El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Pirates 2.0

Enviado por bullarolas 
Re: Pirates 2.0
27-February-2008 09:33
Home no sé, per mi un fòrum és un lloc per debatre però també per escriure piades. És interessant que la gent pii les seves lolades perquè així podem compartir informació que difícilment la trobes enlloc. A mi m'agrada piar i he conegut vies interessants com Cor Salbatge o Spartans a trabés de les piades d'aquesta web. Ja ho sé que les meves activitats t'importen un bledo però és que aquestes piades no van dirigides a tu si no a la gent que li interessen aquestes vies per si algun dia les volen anar a fer.
Informat una mica millor abans de xarrar dels altres i no parlis de coses que no saps perquè jo podria exposar en aquest fòrum un munt de coses que he sentit de tu per Sant Benent (alguns no et volen ni veure) i passo de dir-les perquè no les sé del cert i a més crec que aquest no és el lloc ni el moment.
Ah potser vaig de purista però de master...
Per lo de trepitjar i reequipar vies: vaig ficar un espit molt a prop del pistatxo asesino, llavons tenía 16 anys i encara havia d'apendre moltes coses, tothom la caga a vegades, demano disculpes i dono permís per treure'l si molesta.

Oriol, mira que ets capullin avegades
Re: Pirates 2.0
27-February-2008 11:26
Con la calma, que segur que arribem més lluny.. Tranki tronqui, et veig molt espitós (que no parabolós...). Una mica de tranquilitat t'anirà de conya. Discutir està bé però si comencem a anar a lo personal i el debat sobre el parabolt es redueix a lo cagats que estem en un pas o a si hem fet trampes o no.. així no anem enlloc. Per mi l'escalada hipersegura és una qüestió de costums. Hi ha tot un col·lectiu de penya que no sap escalar sense anar de xapa en xapa. N'hi ha que quan veuen una reunió sense maillons queden desconcertats. S'hi han acostumat i per això els costa tant entendre què proposem els que tu dius que som puristes.

Una persona que no és capaç de fer un 4+ sense xapes o que no sap muntar un ràpel des d'una reunió de parabolts té dret a omplir-ho tot d'expansions o més aviat li aniria bé fer un curset d'escalada?

I si el grau de mediocritat, com sostens, és el que medeix el número de xapes que posem, el col·lectiu s'ha d'adaptar als graus més alts de mediocritat? S'han d'omplir de xapes les parets i les vies i les clàssiques, perquè els escaladors més mediocres les puguin escalar? Així anirem bé?

Crec que hauries de reconèixer que l'esportiva és l'orígen principal del problema (que no el problema en sí) i acceptar-ne les limitacions. Estic d'acord que l'atre costat del problema de les expansions són les MD+/Ae, però ni de bon tros s'han convertit en un problema com el que tenim entre mans.

Penso que si tothom, en la mesura de la seva mediocritat (amb les teves paraules), es preocupés d'abusar menys de les expansions millorarien les tàpies, les vies i el nivell general, i les noves generacions d'escaladors respectarien més el mundillo, la història i l'entorn. Si el parabolt, el químic, el sika, els picats, els esglaons, les cadenes, les cordes fixes, les instal·lacions de ràpel doblades o triplicades... si tot això és el futur ja no parlarem d'esportiva, ni de clàssica, ni d'artifo, podrem parlar d'escalada escobraries.
Re: Pirates 2.0
27-February-2008 18:21
Ei Gerber,

El que realment és LAMENTABLE es que tant sols tinguis el recurs d'atacar personalment a l'interlocutor davant la possibilitat de desarrollar un argument per expressar el que (SE SUPOSA) creus..tu mateix bou.

De vegades tots fem errades, i és el normal. L''anormal és anar per la vida de perfecte, donant lliçons a la penya i imposant estils o maneres a gent que li importa un bledo. I si a sobre les imposes sense un mínim raonament ( si tens raó en moltes coses tio!), simplement amb amenaces incendiàries, insults i a base de maranya..pos això..no m'estranya que et prenguin pel pìto del sereno...cadascú té els seus admiradors i detractors..tu sabràs. En tot cas jo miraria de ser més coherent entre el que dius i el que fas o has fet, que al final tot se sap...
En quant a St benet...hi pujo des d'abans que possiblement nasquessis, i sempre m'ho he passat de puta mare escalant allà dalt i compartint , o no, cordes i canto amb la penya...i si algú té res a parlar la boca serveix per alguna cosa no? es que ara les coses només es diuen a través del mòbil o un fòrum? Ja us val...criatures...

