El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Rapelar a la vez

Posted by koldo 
koldo
Rapelar a la vez
June 19, 2005 12:45PM
Aupa! ¿Es posible rapelar a la vez que tu compañero usando cada uno un grigri y descendiendo cada uno por un extremo de la cuerda, siempre que los anclajes del rapel sean consistentes? Gracias de antemano
Ferrans
Re: Rapelar a la vez
June 19, 2005 07:42PM
Pues posible sí lo es, porque yo lo he hecho para ver si era posible, pero en fin, muy recomendable no es en absoluto. lo hice una vez y ví que sí es posible, pero no tengo intención de repetirlo nunca más, aunque no pasara nada. lo único que hay que sincronizarse bastante para que no se haga más fuerza de un lado que del otro, y llegar los dos a la vez al suelo.
No lo hagáis, que por 2 minuos que se pueden ganar no vale la pena. Y si lo haces, que sea de dos buenos parabolts!!!!!!!!
Maluta
Re: Rapelar a la vez
June 19, 2005 09:58PM
Es interesant fer-ho si sou una cordada de tres, es fixen les cordes a l'instalació amb un ballestrinke a un moskata i baixen els dos primers en simple deixant-se uns metres entre els dos, després el tercer recupera el moskata i rapela en doble I es guanya temps sense jugar t el tipo
Vingan
motorhead
Re: Rapelar a la vez
June 20, 2005 02:20AM
Ei Maluta.Vols dir d'un ballestrinke?, em sembla un nus poc segur per fer això, no dic que no aguanti, que aguanta, però davant d'incidències durant el rappel o argu, no sé. Bueno, al tanto i amunt.
TRipu
Re: Rapelar a la vez
June 20, 2005 10:01AM
Hola,

Jo uso aquesta tècnica sovint ( reconec que no és digna d'aplicar-se a un manual).


En paret sempre anem amb 70 o 80*10.5, i els rappels si estàn equipats amb anclatges sòlids) els fem simultanis.

És necesssari aplicar molta cura en la sortida i només treure l'autosseguro de la reunió quan els dos escaladors ja penjen del grigri i cmpensen les forces. Generalment baixem separats un parell de metres i a la punta de cada corda hi ha un bon nus. ës més que recomanable que la corda no arribi molt justa al final, si no hi pot haver problemes i és més perillós.

En casos en que no tenim seguretat de que la corda arribi bé el que fem és que un es depenja en corda simple ( 70 mts disponibles) i quan arriba a la reunió fixa la corda i l'altre baixa per l'altre cap.

La tècnica usada pel Maluta també l'hem realitzada en algun cas, amb el nus de 8 per fixar la corda.

Insisteixo: No és una tècnica recomanable però permet descensos molt ràpids.
Maluta
Re: Rapelar a la vez
June 20, 2005 10:48PM
Es veritat que el ballestrinke no es el nus k dona mes confiança pero recorda que no es per que aguanti pes si no per k la corda no corri si es k un pesa mes que l'altre, fer un vuit es potser més segur pero per anar deñl tot segurs es més aviat sudar d'aquesta tecnica i a mes a mes després costa molt de desfer i es perd el temps que puguis haver guanyat.
TR
Re: Rapelar a la vez
June 22, 2005 02:26PM
Tens raó Malutilla!

Si a sobre ho usem amb la Lila, habitualment...ja veus...

De fet el que fem és autodespenjar-nos l'un a l'altre, primer jo la baixo a ella i des de la reunió ella em baixa a mi, o bé fixa la corda a baix i em baixo jo.

salut!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login