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cordes i altres per escalar en solitari

Posted by via 
via
cordes i altres per escalar en solitari
November 15, 2005 12:35PM
Hola, a veure si em podeu aconsellar sobre el que vulgueu,

per fer una via en solitari on no hi haurà cap travessa ni pèndol i amb prou feines arribarà a l'A2, reunions muntades, em cal una corda de 60m, puc utilitzar la q tinc de 9'6 (tenint en compte q peso menys de 50kg) o millor em procuro una de 11mm, i una d'auxiliar(?). Puc baixar per la mateixa corda d'assegurança o bé millor habituar-se a fer-ho amb l'auxiliar (hi ha una espècie de por insconscient quan em sento penjant al buit, això se "supera" suposo) que lligaré a la reunió de sota si hi ha un petit sostre o extraplom. Després per pujar ho faré escalant de nou, recuperant el material, amb el shunt i un jumar per sobre... Si no passa del grau que he dit, tampoc caldrà molt de material, aleshores podré portar-ho tot penjant sense haber de recórrer a procurar-me més material a mitja tirada (material que es portaria lligat a l'extrem d'una de les cordes i aquestes plegades dins de la motxilla?)

Suposo que el dia que hi vagi sorgiran els dubtes de veritat, per això serà a una via ben fàcil i quan realment tingui moltes ganes de fer-la. Bé gràcies per endevant!
TR
Re: cordes i altres per escalar en solitari
November 15, 2005 01:48PM
En quant al diàmetre: En principi el 9.6 é un diametre aconsellable en ESPORTIVA, igualment ha s de tenir en compte quin dispositiu o sistemna d'autoassegurança uses per tal que sigui usable amb el diàmetre que comentes.

En quant a força de xoc són més aconsellables les dobles cordes (ojo que alehores has d'anar amb nusos o amb un aparelll hipercar).

Com més diàmetre més pes, però menys resistència a ruptura en arestes o per blocs...és una opció personal ente lleugeresa i seguretat...

En quant a tècnica si uses una auxiliar pots rapel.lar més metres i alhora jumar i remintar el petate per la auxiliar, desgastant menys la corda dinàmica. En qualsevol cas, per seguretat, jumant sempre pot ser aconsellable una segona línia on vas assegurat amb un shunt, per si petés la corda d'on penjes...

Finalment, jo tiro dels jumars , no escalo, per velocitat, a no ser que hagis d'encadenar algun llarg, aleshores uso el propi grigri ( per comoditat, encara que no és un aoparell especialment dissenyat per escalada en solitari, m'ha anat millor que el soloist en dues caigudes on vaig comparar...). Els jumars pensa que TENEN DENTS i en cas de una caiguda de segon poden danyar la corda. Igualment un Shunt es desbloqueja accidentalment de menera més fàcil que un grigri, i suporta menys carrega de ruptura

En quant a reunions i en certs punts d'assegurança, és recomanable usar dissipadors i cintes disipadores , respectivament.

ESpero que et serveixi la info encara que sempre són opinions molt personals i no estaria de més que contrastessis o demanessis opinió a algú plenament entès.
via
Re: cordes i altres per escalar en solitari
November 15, 2005 02:58PM
Moltes gràcies, en quant a la corda de fet pensava optar per una de simple d'11 o 10,5 antiaresta el que passa és que em quedaria reservada només per aquest menester i em preguntava si la que tinc per fer esportiva em serviria ja que per fer vies ja tinc les cordes dobles, encara que jo mateixa ja tenia la resposta em sembla. A més pensava en fer el vuit a la corda i passar el bucle per mosquetons de seguretat a l'anella de l'arnés, mirant de dixar més distància de la que em sembli al principi i anar-ho fent així amb nusos.

És veritat que hauria de tenir en compte que el jumar podria rascar la corda en cas de caiguda de segon.. aleshores el que fas és pujar amb els jumars per la corda auxiliar i autoassegurat amb el shunt a la corda..(?)

Les dissipadores ja en posaria en alguns punts..
TR
Re: cordes i altres per escalar en solitari
November 15, 2005 04:24PM
Tot dep+èn si vaig a desequipar un llarg a pedal o a encadenar el llarg.

Per escalar pujo amb el grigri, amb la corda dinàmiga, i vaig autoassegurant-me...va bastant bé i és prou segur.
Per desequipar el llarg vaig a jumar, penjat directament, i em reasseguro amb un shunt a la auxiliar.

Digue'm paranoic, però alguna vegada se m'ha escapat un cop de martell, o en arribar a la R he trobat una bona flor a la corda...etc...prefereixo sempre tenir una segona línia, almenys si vaig fent el xoriço.

Salut
Toni
Re: cordes i altres per escalar en solitari
November 18, 2005 06:02PM


Atencio amb el GRIGRI , el fabricant el desaconsella expresament per escalada en solitari.Ja se que l'utilitza molta gent,fent la modificació en el plàstic.Però no deixa de ser perillos. I a mes les cordes els hi costa molt de correr.

Jo utilitzo el SILENT PARTNER , es car,es veritat,però si us interesa aixó d'escalar en solitari es el millor que hi ha.Les cordes corren molt be.

El que faig es utilitzar una corda de 11 mm.Amb ella vaig amunt i avall,recupero ell llarg amb jumars.Intento sempre tenir un bucle de corda per que corri millor per el SILENT PARTNER.Aixo fa que de vegades el follon de cordes ja sigui cosiderable.I per tant la auxiliar nomes la deixo per el petate.O si es curta la via la porto a la motxila si la puc necessitar per els rappels,però tota la escalada la faig amb la de 11 mm.

El que faig es posar mes assegurançes que si vaig en cordada.I calma,i concentració en totes les maniobres.

Aixi he pogut passar fins a 6b. quan el grau apreta,porto tambe una daisy per si tinc problemas per fer correr la corda per el SILENT,m'ha estalviat mes d'un pinyo.Si no hem surt net dons mira tú,per la nit dormire igual.Anar sol no es el mateix que amb algu.

Si voleu probar algún dia i voleu quedar,doncs quedem.

Salut a tots.
ramon
Re: cordes i altres per escalar en solitari
June 27, 2006 02:23PM
jo em trobo em el mateix problema q la Via.
estic començant a fer alguna vieta jo sol.
1ª algunes esportives esquipades de grau assequible i més tard alguna llarga també fàcil.
El meu problema és que ningí mà explicat com s'ha de fer, i al ser autodidacta pot portar problemes.
Per pujar ho faix amb el gri-gri, sense modificacions, lligat també al pit, però amb un tros d'esparedrap xq la palanca no es bloquegi quan em dóno corda, xò si quan saco. és molt perillós així? als seguros i faig una espècie de ballestrinque xq siguin fixe si saco, i no voli la comba entre seguro i seguro.
A més intento, com diuen més amunt, d'agegir punt de seguro entrte xapa i xapa,per tal, si es dona el cas, de volar ménys i més controlat.
Alhora de dessmuntar el llarg rapelo normal, en simple, normalment no porto auxiliar, algunes vegades cordino de 6mm per poder rapelar tirades més llargues, el problema és que sempre em quedo sense material per empalmar els llargs i vaig poc a poc. molt a poc a poc.
el material el recullo mentres pujo de segon, per tal de mantenir la cadena de seguretat més amplia i més estona.
Pel que fa a utilitzar disipadors als seguros no ho he fet mai. De moment només una vegada em va petar un tascó, amb la fortuna de que hi havia un bolt 2m més avall.
en aquest cas, els disipador aniria al tascó o millor al bolt, no?
utilitzo corda de 10,5 mm, però en bon estat.
per desmuntar-la, seria millor fer-ho mentres em despenjo, reasegurant-me a la mateixa corda?
Pel que fa a les R's, sempre han estat ben equipades, en linies verticals sense pèndols ni travesies.
També cal dir, que al no ser vies molt llargues no port petate. Puc precindir de la auxiliar?

Merci per avançat, salut i a tibar
mixu
Re: cordes i altres per escalar en solitari
June 27, 2006 05:20PM
Nous capítols de l’apassionant mon del bricolatge en solitari.
Personalment el millor autoseguro que he probat és un vell crash-pad que em van deixar, però depèn de la llargada de la via. (es broma)
Exactament no entenc que lligues amb el esparadrap, si la connexió al pit o la palanca (això mai!!). La idea es que la connexió amb el pit sigui feble, just per aguantar vertical el grigri, ja que en cas de caigudes en diagonal o cap per avall el grigri es resituï, evitant que la corda pugui córrer sola. Jo utilitzo un velcro.
El ballestrinque per fixar només es recomenable en expansions bones ja que cada cop escurces el dinamisme de la corda provocant un possible factor 2.
Si la corda va recte, recuperar el material normalment es més còmode al baixar.
Les dissipadores van en els seguros precaris per dinamitzar el xoc.
Si no hi ha arestes tallants pots anar amb una solo corda, però jo em poso com a condició que sigui suficientment llarga per poder-me baixar de la via en qualsevol moment.
ramon
Re: cordes i altres per escalar en solitari
June 28, 2006 01:15PM
lligo la palanca del gri-gri, perque al tivar/donar-me corda la palanca no es bloquegi tan facilment.
pel k fa a l'arnés de pit, me'l faig amb una baga llaga creuada perr darrere. osigui que no és feble, al contrari. la veritat es q el gri-gri em keda subjecte dels dos llocs, una mica més amunt de la cintura, aixó també em dona maniobrabilitat alhora d'agafar coses del portamatterial, sucar magnesi o donar-me corda, a més s'identifica perfectament quin es al cap actiu e inactiu per l'hora de "xapar".

pel que fa al tema del dinamisme de la corda, crec que és lo suficientment tova per poder-la fixar als seguros, ja q redueixes considerablement els metres de corda activa,

pel tema de dissipar, ahir, parlant-ne amb el marcel, em va recomenar que fabriqués jo els dissipadors, amb cinta plana i cinta americana. Fent plecs a la cinta dynema i envoltan-ho amb la americana, així successivament. K en penseu d'aixó? em va semblar molt interessant tot i ser una tècnica de barrancs, q a més es molt més barat k qualsevol altre cosa.

Finalment, pel fet d'anar amb simple o mb doble, em sembla indiferent. el cas, però, es que no entenc lo de tenir sempre la possibilitat de despenjar-te. Amb corda de 70només fer vies de 35 ho trobo exagerat. Has pensat en dur un cordino per poder fer els rapels en dobles però només treballar sobre la "gorda" i fer servir el cordino per recuperar? jo ho he fet alguna vegada i va molt bé. Tens molts metres per jugar i poc pes q arrosegar. l'unic problema que hi veig és que set segui la corda, cosa q no solucionaries encara que tinguis corda per poder-te despenjar desde qualsevol lloc i moment.

pel que fa a la modificació del gri-gri,no ho entenc. Ke és el k fa la gent i k hi guanyen?
no necessitaran les dos mans per donar-se corda, si es així,¿ com poden escalar amb lliure?

merci x endevant

i salut
Josep Coll
Re: cordes i altres per escalar en solitari
June 28, 2006 02:49PM
Fa temps que a vegades practico escalada amb solitari, unes vegades per falta de company adequat o perquè m’agrada fer-ho.
Distingiria entre fer una via i fer tocho, la meva experiència de varis anys es la següent
VIA

Utilitzo una corda de 11mm de 50m que porto al fer el llarg de primer ,plegada amb una petita motxilla a l’esquena.Al acabar el llarg rapelo assegurat amb shunt i remunto la tirada(assegurat amb el soloist) amb l’altra motxilla que segons la via hi porto un cordino de 8mm de 30m o una corda de 50 de 8,5 per si m’he de baixar(compte amb el nus de cordes de diferents diàmetres).Sempre utilitzar nus de seguretat amb un mosquetó a l’arnes
He provat el Silent Parner i no m’agrada com treballa

TOCHO

El tocho amb solitari per a mi te la finalitat d’entrenament per tant es important treure els pasos quan faig el top-rop, per això utilitzo el soloist amb una corda de 10,5 de 35 m per muntar la via i una corda de 10,5 mm de 35 m. Estàtica per provar el top-rop, la raó de l’estatica es per no baixar si et caus (es com si tinguessis el company recuperant a tope).per fer el top-rop faig servir dos jumars , un per la estàtica i lligat al arnes i l’altre de contraseguro a la dinàmica que ve directe de la reunió. Quan acabo rapelo per les dos crdes que previament he lligat a l a Reunió
Per últim en els dos casos utilitzo alguns mosquetons de seguro per les chapes per evitar que res pugui obrir (al anar amb solitari cal prendre mes precaucions)
Ah les vies son el doble de llargues ja que et tens que currar el llarg del col•lega invisible
Un dia ens podem trobar i parlar-ne i intercanviar experiències
Us adjunto les instruccions del Soloist que estan penjades a la web del Barrabes per que te punts interessants


El Soloist está diseñado para proporcionar, junto al nudo de seguridad un autoseguro para el escalador en solitario.

El SOLOIST está diseñado para proporcionar, junto al nudo de seguridad un autoseguro para el escalador en solitario. La cuerda se desliza por el SOLOIST automáticamente, conforme el escalador avanza por la pared. Resistirá una caída muy fuerte, y es fácil de desbloquear.
Al usarlo, el SOLOIST permanece atado al escalador, y mientras éste sube, la leva corre libre sobre la cuerda, el extremo de la cuál ha sido fijado a la reunión al comienzo de la vía. El escalador introduce el extremo fijo de la cuerda en el SOLOIST y avanza. Si el escalador cae (en una posición relativamente normal) el tirón de la cuerda se produce desde una posición alta, lo que hará que la leva gira, bloqueando la cuerda, y parando la caída.
El sistema se cierra haciendo un nudo en el extremo libre de la cuerda. El nudo puede atarse a tu arnés o simplemente dejarlo colgando (pero siempre estando seguro de que no puede desatarse).
ESPECIFICACIONES TÉCNICAS
Rotura aprox.: 2.270 Kg.
Peso: 285 gramos
Diám. cuerda: 10 - 11 mm. (Aceptará cuerdas más pequeñas para otros propósitos, como el Top Rope. ¡Probar primero!).
Construcción: Aluminio 6061-T6 y 7075-T6, que producen aleaciones uy fuertes. Todos los componentes están hechos con piezas sólidas. No se utiliza aluminio reciclado.

SUJECIÓN DEL SOLOIST AL ESCALADOR


Figura 1


Figura 2
El SOLOIST se ata al arnés de cintura del escalador con un aro de cordino de 8 o 9 mm. (atado con un nudo doble de pescador), y se coloca en posición recta hacia arriba con un arnés de pecho, que puede ser tan sólo un trozo de cinta (ver figura 1). La parte abierta del SOLOIST se coloca delante (ver figura 2).
El SOLOIST debe ser colocado a la altura correcta dependiendo del cuerpo del escalador, lo cual es importante para mantenerse derecho tras una caída. Si te das la vuelta tras una caída, el SOLOIST probablemente se soltará. La mayoría de escaladores se lo ponen de forma que la base del SOLOIST esté un poco por encima del centro de gravedad del cuerpo. Tras una caída debes poder cogerte de él totalmente relajado, en una posición estable, y no correr el peligro de darte la vuelta. Evita llevarlo muy bajo y/o muy tirante ya que incrementaría la probabilidad de que la parte alta de tu cuerpo de la vuelta.
FUNCIONAMIENTO
¡ ATENCIÓN !
El SOLOIST debe ser utilizado exclusivamente por escaladores expertos. Será responsabilidad exclusiva del escalador, el comprender las instrucciones y escalar con seguridad.
Utilizar el SOLOIST no es, necesariamente, escalar en solitario de manera segura. El último seguro es el nudo de final de cuerda, que debe ser colocado para prevenir daños serios en caso de que caigas en una posición no prevista por el SOLOIST. El SOLOIST está concebido como un seguro intermedio que acortará tu caída, si caes relativamente "bien", y si la cuerda está libre par deslizarse y bloquear la leva.
Caer mientras escalas en solitario es extremadamente peligroso. Cualquier seguro en solitario debe considerarse con el último recurso que puede permitirte sobrevivir a una caída, pero ningún sistema, incluido el SOLOIST, puede garantizarte una seguridad total ante una caída. tu primera regla al escalar en solitario debe ser NO CAERTE.
El SOLOIST debe ser colocado correctamente (ver figura 3). Así, el extremo fijo de la cuerda viene de la base del SOLOIST (pero no debes ponerlo en la abertura de rápel). El extremo libre de la cuerda viene de la parte superior del SOLOIST y, pasando por el interior, sale por la parte inferior. Antes de escalar, comprueba dos veces tirando hacia arriba del extremo fijo de la cuerda para asegurarte de que lo has fijado correctamente a la reunión.


FIGURA 3
El SOLOIST bloquea en la dirección de la cuerda. Tira para bloquearlo. El ángulo crítico para escalar con el SOLOIST es aquel en que la cuerda sale del SOLOIST, deslizándose libremente por la leva. El SOLOIST no bloqueará si caes con la cabeza hacia abajo.


FIGURA 3
En una caída libre bajo el seguro (ver figura 4), incluso si te has estado apoyando muy hacia atrás, el SOLOIST debería bloquear, pero si tu último seguro y la perpendicular a la pared de tu centro de gravedad forman un ángulo demasiado agudo (ver figura 5) y caes inclinándote muy hacia atrás, el SOLOIST no bloqueará la cuerda. Por eso no debes inclinarte hacia atrás en una caída, escalando una vía de poca verticalidad.


FIGURA 5
Tu mosquetón de pecho, a través del agujero superior evita que el pasador se salga. Utiliza un mosquetón grande y no uno mini que no tendrá suficiente diámetro para bloquear el pasador, asegúrate de que usas un mosquetón suficientemente grande. Si cae hielo o piedras en el SOLOIST mientras escalas, comprueba que no queden escombros en el SOLOIST que puedan obturar la leva.
REDUCIR LA RÉMORA
A menudo, escalando largo tramos, puede haber suficiente cuerda entre ti e y el anclaje de pie de vía de forma que le peso de la cuerda provoque rémora a través del SOLOIST. Este peso en el extremo fijo de la cuerda puede tirar del extremo libre hasta del nudo de seguridad de final de cuerda durante la última parte del largo que estás escalando. Esto se puede evitar si eliminamos peso del anclaje de pie de vía mientras avanzamos, normalmente 1 o 2 veces por largo (ver figura 6).
NOTA: Puedes olvidarte de aligerar el peso del extremo fijo si no te importa escalar con algo de rémora, pero hacerlo es simple y rápido, permitiéndote escalar cualquier vía en solitario sin rémora sobre el SOLOIST.


FIGURA 6


FIGURA 6
El peso puede aligerarse de dos formas (ver figura 6). La primera de ellas consiste en hacer un nudo de ocho y llevar el bucle al seguro intermedio, cuando el peso llega a ser un problema. El segundo, consiste en llevar un trozo de cordino pequeño (de unos 3 mm.), hacer un prusik y llevarlo al seguro intermedio dejando el extremo fijo de la cuerda suficientemente tirante, ade4más debes dejar una distancia prudencial (suficientemente larga) entre el nudo prusik y el anclaje que disminuya de la carga de rotura sobre el cordino, sin que incremente el factor de caída. Naturalmente, en cada seguro intermedio habrás tenido que escoger la pieza adecuada, usando cualquiera de los dos métodos, para que trabaje lo mejor posible teniendo en cuenta que la tensión se va a producir hacia arriba en caso de caída.
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UTILIZANDO EL SOLOIST
• Operaciones básicas
Para comprobar cómo funciona el SOLOIST, coloca la cuerda dentro de él y tira del extremo que viene del fondo (ver figura 3), si tiras de la cuerda hacia abajo, pasará libremente a través del SOLOIST, pero un tirón hacia arriba hará que se cierre la leva, bloqueando la cuerda y evitando que ésta baje. El diseño de la leva del SOLOIST hace que un extremo de ésta actúe como palanca sobre otro extremo, el cual bloquea sólidamente la cuerda. Prueba con varios ángulos de caída (respecto del cuerpo del SOLOIST) y verás que incluso un tirón horizontal lo hará cerrar.
• Montando el sistema
Lo más importante que debemos recordar es que el SOLOIST es unidirecional y fue diseñado para parar relativamente las caídas verticales. Es fácil de montar y, generalmente, cuanto mayor es el riesgo de caer verticalmente, menor debe ser la distancia del montaje.
• Colocar el SOLOIST
La parte abierta del SOLOIST es la parte delantera. El orificio para el mosquetón es la pare superior. El orificio para rápel está próxima a la base en la parte trasera del SOLOIST. Ata el SOLOIST a tu arnés de cintura y sujétalo a tu arnés de pecho de tal manera que la cara abierta del SOLOIST apunte más o menos hacia delante (ver figura 2).
Para comprobar cómo debes colgarte de él después de una caída, pasa por ejemplo, la cuerda alrededor de alguna extremidad de un árbol o algún seguro cercano al suelo, y cuélgate de él. El SOLOIST es fácil de colocar y parece un montaje sólido incluso mal montado, pero debes buscar al máximo la confortabilidad del montaje (ni demasiado tirante, ni demasiado suelto) mientras escalas y, sobretodo, no debes montarlo de tal manera que te pueda dar la vuelta fácilmente después de una caída. No lo montes demasiado arriba, si sufres una caída un poco larga puede impactar contra tu rostro.
• Progresando en Top Rope
Ahora que ya sabes cómo montar el sistema, como colocarte el SOLOIST y como caerte, es hora de ponerse "manos a la pared" y hacer algo con todo ello.
Ve a una vía que no tenga excesiva dificultad par ti y en la que puedas montar un Top Rope. Aunque ésta será una vía de poca intensidad para ti, recuerda que en cualquier vía puedes sufrir una caída. Introduce la cuerda en el SOLOIST, recuerda que si escalas desde abajo o si lo haces en Top Rope, el extremo fijo de la cuerda sale por la parte inferior y el extremo libre por la superior (ver figura 3). Compruébalo dos veces, hazlo siempre antes de escalar, tira hacia arriba del extremo fijo para asegurarte de que lo has montado correctamente y cerciórate de que la leva deja deslizarse la cuerda en sentido contrario.
Progresa algunos metros y haz un nudo de seguridad. Y ahora… ¡salta! Comprobarás la vigencia de las leyes físicas. No irás muy lejos. Progresa unos metros más, pero esta vez deja un poco de comba a la cuerda y salta de nuevo.
Tras estas confortables caídas simuladas, deberías explotar los límites del SOLOIST, así que haz un nudo corto (30 cm) por encima de ti, y sujetándola a la cuerda, con los dos pies en la roca, empieza a inclinarte hacia atrás, hazlo como si caminaras por la pared, llegará un momento en que el SOLOIST se soltará, déjate deslizar hasta el nudo. Acabas de comprobar cómo parar una caída (con el nudo de seguridad) que no para el SOLOIST. Prueba unas cuantas caídas más, en varias posiciones extrañas y con ángulos diversos, para que el nudo de seguridad te detenga. Prueba, también, alguna sin nudo de seguridad, con un nudo a tu arnés, y así hasta que te familiarices con el SOLOIST.
Todas estas pruebas realízalas en lugares seguros, a poca distancia del suelo.
• Rapelar
Cuando estés sobre el terreno, intenta rapelar unos metros con el SOLOIST (ver figura 7). Invierte la dirección de la cuerda que estabas utilizando para el Top Rope (en esta nueva posición el extremo fijo de la cuerda debería venir de la parte superior del SOLOIST). No importa si la leva y el pivote permanecen en su sitio o están fuera del mecanismo. Pasa un bucle por la ranura de rápel, bloquéalo con un mosquetón y rapela, controlando el rápel con la ano que sostiene el lado libre de la cuerda, o mediante cualquier otro método de rápel. Prueba nuevamente con dos mosquetones, aunque produce algo más de fricción.
Invierte de nuevo la dirección de deslizamiento de la cuerda a través del SOLOIST (ahora en la misma que cuando asegurabas el Top Rope). Rapela con un solo mosquetón y luego con dos. Ahora introduce la leva en el SOLOIST (si no lo estaba), y verás como únicamente es posible descender cuando la cuerda se desliza de esta forma a través del SOLOIST. Ahora, libera la cuerda de tu peso, levanta hacia arriba el extremo de la leva con el dedo y manténlo así mientras tensas la cuerda aplicándole tu peso (por supuesto la mano que utilizas para controlar el rápel, está lista para hacerlo), como aplicas tu peso a la cuerda, ésta levantará la leva y bloqueará el rápel. Esta es una forma de bloquear tú mismo el rápel si lo deseas, pero nunca arpartes de la cuerda la mano que controla el rápel, en ese caso saldrías de la cuerda, a menos que hayas hecho un nudo en el extremo o hayas puesto gazas intermedias. Hablando de caídas, comprueba si resbalas inclinando el cuerpo saltando alrededor.
La elección de la forma de rapelar es tuya, pero la siguiente es, a menudo, conveniente par la escalada libre sobre varios largos cuando rapelas sobre la cuerda ascendente: después de asegurarte a la reunión, ata el extremo libre en un anclaje de rápel (estableciéndolo como anclaje para asegurar el próximo largo; es decir, para que proteja contra una caída ascendente así como para una caída descendente). Antes de rapelar, invierte la cuerda (al contrario que cuando escalabas) para que el extremo que viene del anclaje del rápel venga por la parte inferior del SOLOIST. Rapela y limpia la vía (en esta posición puedes bloquear el rápel, si es necesario, para quitar cualquier seguro intermedio). Una vez en el suelo saca el mosquetón de rápel, libera la cuerda del anclaje del rápel y estás de nuevo listo para volver a utilizar el SOLOIST como autoseguro.


FIGURA 7


FIGURA 7
Hay otra ventaja para rapelar con la cuerda en al posición superior. El mosquetón que corta el bucle de cuerda durante el rápel es, por supuesto, el que confiere el rozamiento al sistema. Si el mosquetón dejara libre el bucle de cuerda de algún modo (abriéndose, etc.) mientras rapelas en esta posición, la leva se cerraría automáticamente, previniendo una caída. Por eso, esta posición puede ser más segura si no dispones de un mosquetón con seguro para el bucle.
Ahora que has hecho unos mini-rápeles, escala la vía entera, tensa la cuerda sobre el sistema (puede permanecer tensa por sí misma, dependiendo de la vía) y ata algún nudo al extremo libre si lo crees necesario. Entonces prueba un par de rápeles enteros. Si te pones nervioso, puedes asegurar el rápel previamente, en la reunión, haciendo algunas gazas intermedias, y deshaciéndolas a medida que llegues a ellas.
• Progresar desde abajo (encadenando)
Intenta escalar vías fáciles al principio para conseguir familiarizarte con el SOLOIST. Recuerda que si estás preocupado por el trabajo de la cuerda en una hipotética caída puedes eliminarlo fácilmente (ver figura 6). Ensaya pequeñas caídas sobre un seguro simplemente por diversión (las caídas ¿pueden ser divertidas?)
Mientras escales, querrás ser consciente de que la cuerda va por delante de ti, para que en una caída no consiga enredare alrededor de tus piernas, cosa que impediría cerrarse a la leva. Además, ten en cuenta que con cualquier método de escalada en solitario habrá extremos de cuerda que cuelgan de ti, el extremo anclado al pie de vía y el extremo libre (más la cuerda que cuelga desde el nudo de seguridad del extremo de la cuerda si te los has atado a tu propio arnés.) Asegura bien el extremo fijo, por tu bien.
Torrefarrera
Re: cordes i altres per escalar en solitari
July 02, 2006 10:25AM
Molt bé Josep! Crec que tot el que expliques ho fas correctament. Suposo que quan pujes amb el soloist li fas nusos. Chapeau per aquesta cura de la seguretat.
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