I en quant a certes vies...tres quarts del mateix ..no infravaloris a la penya...que no corrin a les piarla cada cop que algú fa una repetició i "informi" publicament de cada "lolada" no significa que les vies ni li interessin ni les repeteixi ningú més que tu...Si realment et creus que tant sols he fet esportiva vas ben equivocat...quan estaves posant "espits" en vies dels altres potser estava apurant vies per St Benet, Plecs ,Ecos, l'Aeri o, Agulles, sense tant de bombo...això sí, sense posar espits i si hi havia ploms colocats doncs millor...el que passa es que ni teníem la pasta per pillar Aliens ni cotxe per arribar a Montrebei, i passavem falcant (als plecs a la PATATAS o la TRENCAIGUES incloses) i movent-nos en un 127...que ARA faci esportiva té un motiu molt clar ( apart que em mola molt), però just abans que em vengués els claus vaig fer una via de la que tu et vas baixar dues vegades ( la primera sense ni trobar la entrada correcta)...

Bruga...tu saps que en el fons estem plenament d'acord...en cap moment parlo de MEDIOCRITAT, sinó de "SOSTRE DE INCOMPETÈNCIA" ( un concepte bastant diferent). Tots el tenim i és personal. Basar el compliment d'una ètica fins al mateix em sembla realment una incoherència. Els bolts o es posen o no es posen. Apreta el raonament fins l'absurd i te n'adonaràs de que només s'aguanta sota critreris absolutament subjectius. I per harmonitzar subjectivitats l'unica via és la negociació i arribar a un òptim que ens afavoreixi a tots. L'altra alternativa és la guerra que proposes o que la "massa" acabi imposant el seu criteri...i és un final cantat...

Sembla d'idiotes que amb tanta història i tants exemples de fracàs no sapiguem trobar una solució a un tema tant aparentment simple i poc trascendent...

APADEU, que això ja fa pena i passo de liar-la més i MENYS DISCUTIR AMB COMPANYS I GENT QUE ADMIRO. Salut a tots ( Gerber inclos..bou..) i a gaudir-la, que la vida es curta i hi ha més roca de la que ens mereixem tots plegats...

IRIE !!
Re: Pirates 2.0
27-February-2008 18:55
TRANKI: ELQUE SEMBLA D'IDIOTES ÉS QUE AMB TANTS EXEMPLES DE FRACÀS ENCARA ESTIGUEM ENQUILOSATS EN INTENTAR TROBAR SOLUCIONS... DIT AIXÍ SEMBLA UNA POSTURA EXESIVAMENT PASIVA PERÒ, TU QUE PORTES TANTS ANYS ESCALANT, MIRA ENRERE I VEURÀS QUE MOLTA GENT, TANT O MÉS VÀLIDES QUE NOSALTRES, HO HAN INTENTAT I... RESULTATS???

PODER PQ HI HAGIN QUATRE GATS QUE, SICERAMENT, NO SÉ SI DURARAN GAIRE MÉS EN AQUEST MON DE L'ESCALADA, QUE EQUIPEN REEQUIPEN SENSE CAP CRITERI (AL MEU ENTENDRE I AL DE MOLTS ALTRES...), S'HA TORNAT A DESFERMAR LA POLÈMICA, AGUDITZADA PER LA CAPACITAT DE FER CORRER L'INFORMACIÓ QUE TENIM AVUI DIA I FA DEU ANYS NO TENIEM (INTERNET).

LES BULLES QUE TENIU ENTRE VOSALTRES SON DIVERTIDES, GROTESQUES I FORMEN PART DE LA PRENSA ROSA D'AQUEST ESPORT, CASI TANT IMPRESCINDIBLE COM LA MATEIXA ROCA QUE ENS SUSTENTA, QUE ENS SUPORTA DIA RERE DIA...

P.D.TRASLLADO LA PROPOSTA DE REEQUIPAMENT QUE ES FEIA AL FORUM DEL KPUJO: PER PURISTES CREC QUE SERIA CONVENIENT REEQUIPAR L'ERMITA DE ST. BENET. POSAR UN ALTAR BEN BUFÓ I, A PARTIR DE LA SEVA OBERTURA, LES GUARDES I ELS GUARDES HAURAN DE PRACTICAR EL CELIBAT (ELS GUARDES NOMÉS PODRAN SER CASTRATS). QUÈ EN PENSEU? OPINIONS CRÍTIQUES INSULTS... VA DIEU QUALSEVOL TONTERIA (ENCARA QUE SIGUEU SERIOSOS EL LLASERA I EL D'OLESA CONTINUARAN A LA SEVA...)


SALUT!
Re: Pirates 2.0
27-February-2008 19:24
hahah,

Molt bona Kala...!!!!!!!!!!!!! JOer pobre Ferran...!

De fet va "per temporades"..quan algun iaio ( n'hi ha de tots colors), perd roda aleshores sembla que se li acabi el temps i a base de accelerar fa el que està passant. La llastimna es que al final pillem tots i que a aquest ningú li hagi dit res durant l'any i mig que porta pujant CADA TARDA allà dalt...suposo que davant d'un tecalt ens atrevim ( tots plegats) a tot.

Fins fa quatre dies això no passava, i veies gent a St benet o a la Sud que al finde següent et trobaves a la Còsmica o a l'Aeri..i cap problema..les coses semblaven molt més senzilles i no tant violentes. No hi havia tanta radicalitat...

Amb el tema ANGLADA CERDÂ vam estar.li tocant els ous CADA DIA al DT fins que ho va deixar..potser és la solució?

O potser la solució és ( m'hi incloc EL PRIMER ), no gastar tant de temps aquí i mirar de xerrar més les coses i ( si cal) fotre's algun mastegot i després anar a fer una birra tots plegats.
Re: Pirates 2.0
28-February-2008 04:59
QUE VA TRANKI, T'EQUIVOQUES. AMN EL LLASERA HI HAN PARLAT. PERÓ ÉS UN TIO QUE VA MOLT A LA SEVA I NO ESCOLTA NINGU (ES ESTRANY, AL GERMA EL CONEC PROU BE I ESTA FET DE MOLT BONA PASTA...). PENSA QUE NOMES EQUIPA, PRÁCTICAMENT NO ESCALA...HI HA EQUIPADORS QUE SON INCONSCIENTS I N'HI HA DE CONSCIENTS DE LES BESTIESES QUE FAN, AQUEST PENSO QUE ÉS DEL PRIMER GRUP I EL D'OLESA DEL SEGON.

TAMPOC EM CREC MASSA AIXÓ DE LA PENYA QUE ET TROBAVES PER LA SUD... JO HI ANAVA ALLÁ FA UN BON GRAPAT D'ANYS I, ES CERT QUE SOVINT TROBAVES LA MATEIXA GENT I TOTS ENS CONEIXIEM MÉS O MENYS. PERO TB HI HAVIA BELEGO'S...A CADA ÉPOCA HI HA HAGUT ALGUN ENERGUMEN, AMB TEMPS DE PAU ENTRE MIG, PER AIXÓ NO PENSO QUE ESTIGUEM EN UNA SITUACIÓ EXEPCIONAL, SI VE ES CERT QUE CADA VEGADA HI HA MENYS PER DESCOBRIR I EQUIPAR-OBRIR. PERÓ AQUESTA DARRERA ES LA CONSEQUENCIA D'HAVER TRANSFORMAT EL NOSTRE ESPORT EN UNA ACTIVITAT DE CONSUM MES. (PODER HAURIEM DE CREMAR DECATLHON'S EN LLOC DE DESEQUIPAR VIES...)

ABANS TB ANAVA MOLTA MENYS GENT A ESQUIAR QUE NO PAS ARA... AMB L'ESCALADA TRES QUARTS DEL MATEIX.

LO DE GASTAR EL TEMPS AQUI.... ÉS UNA FORMA MÉS DE PASSAR L'ESTONA...


SALUT BOU!!!
Re: Pirates 2.0
28-February-2008 10:31
A mi m'agradaria que algun dia triomfés una escalada en la qual els escaladors sentissin vergonya de xapar un parabolt al costat d'una fissura on poguessin posar un friend o un tascó (i no parlo dels pitons, perquè encara em titllaran de retrògad). El dia que tots aquests que presumeixen de "estar acostumats a volar" presumeixin del mateix amb friends i tascons... aquell dia podrem celebrar-ho amb cava!!

