixes vies clàsiques que ha fet tothom, ara cerco noves vies poc conegudes que estiguin igual de be que les tipiques però que siguin igualment recomenables per la seva bona roca i asegurament, pasos macos, lloc tranquil, etc..., si podeu recomenar-me alguna us estaria molt agrait, i aixi tindriem nous aliciens per seguir descobrin Montserrat.
TR
Re: Sempre les mateixes vies
08-May-2006 11:54
Hola Jordi,

De cara a no recomanar-te coses inútilment podries concretar un xic quin tipus de via/grau i equipament és el que busques?

Actualment hi ha mo9lta copsa reequipada, inclús en itineraris molt v"romantics" i perduts. Igualment moltes vies MENYS equipades, o amb roca MENYS bona poden ser guapíssimes.

Passa't també amb la prgunta per Jpujo.com, és un fòrun específic sobre Montserrat amb penya ultraespecialitzada en el tema..

Salut
Jordi Pi
Re: Sempre les mateixes vies
08-May-2006 16:18
Busco vies que no obligin més de 6a i que estiguin en llocs poc coneguts de Montserrat, que tinguin un bon equipament o es puguin auto protegir facilment, algo així com les altres classiques, que degut a la seva llunyania o desconeixement han passat a estar amagades pel personal.
Merçi.
TR
Re: Sempre les mateixes vies
08-May-2006 17:29
Hola Jordi

Tres vies recomenades, de cara a les calors

Anna Beth a la Talaia Gran. En lliure es fa de 6c+/c ( segon llarg i sortida per la Anglada Vergés). La roca es boníssima. Cal portar alguns claus, alguna falqueta i amb friends grans pots protegir prou bé el 5+ del tercer llarg. Es una via molt maca, amb fissura i una mica de placa, amb un màxim obligat de 5/5+ i A1 ( vertical i de fissura franca, facil i de poc curro, intercalant algun A0. És una via super guapa oberta tal i com et descric, la vam fer directament en lliure però em va semblar que tal i com estava era com a molt 5+ i es feia i protegia molt bé.

Cerdà Pokorski a la prenyada, a St Benet. Reequipada amb algun spit i ben protegible amb algun friend i tascó. UNa MAravella de via, no està en cap lloc remot, però l'ombra, verticalitat,roca i un grau màxim obligat de 5/5+ i A0 (6a+ al darrer llarg), la fan IMPRECINDIBLE.

Cerdà Pokorski a l'Elefant, per sobre de St Salvador. Entrar per la Gesam i sota el tram de Ae o 6c, anar cap a l'esquerra, seguint dos llargs de fissura i un darrer que admet opcions. També la vaig fer directament en lliure ( 6b+,7a i 6a+ expo en la variant de Labranya i Rodés), però en artifo ( a2/Vº clàssic) es un vion...El primer llarg despés de la Gesam es protegeix amb micros o V i universals ( jo no tenia micros). El llarg de la "orella" té un spit i a la fissura superior hi cal posar algun clau en v u u llarga. A la sortida pots anar per la original ( IV+), a la dreta, em va semblar un xic exposat i no es veia res. Si surts a la esquerra et trobes un sostret equipat amb burils, és la piripi-piripa ( a2e espectacular). Nosaltres duiem una ressenya on marcava VI+ en una variant del llibre del Labranya. Em va semblar 6a+ MOLT EXPO, no ho recomano massa donat que no ho vaig poder protegir( una floreta al final) i es força estrany. A partir de migdia hi peta el sol.



Apa a disfrutar-les!

Salut

Tranki
Jordi Pi
Re: Sempre les mateixes vies
12-May-2006 12:13
Merci per la informació.Les de la Prenyada i l´Elefant ja les he fet, però ´la de la Talaia no, ja miraré la resenya i l´anirem a fer. Alguna recomanació més ?.
TR
Re: Sempre les mateixes vies
12-May-2006 12:32
NO sé si aquesta s'adiu als vostres requeriments però valgui la ressenya pel públic en general

A la Vinya nova, al costat de la Aresta Ribas ( crec) on hi ha les vies Nando dalmasses, la via dels GUIES és una de les mes guapes que he escalat allà.

Es tracat de una via difícil i poc equipada però que no és INSEGURA si fas bé la jugada, i el traçat, la dificultat sostinguda, la roca, i el lloc, la fan una de les imprescindibles.

LA realitat és que a les ressenyes apareix molt més difícil del que realñment ens va semblar.

Ll1: Marca 6c+ o 6c, potser nmo arriba al 6b, calen frineds i algun clau pot ser útil. La primera assegurança és un plom gran en una baumeta de vº. Al llarg, en la part superior hi ha una curiuosos claus "falcats" amb biguetes de ferro, en una placa amb molt de canto estil CAN JORBA

Ll2: Marca 6b. ës 5+/6a, calen tascons i algun clau.

ll3:Marca 6b+, serà més o menys això en el tram equipat del final, la resta ( inici de 6a,Vº i el tram final), cal dur algun clau ( u ) i algun friend. La reunió has de pensar si la fas sota l'arbre, o al damunt ( repisa), molt en compte de assegurar.te una mica estranyament.

Ll4: PLaca de 5º i diedret de 6a inf. Assegurable a la fissura sense problemes.

Ll5: Placa on pots falcar i hi ha algun pitonet. maRCAVA 6B+, ÉS 6A+ segur, i el diedre de dalt 5º.

ll6: Placa i repisetes de 5º, i mur-diedre final de 6c+ o A0, amb sortida de 6a. Al rotpunkt em va semblar més o menys 6c. El 6a de sortida era una mica expo sense exagerar 8 simplement el pitó et queda dos o tres metres per sota i has de fer el pas obligat.

LA via en si és una passad de maca, no hi ha expansions i es pot fer encara entrat l'etiu donat que la canal hi fa ombra.

Respecte a clàssiques com la ARESTA RIBAS del BAstó del frare, dir que és molt maca però OJO amb el grau ( és almenys v+ dels d'abans), i les assegurances ( bastant exposada), en el llarg per sobre del bosquet. La resta de la via es més coherent, i l'artifo del ll1 i ll2 s'apura en 6a+ sense problemes ( una sola i BONICA tirada de 60 mts, dur moltes cintes).

Salut, llibertat i escalada!

tranki
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar