El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

cordes i altres per escalar en solitari

Posted by via 
Josep Coll
Re: cordes i altres per escalar en solitari
July 03, 2006 02:25PM
Per descontat sempre faig nus de seguretat cada 5 o 8 metres, tan quan faig la tirada de primer com de segond al desmontar la tirada.l'unica excepcio es amb el top-rope de tocho que ja porto dos jumars
Gabi
Re: cordes i altres per escalar en solitari
July 03, 2006 10:02PM
este dissabte he provat algo que m'aconsellaren: jo portava la corda ensacada dins de la mochila, ab nucs cada 6 m, mes o menys, perque me resultava mes comode que portarla penjant del soloist o del muscle, me feia cremadures... Pues be, he provat aço, que potser tambe ho feu vosatres: portar un shunt fixat al lateral de l'arnes, on passes la corda que ve del soloist, donant-li una comba. Aixi, la corda no "pesa" en l'esquena ni en el soloist, vas donant-te corda un bon tros del shunt, i te despreocupes uns quants metres. Nomes hi ha que estar al loro de que la comba no se't quede entre les cames.

m'agradat este sistema per a lliurar-me de portar la corda a l'esquena, siga dins de la mochila o penjant. a mi m resultava molt incomode aço ultim.

per a "fixar" la corda als seguros i que esta no caiga cap a vall, lo millor es portar varies express ab una gometa (es pot fer tallant anells d'una camera de bici), aixi podem fixar la corda (encara que en una ma no es facil) cada 10m, i no "cau" fent massa comba.

per a fixar la reunio inicial ab el mosqueto cap amunt, lo millor es fer un machard en la segona chapa y tensar la corda cap amunt. funciona de pm.

jo encara estic aprenent. la meua ilussio es fer una via desequipada y mes o menys llarga, per ara nomes he fet deportiva fins a 3 llargs, i m'he donat compte de que vaig massa lent en les maniobres. Tambe he fet vies de deportiva sense tocar ni una chapa, montant-me-ho tot ab trastos, pero me queda molt de cami encara fins a que perga la por i ficarme en una via classica. poc a poc, no hi ha pressa...

salutacions.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login