Un altre tema és desmantellar tota aquesta merderada de sikadur i cantos enganxats. Això ja no és ni desmuntar vies, és netejar les tàpies! i el compi Llassera haurà de vigilar perquè segons quines coses no les pots fer en un parc natural. Fins ara les administracions no s'hi han ficat, però si això de muntar rocòdroms a les roques comença a fer soroll, si acabaran fixant, a més d'un li acabarà caient una multeta (a veure si així se li passen les ganes de ser tan cretí) i la resta també ne patirem les conseqüències.

Tranki, tio, hauries de moure el mundillo de l'esportiva. Algú que omple els desploms de Montserrat d'esglaons i cantos enganxats perquè no té el grau per fer-los amb el que hi ha us perjudica. Vergonya!
Re: Pirates 2.0
28-February-2008 11:00
Ostres Kala...

Evi8dentment ( i més llegint l'encapçalament-normativa del fòrum) suposoq ue la majoria creiem que això és per passar l'¡estona, per donar i obtrenir infortmació tècnica ( no per publicar gestes) i per debatre i apendre sobre allò (que ens mola( que apart de piar-la si llegeixes entens altres punts de vista i moltes vegades -almenys a mi- se't moderen moltes idees..)

Ens deviem moure per llocs diferents, o en dies de setmana diferents...ARA si que hi ha massificació!!!, però és als llocs de sempre ( vermell, etc). A St benet s'ha de caminar, i només les clàssiques ( algunes) tenen sempre gent penjada..fer esportiva allà dalt és estar sol...i els del refu escalen entre setmana, aixñíq ue en finde tens TOTA la zona per tu, com qui diu...i si pujes entre setmana encara flipes més...

A zones com el Senglar, etc, també sempre estàs sol..o a Calavera..etrc..a l'estiu a Guilleumes hi ha penya però és gent respectuosa i fanàtics encara que estigui aprop del pàrquing. I preguntal's-hi a els Massó o a en Vidal si no queda roca...pootser és que s'ha de caminar una mica més...fins i tot en llocs COSITS a vcies com la MOmieta encara s'obren cvies com la MOBY DICK...no?

El que sí que flipo es que fa 10 anys anaves a PARETS i sempre hi havia cordades penjades...de vegades inclús en les vies més compromeses sempre hi havia gent, i no era rar veure cordades a vions, o petates pujant...si precisament la massificació és als llocs que no interessen a qui es queixa!!! les escoles maleïdes (pauta, can mascle, mur de st antoni, el gripau i la bauma del gaiató,el que ha fet el Llassera, les vies a la Torta o a la Caputxa, o inclús a degotalls i la CAlavera! i tal) estan i estaràn abandonades..els frikis no pategen 40 minuts a no ser que vagis a Ceusse...

¿Falta cantera? Igual és com a l'esglesia, que els falten vocacions i per això ara es tornen més radicals...crec que abans els extremismes estaven molt acotats, el tema LLASERA-D.T és molt puntual, però no es pot negar que normalitzen una tendència cada cop més invasiva i que crea aquests mals rotllos...Sobre en Belego..buf...deu n'hi dó..el tema es que aquets personatges són gent complexa...però de fet si ho analitzes bé ell va dur la esportiva i tal a CAtalunya. Hi ha gent que per implicar un canvi estructural esdevenen maleïts, i si a sobre tenen una personalitat "curiosa" el resultat és una repoutació un tant estranya. en Belego va fer el que també es va fer a ST BENET sense escàndols( vies com la CESA, la HISPANO SUECIA, la HA MORT LA TIA-modificada per l'ALSINA!!!-la GEDE a la prenyada, la MAS GUASCH i altres..va treure buris i va posar espits per anar en lliure sense permetre fer en Ae..i aqui es va liar la cosa. A sobre volia equipar vies per dalt a la NORD i li van petar reunions, amb grans detractors de les files dels classics més clàpassics ( picazo-Lluch, etc...¿LA lucky LLUCH es referia a això!!!!, i aqui es va liar la cosa..apart de dues o tres vies a Gorros, seu hi ha DEGOTALLS, la PAUTA i zones com GARRAF, etc...això són les "BELEGADES"?? i poca cosa més...La solució va ser posar les cartes sobre la taula, a Sta Ceci, i aqui va quedar la cosa..i 20 anys de més o menys tranquilitat...

