El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

creieu que regalen el grau a desdentegada?

Enviado por jimi 
creieu que regalen el grau a desdentegada?
01-September-2006 14:18
Es el segon cop ke hi vaig, no faig mes que 5e i 6a i ahir vaig encadenar fins a 6c, estic acostumat a fer via llarga i no se molt b com van els graus en esportiva, pero a mi hem sembla desmesurat el grau ke donen a les vies desde la 30 a la 35 a la guia de kpujo.com, ke en penceu? les decotem?
K.
Re: creieu que regalen el grau a desdentegada?
01-September-2006 20:38
Doncs el grau de la Desdentegada que posen a Kpujo a mi sempre m'ha semblat una mica generós, pero no més enllà d'un +.

I no en totes, hi han vies graduades dur, com la 26 que jo diría que es quasi 6b de resistència.

Em sembla genial que hagis fet un 6c quan fins ara només feies 5º/6a pero jo no m'atreviría a dir que aquella vía fos menys de 6b+. Si vols podem concretar quina via es i et dóno la meva opinió.

El que si es cert es que el tipus de víes que son el generós equipament "quitamiedos" i potser aquest "+" de més en algunes, fa que en general es "triunfi" força allà...



K.
[skalada.WORDPRESS.com]
Re: creieu que regalen el grau a desdentegada?
03-September-2006 11:58
Gracies per donar-me la teva opinio K!! jo crec ke regalen una mik més del +, a les vies ke faig referencia: de la 30 a la 35. Vam anar sense ressenyes i les vam anar fent i al baixar li posavem un grau orientatiu i no coincidien en absolut amb el ke marca a kpujo. Ex: La via 34 (6a) jo li posaria IV+ V, o la via 32 (6c) putser 6a+... xo ke hi farem!!! jajaja. La via 31 te una babaresa a l'esquerra un cop passada la 2ª xapa ke te magnesi, vaig interpretar ke anava xalla, ke en pences?
Salut!!! jimi.
K.
Re: creieu que regalen el grau a desdentegada?
03-September-2006 12:46
La 34 l'he fet algunes vegades, per mi es 5º+. Com a 6a em sembla massa fàcil, al menys es el 6a més fàcil de tota la Desdentegada i potser més fàcil que les vies de la placa on son totes les que diuen que son 5º+.

Això sí, 4º+ em sembla una passada, rotllo grado Montanejos, perque llavors ¿que et semblen les 20 i 21? segon o tercer grau suposo...

He fet força esportiva en Montserrat al Faraó de Baix, als Graus, Clot del Boixar, Vinya Nova, als dos cantons de l'Arcada, etc...

Pero ei! ningú té la veritat absoluta. I menys parlant de graus.

Només m'atreveixo a comparar vies del mateix grau per veure si hi ha coherència. Per exemple els 5º+ de placa de la Vinya Nova (on he escalat recentment) em semblen comparables amb aquesta vía. Per exemple, el 17 o el 20. El canvi les 18 i 19 les recordo més fàcils (i posa 5º "a secas").

Ressenyes:
[www.onaclimb.com]

La 32 també l'he fet, i sincerament em va semblar 6b+/6c. Pero només l'he pujada fent-la a vista una vegada, i així a vegades et quedes amb una impressió erronia, preferiría no ser molt taxatiu sense repetir-la.

Cal dir que també vaig tenir una ressenya feta per la gent d'onaclimb (crec) i els graus només variaven una mica puntualment. D'aquestes vies, al 6a li posaven 6a- pero la resta quedaven igual.

No sé, vaja, m'has deixat de pedra :) :)

Per on escales habitualment? (per fer-me una idea)

PD: La 31 no l'he probada.

Records

K.
[skalada.WORDPRESS.com]
Re: creieu que regalen el grau a desdentegada?
03-September-2006 13:18
Eii! gracies altre cop! sempre he cregut ke a montserrat no hi regalaven el grau i no el regalen!! suposu ke es un tema de coco, a la majoria de llocs de montserrat tens alejes, no abundan les xapes i en alguns pasus apretes mes ke si tinguessis la xapa a dos metres. Saps mes escoles ke tinguin retroequipament de quimics x montserrat sud o agulles?
Les plaques de V+ de l'esquerra son la ostaia!! xo son aixo V+ 6a+ estan ben graduades al meu entendre.
La via 31 son les dos primeres xapes amb pasus fins i despres com les altres canto petit, xo canto...
Les dos ultimes vies han estat molt b parabolts de sobres 150m de IV a 6a prop del monestir, valen la pena cami de l'alzina i cami del xas, millor el de l'alzina!!! i ni hi ha mes igual d'equipades al costat!! Opera prima al gorro tambe te un retroequipamiento i surt mes picona ke les vies de la desdentegada!!
ke esklis molt!! i si vas a fer alguna d'aquestes ja comentars ke tal!!
salut!!

K.
Re: creieu que regalen el grau a desdentegada?
03-September-2006 13:39
Bé cal dir que, pel que jo sé, a Desdentegada no s'ha fet cap retroequipament, doncs ja es van equipar inicialment amb químics aprop.

A Montserrat no veig molts químics, no sabría dir-te perque. Quasi tot son parabolts (i molts de 8mm) pero a quasi les zones esportives que he comentat al meu anterior missatge tens un equipament força raonable. En realitat a quasi tot Montse Sud esportiu l'equipament es raonablement bo.

Pero "quitamiedos" tan descarats com els de la Desdentegada, crec que no en conec, diría que es la zona reina de les assegurances "bones i aprop"

Dic "descarat" amd carinyu donc ja m'agrada que hi hagin zones així. Mentre no siguin totes... No em sobraría pas alguna més... je je

Respecte al grau, en les vies de placa de Montserrat em passa com a les d'adherència en granit. Com que no has de fer força en el sentit habitual (no hi han desploms), apretes només de dits i la resta es possar-te bé i sang freda. Per això se'm fa difícil graduar-les, ho acostumo a fer per comparació amb les que ja conec.

Records

K.
[skalada.WORDPRESS.com]
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar