El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Trucos de escalada

Posted by edcn 
correcaminos
Re: Escalar más rápido
April 27, 2004 01:40AM
Desde mi humilde opinion creo que es eficaz el procedimiento. Igual podemos prescindir de la daisy chain o baga de anclaje, utilizando una de las dos cuerdas para anclarse mediante un ballestrinque. Menos material, mas eficaz. Tambien llevar gatos comodos evitará tener que quitarlos en la R. Creo que para vias de caracter alpino con cuerdas de 50 iremos mas rapido que con cuerdas de 60. A escalar! el que pueda...
mico-pelat
Re: Escalar más rápido
April 27, 2004 12:04PM
guay!, he leido algunas buenas ideas para correr. Ahí van mis manías:
Yo sigo con 2 cuerdas de 60, ganas más tiempo empalmando ( a veces hasta 3 largos de chimeneas monrebeianas)que el que puedes perder recuperando. Lo de empalmar lo tienes que tener claro una vez sales de la R (guiado de cuerdas, cintas extra largas, economizar fisureros,...
Meter los fisureros pensando en el segundo (no clavar los tascones o meter muy adentro los friends).
He leido la palabra 'mochila', para mí un enredo. Mejor colgarselo todo plegadito y ordenado, ocupa menos y és de más fácil acceso.
Tener un código de comunicación claro con el colega, gritar como un energúmeno 'reunión,sueltame-que?-quemesueltes-yahasllegado? pierdes tiempo y molesta a los de al lado.
El reverso és un poco liado para reuniones peladas; tendrás que asegurar el 2º a cuerpo muchas veces y si no és una reprisa donde sentarte estarás en posiciones poco comodas. Con un golpe de vista debes decidir que posición es la mejor: colgado del triangulo, a cuerpo dinámico o a cuerpo sentado en forma bloqueadora...
Aguna idea más?
Pau
Re: Escalar más rápido
April 27, 2004 01:53PM
...si, està clar que sacrificant seguretat es pot guanyar rapidessa...ha provat a escalar sense corda...és el més ràpid de tot...amb això no et vull ofendre (ho sento si ho faig) ...el que vull dir es que: t'has plantejat que et pot passar si rellisques i caus sobre la Daisy fent un factor 2 sobre una cinta estàtica...home, potser que t'ho preguntis...per guanyar rapidessa no s'ha de sacrificar seguretat...(P.E.:El diedre gris no té unes R a prova de bombes que diguem...Salut i bones escalades...hi ha molte maneres de ganyar rapidessa: compenetració en la cordada és la primera!)
mico-escuat
Re: Escalar más rápido
April 27, 2004 06:23PM
tranqui Pau!. Aquí nomès ens expliquem entre tots truquillos per a qui li agradi anar més ràpid. Cada ún que faci el que vulgui...
Vizco
Re: Escalar más rápido
April 27, 2004 06:31PM
Pau Escribió:
-------------------------------------------------------
> ...si, està clar que sacrificant seguretat es pot
> guanyar rapidessa...ha provat a escalar sense
> corda...és el més ràpid de tot... amb això no et
> vull ofendre (ho sento si ho faig) ...el que vull
> dir es que: t'has plantejat que et pot passar si
> rellisques i caus sobre la Daisy fent un factor 2
> sobre una cinta estàtica...home, potser que t'ho
> preguntis...

Quan faig això lógicament no em posso a fer tonteries per damunt la "R" com per arriscar-me a relliscar i fotre un factor dos a l'únic seguro del que estic pillat, només faltaria!. Explica'm com ho fas tu per poder relliscar i fotre factor dos a la r???? Jo m'anclo amb la daisy ajustada de forma que no hi ha comba però que tampoc hi estic penjat. Ja vaig dir que això no es pot fer en reunions penjades (bé, poder es pot però no mola). Per això les daisy chain tenen tants bucles... i lo de la daisy és relatiu perque amb la corda és molt millor com algú ha dit per aquí.

> per guanyar rapidessa no s'ha de
> sacrificar seguretat...(P.E.:El diedre gris no té
> unes R a prova de bombes que diguem...

Jo no les recordo precàries, però igualment, et torno a dir, que normalment no faig tonteries a les reunions com per caure.

> Salut i
> bones escalades...hi ha molte maneres de ganyar
> rapidessa: compenetració en la cordada és la
> primera!)

Per descomptat! I la segona és escalar ràpid...

Parlant de seguretat, de vegades anar ràpid "sacrificant" seguretat és la millor forma d'escalar més segur, sobretot en alpinisme. En el cas de la vía del Gran Diedre més que seguretat vam guanyar comoditat doncs ens vam fotre a ple estiu i volíem evitar el sol i ho vam aconseguir, penso, amb uns nivells de seguratat més que raonables. Més perillós per mi són aquells que no són conscients del perill.
Re: Escalar más rápido
April 28, 2004 09:31AM
Jo per escalar més ràpid prenc com a premises: simultaneitat d'operacions en la cordada (quan un monta "R" l'altre desmonta, quan un escala l'altre aprofita per menjar o veure, ...) no vol dir que es pugui fer sempre, lo de veure i menjar per exemple és recomanable fer-ho quan el company està penjat fent artifo o simplement esta reposant (sempre que el mecanisme d'assegurança sigui l'adequat).
Un altre premisa: el de primer es pot pendre tot el temps que necessiti per fer un llarg, però el de segon no te excusses per anar lent.
Quan el de segon arriba a la "R" ha de tindre tot el material que ha sobrat del llarg anterior preparat per agafar-lo i sortir (si t'entens amb el company el que va de conya és portar un portamaterials pels dos, d'aquesta manera el traspas de material és rapidissim, això si, els dos l'han d'ordenar de la mateixa manera).
En llargs desequipats va bé intentar pitonar el mínim (sempre perts més temps treient un clau que un friend), també és cert que si posses un clau a muerte potser et permet tirar més metres sense ficar res, per tant això és una mica en funció de com es troba cadascú.
Una corda de 70 mts et permet empalmar llargs, pesa menys que dos de 60 i tens menys risc de que s'enredi (alhora de rapelar no hi ha dubte que el millor són dos de 60).
De motxilla prefereixo no portar-ne, crec que ralentitza la cordada. Si hi ha xemeneies pot arribar a ser una agonia, i si només en portes una pels dos, el que va de segon no escala tant ràpid com si anés sense.

Una altra alternativa són els ensambles ("terror en la tapia!!!").

Que cadascú vagi i escali com li agrada i com disfruta fent-ho.
Això si, saber anar ràpid és important per quan realment ho necessites.


Pau
Re: Escalar más rápido
April 30, 2004 09:14AM
...justament del que es tracta és d'això( contestant a Vizco)...de ser conscient de quan estàs sacrificant seguretat..el problema és que molta gent es pensa que ´no és perillós realitzar certes maniobres...i molts cops s'estant jugant el tipus inconscientment...està clar que en alpinisme rapidessa és seguretat... i en molts cassos aquesta premisa es pot exportar a l'escalada en paret...però repeteixo: s'ha de ser totalment conscient quan no s'està fent una cosa de la manera més segura. ( responent a com pots fer una caiguda de factor 2, o molt proper, anclat amb la daisy és ben sencill: qualsevol caiguda, encara que sigui de 20cm, sobre una cinta estàtica sobrecarregarà l'anclatge sotmetent-lo a una força massa elevada que pot en més cassos dels que en imaginem arrencar l'anclatje ( amb això no vull ficar la por al cos, ans que la gent vagi amb compte amb el que fà): solució: anclar-se a un element dinàmic- la corda. Salut Vizco! ( de nou espero que sàpigues valorar una crítica constructiva en favor de la seguretat)
No more bolts
Re: Escalar más rápido
May 03, 2004 01:56PM
mmmm... Pau, no és tan fàcil fer un factor 2. Penso que un factor dos podria passar per exemple si pujes per damunt la "r" anclat amb la daisy i caus a plom sobre aquesta.
Re: Escalar más rápido
May 04, 2004 09:41AM
El factor dos el fas a qualsevol seguro si estas anclat a ell amb una baga, daisy, ... i caus estant per sobre d'ell. Sota el meu punt de vista en Pau te raó.
Vizco
Re: Escalar más rápido
May 04, 2004 10:08AM
Pau, estic amb tu en tot menys en lo del factor 2. Dius que qualsevol caiguda sobre un anclatge és factor 2 o molt proper. Si fos així quan probes un pitó en artifo on li fots "caigudes" de més de 20 cm per probar-lo, i de vegades bastant bèsties, sería factor 2 o molt proper?. Aleshores hi han copperheads que aguanten moltíssim!!!De vegades fent artifo he relliscat i he caigut sobre seguros no gaire bons amb la fifi enganxada i no nomès ha aguantat el seguro, sino que també el fifi i el cordino que precissament no es gaire gros ni nou. Per això crec que el factor 2 en la pràctica no és tan fàcil d'aconseguir. Estic amb el "No more bolts" que diu que factor dos en quan caus a plom.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login