El que esta clar es que en moments de canvi sempre hi ha trencaments ( mira't el món)...no es pot evitar que la gent begui aigua o es netegin els carrers però si establir polítiques de formació i respecte al medi i recursos. Tampoc podrem evitar que TOT el tercer món gaudeix del benestar, però sí implicar-nos en que el seu desenvolupament sigui sensat...el que no pots fer és dir a l'àfrica que no s'usin condons perquè "atempten" contra la moralitat...és absurd...La raó es certa ( la promiscuïtat porta la sida), però la manera de entendre-la dels capellans és una tonteria i no aporta remei a la malatia...

Elq ue si que no podem negar es que el medi en que ens movem es satura i cal posar-hi ma i cap ( no la clau anglesa, això seria limitar a una gran part de la gent la possibilitat de escalar). S'ha d'ensenyar a usar i fer entendre que no es pot abusar com s'esta fent de una zona que és de tots ( de tots no de uns)...
Re: Pirates 2.0
28-February-2008 11:20
Ei Bulla...

El que fa en Llassera no té res a veure amb l'esportiva...

El sika en si és un element usat en equipaments ( des dels tensors a reforçar llastres o regletes)..però no per posar graons en un 8a o per enganxar topis en una paret llisa..( es que això no és ni esportiva!!!!!).

Els MANRESANS usen el sika sempre que cal ;amb cap i no hi ha cap problema, les seves vies al senglar, la Calavera i tal són genials..a St benet hi ha sika en alguna via MOLT FAMOSA i guapissima per cert, i jo en vaig posar en un canto (rom de una minillastreta) apunt de saltar ( a sota, ni tant sols a sobre!), perquè un cop encadenada la via veia que allò no duraria i era una via molt guapa i homogènia. Igualq ue a Celiavern, que en cinc anys van petar algus cantos clau..ara ja no peta res més i un bolo i diverses llastres estan reforçats...és la mateixa pedra però SUBJECTADA en certa manera..en canvi a Agulles i A St benet algunes de les vies més famoses TENEN PICATS a sac, i sobretot a Agulles, aquestes vies les hem fet sense els picats( volts del refu, miranda, roca Stop...etc) i no canvien una merda de grau...quina diferencia hi ha en subjectar roca amb sika que amb burils bolts o plom? Que mas da en agujerear pa meter carne o pa meter hierro ( deia en Rubio)...el que passa es que tot té una mesura, i d'això a TRANSFORMAR LA PEDRA amb sikats on no hi ha res o pICATS on no hi ha res...això sí que és falsejar la dificultat. El pecat depèn de qui el fa?

A mi no em molen les burilades cutres, però si cal apurar l'Anglada, o la pitonisses, o la normal de la bitlla, o l'Ou de colom, o la normal de la portella supo amb guarrades..pos ho faig sense modificar res..i punt..no com a la Haus o a la Normal de la Momia o a la credà pokorski, o tantes vies com s'han reequipat a St benet o a les mateixes agulles..la escalada lliure i la esportiva no sén en absolut incompatibles, toites tenen un terreny comú però mentre no es trepitgin no passa res...

Elk fenòmen a evitar són els equipàments massius, però això ja esta acotat...la gent que equipa en esportiva tenen molt clar certes regles, i fins aQUEST FET QUIN ERA EL PROBLEMA? QUE ES VA EQUIPAR un Via a la Caputxa, i dues a la Torta? quin % suposaven respecte a les vies clàssiques? I quin % suposaven respecte a les vies esportives obertes pels propis locals del refu i amb un % de picats bastant curiós, en dificultats de 7a i 7a+ que sense no passen del 7b? perquè ara la mani si i abans no?

moltes vegades aquestes qüestions tenen molts més paradigmes dels que ens pensem...





Això
Usuario anónimo
Re: Pirates 2.0
28-February-2008 13:54
Tranki ets un Kabrónnnnn :( (i una veritable enciclopedia del corassón escalatori nen). Suposo que tantes sessions de psico-parides i tan xapar bolts t'an esponjao er cerebro nen! Anar de xapa a xapa t'estova el cervell, et piKa que altres fotin coses chules i carregues contra ells, no? Tot això que li dius al Gerber fa llàstima nen. Això si, desprs agafes el tonillo presidencial i no veas. Jo ja saps lo que penso. I, per cert, a mi em chana molt llegir piades i lolades del que esteu fent, tios. I comentarles i tal (o sigui que ni cas al tronqui que prou feina té remenan sikadur pels bordillos per enganxar no se que.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar