El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Sud de la Madaleta a l'hivern

Posted by kalamontse 
Sud de la Madaleta a l'hivern
March 07, 2012 07:04PM
Bones, tenia pensat fer quelcom la setmana vinent a la cara S. En principi tenia pensat fer l'aprox des del pont de Cregüenya (carretera de los llanos) amb esquís. És la millor opció? sabeu com està de neu??? tampoc tenia massa clar si baixar rappelant per la Ostegun o fer-ho caminant (implica pujar crampons, botes....a l'esquena)

en fi, és una tàpia en la que no he escalat mai i volia aclarir aquests punts!

si teniu alguna via recomanable tb s'accepten prpostes, jo tenia pensat estrenarme amb la clàssica Directa.

merci a tot@s!!!
Re: Sud de la Madaleta a l'hivern
March 07, 2012 11:06PM
Jo si vols t'hi acompanyo a l'estiu. Però a l'hivern buscam al costat de l'estufa.
Ja en parlarem crack.

Parce.
Re: Sud de la Madaleta a l'hivern
March 08, 2012 12:16PM
Lluis a l'estiu és més difícil. fa més calor i al descnes has de caminar... en realitat vull nara ara per no cansar-me tant....

ah, i xapa ja l'estufa home que a Solso tb fa un sol ben primaveral!!!
Re: Sud de la Madaleta a l'hivern
March 08, 2012 06:04PM
poder k vingui jo doncs..... si no s'ha de caminar gaire.... ja,ja
Re: Sud de la Madaleta a l'hivern
March 08, 2012 11:49PM
ramon si en tens ganes m'ho dius, el company ha abandonat el barco i estic per anar-hi sol....
Re: Sud de la Madaleta a l'hivern
March 09, 2012 04:39PM
Guapa activitat!. Per anar amb esquís pel pont de Cregüenya pensa que hauràs de carregar-los a l'esquena un bon tros perque la primera part no tindrà neu (segurament) i encara que tingui és un camí bastant mal parit per anar amb els esquís als peus. Potser millor anar per vAllhibierna, però hauríes de preguntar com està la pista per saber fins on es pot arribar amb cotxe (ojo amb els desprendiments i ojo si neva que el cotxe es pot quedar allà).
Una altra bona opció pot ser pujar amb els esquís per l'altra banda, per la Renclusa. La tàctica seria pujar fin la Renclusa a la tarda per dormir al refu i al matí següent pujar de bon matí fins el Pic Abadías per deixar "bártulos" i baixar nomès amb el material d'escalada pels ràpels de la Ostegun. Nosaltres vam canviar tots els ràpels i reforçar reunions a l'estiu però pot anar bé portar un martell lleuger per si de cas. Això serveix si vols fer alguna de les vies que hi ha a prop de la Ostegun. Un cop feta la via et marques un descens memorable amb els esquís.
De totes formes aquesta opció té 2 inconvenients importants:
- Deixar el material d'esquí sol no fot gaire gràcia.
- Si la paret està xunga i no pots pujar... buaaaa! cagada màxima!
Quan aniràs?
Re: Sud de la Madaleta a l'hivern
March 10, 2012 12:22AM
Bones Ferran, hi volia anar de dimarts a dij-div, Ara ja m'ha quedat clar que pel Pont de Cregüenya pot ser una bona pringada... Nohi he estat mai en aquesta tàpia, de manera q volia fer la clàssica i poder alguna altre si dona temps, la resta de dies fer el que es pugui amb els eskis... si t'animes i em vols acompanyar, doncs encantat

deixo mail kalamontse@yahoo.es

merci per la info!!!
Re: Sud de la Madaleta a l'hivern
March 10, 2012 05:16PM
Hooola bou!

De cara a ka aprox dir,te que el Cararach va pillar per exces de neu des de creguenya fa unes setmanes, pero que haura transforaat. L aprox per dalt (Renclusa) es mes k menys semblant a ler baix amb la pega que deia el Ferran, si pilles hauras de remuntar ler la canal fins el cim.
Per Vallibierna, sol, implica remuntar collado creguenya, i el flanqueig fins la base, pendnt i una mica perillos si hi ha plaques,,,,
Per e,perienca, dir-te aue al Margalida,sol,vaig acabar optant per les raquetes i cfampons, esquiar molt carregat, amb bota d esqui de muntanya, i sol, en cas de regirar-te res pot ser molt txungo,,,
En hivern l acces per Creguenya acostuma a estar bastant net fins la pleta, alla la neu facilita la progressio, es pla, i el toston es fins al ibon, un cop a l ibon, com que esta gelat pots anar pel llac fin alla on vulguis muntar campament.
del ibon fins la paret ho ha una pujadeta que segons el pes es rapida,,,o pots dormir aprop del leu de paret mirant de no estar especialment sota el maldito.
Per baixar de la tapia: Segons el punt d on baixis, i la via escollida. La Directa fins la meitat es perfectament rapelable. hi ha alguna reunil a reforcar a partir de la repisa intermitja.
es
Re: Sud de la Madaleta a l'hivern
March 10, 2012 05:30PM
Merci Oriol, et vaig deixar un mstg al post del teu blog q parla de la S de la Madaleta. ara per ara l'opció més factible que veig és aprox amb skis per renclusa, pujar al cim d'Abadies i si veig que pinta be, doncs rappelar Ostegun... de totes maneres el colega que em podia acompanyar no podrè venir i, veient el percal poder ho deixo per una altre dia... ja veuré...
de totes maneres una pregunta:
. del cim de l'Abadies és facil localitzar els rappels de la Ostegun (alguna referència...)


merci crak!

riki
Re: Sud de la Madaleta a l'hivern
March 10, 2012 05:34PM
per cert, tb he estat buscant un panoràmic de la tàpia, sense èxit, sabeu algun link o en teniu algun???

gràcies de nou!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login