El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Escalar a Canalda

Posted by Isidre 
Escalar a Canalda
December 14, 2006 10:34AM
Bones gent,
M'agradaria fer alguna via a Canalda (no hi he escalat mai). És un lloc que em queda relativament a prop, sóc d'Andorra. Quina em recomane-ho per començar a tocar aquesta paret. Si em podeu orientar em fareu un favor. Dificultat material a portar...ara a l'hivern és un bon lloc ?. Faig via llarga de dificultat mitjana per tenir una orientació.
Merci tibadors/es
Isidre
Re: Escalar a Canalda
December 14, 2006 09:27PM
Bé, Isidre, sinó has escalat mai a Canalda primer de tot t'he d'avisar que en aquesta paret no trobaràs vies super equipades, ni vies super ben protegides, totes tenen el seu passet de sang freda, algunes en IV grau i altres en 6b. La roca la trobaràs diferent a la que teniu per Andorra i practicament a la de qualsevol paret de Catalunya (menys Collegats i Ferrús), que sigui diferent no vol dir que sigui dolenta, com a tot arreu hi ha de tot, i encara que sigui bona pot ser que, en algun punt, estigui buta.

Dit això, aquestes són les vies que et recomano per ordre (quan n'hagis fet una pots seguir per la següent):

- Fills del Vent: gran clàssica, practicament tothom comença per aquesta.
- Directa Estel: l'altra gran càssica, sinó comencen per una o fan per l'altra, aquesta és una mica més difícil.
- Tirant pel Dret: una de les últimes obertes. Algunes panxes comencen a apretar però no són gens obligades.
- Víctimes del 92: s'ha restaurat fa poquíssim. Aquesta et pot introduïr en vies de més díficultat de la paret.
- Dimensió Aproximada: trams d'artificial equipat, costa baixar-se de la part superior de la via.
- Dioptria: trams díficils ben protegits però lúltim llarg (que és de la via de Pasqua) et farà suar.
- Somni Pirata: aquesta ja té trams obligats i llargs sinuosos. És molt bonica però algunes cordades les han passat canutes.
- Feria de las Vanidades: ben protegida però tots els llargs apreten una mica.
- Falcon Crest: curta però curtidora. S'ha de donar la talla en alguns trams. Un cop feta aquesta via, crec que ja estas sobradament batejat a Canalda i et pots ficar en qualsevol de les altres vies que et puguin semblar maques.

Per acabar dir-te que busquis un company que vagi bé de segon, sinó o pot passar malament i que siguis imaginatiu a l'hora de posar els tascons.

Ja ens en faras cinc cèntims. Fins aviat.
Re: Escalar a Canalda
December 18, 2006 02:53PM
ei lluís sóc el Miquel, qué tal?? em podries dir si a la dreta de la trilogy dels esplovins has obert tú o el flequi (o pot ser els dos) una nova via... i no és la del Piju si no una que m'han dit que ja està acabada. Si és així i em poguéssiu fer arribar la topo...gràcies salut i bones reequipades!
Re: Escalar a Canalda
December 18, 2006 10:42PM
Sé que el Fleki i companys tenien una via començada per allí, però no sé si l'han acabada. Ja investigaré una mica. Quina és la d'en Piju? Primera notícia que hi hagués una altra via per aquells barals. Pijuuuuu fes-me'n 5 cèntims.
Re: Escalar a Canalda
December 19, 2006 07:47AM
Moltes gràcies Lluís per la informació.
M'apunto les vies i per poc que pugui les anirè a fer. Una altre cosa. Aquestes ressenyes ha hon es poden trobar ?. S'ha de portar generalment friend i aliens ?. Venga un cop més merci.
Isidre
Re: Escalar a Canalda
December 19, 2006 08:21AM
Hola Lluís, la nostra va entre la Trilogy i la UES, per uns sota uns sostres característics. Ja hi ha la primera meitat oberta i en breu acabarem l'esperó final. Jo també havia sentit que estaves obrint per allà. Si es confirma que hi ha un altre projecte digueu-m'ho, es impossible que ens trepitgem, hi ha molta tàpia, però millor parlar-ho. pijuclimb@yahoo.com.
Salut Canalderos!
Re: Escalar a Canalda
December 19, 2006 05:34PM
Bones, efectivament n'hi ha una a la dreta de la Trilogy, del Flequi i el Joan, crec que està acabada però, ja fa temps m'havien dit que hi havien de tornar a arreglar-la una mica...jeje. Jo també espero la ressenya, jeje, ja sabem la mandra que fa...no tots sóm com el Parce...
Piju tranquil...si no t'he entès malament la teva va a una bona estona de caminar de l'altra...
Re: Escalar a Canalda
December 19, 2006 10:42PM
Isidre, les ressenyes les pots trobar a la guia que ha sortit fa uns mesos a la venda i sinó al bar la Roella de Solsona, per internet alguna cosa trobaràs a la web del Centre Excurcionista del Solsonès i, a una desnivell de farà quatre o cinc anys. Tascons, els tascons triumfen a Canalda, més que no pas els friends, i els aliens en molt poques vies van bé (potser sóc jo que encara sóc una mica barruer amb l'última tecnología).
Piju, crec que la via que obres puja més pel que seria l'Esperó de les Orenetes. Sinó vaig errat, diguem que entre la teva i la Trilogy encara hi ha la canal que delimita l'Esperó de les Orenetes i la Torre de Lleida, i aquesta del Fleky i de'n Joan (com molt bé diu l'Axel) va entre la canal i la Trilogy, jo diria que arranca uns cinquanta o seixanta metres a la dreta de la Trilogy. I... de moment, encara no tinc cap projecte començat per allí, el temps ho dirà. Per cert, els mossos posen alguna pega per aparcar en els pàrkings tradicionals per escalar en aquets llocs, o deixeu el cotxe al pàrking de la ferrata. Em fa por que algun dia no em trobi una recepta, ja que, en principi, per la carretera vella no si pot circular (com a Collegats més o menys).
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login