El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Aquest passat pont de la puríssima ens vam apalancar amb l'Enric Ptk a Alsamòra.
Vam fer dugues vies de la jefatura de darrere els Pirineus.

Via "Toutes les soires a 8 heures la France a peur": 150 mts 6c+ (aprox). Material: Un joc de tasconillus, un de camalots fins al 2, i alguns aliens.

Ll1: Una apretadeta amb pedra tova rotllu l'Agulla de Montrebei i anar fent. Els passos claus estan protegits (un pont de pedra, un espit i un clau ).
Ll2: Flanqueig.
Ll3:Comú amb la "Facteur de chute". Fisurrilla, explosiva al principi i tècnica després. Dos ponts de pedra.
Ll4: Placa de 5 estrelles amb un final una mica "indefinit". (Vam baixar al final d'aquest llarg perquè ens va pillar el negre; només quedava un llarg facilet) .

Via "Silence on grimpe" 130 mts 6b+
Material igual que l'altre més un cmalot del 3 i un 4 i algun pitó variat(algun ample) prescindible si li fotem morro.
Ll1: Xemeneia espectacular de 30 metres amb sortideta curiosa. Després flanqueig cutre i exposat a buscar la reunió.Hi ha dos o tres claus i 3 ponts de pedra + un espit a la reunió.
Ll2: Fisura i després forats en una placa. Genial!! Costa entrar-li però després hi ha alguna coseta.
Ll3: Llarg sinuós amb pedra excel·lent. Moviments tècnics amb menys exposició que als altres llargs.

Integral "Toutes les soires la France se chute" 140 mts 7a/+ ll1 i 2 de la "Facteur de Chute", llarg 4 de la "Toutes les ..." i sortidetperonpuguisquefaltapoc!
LL1: Esplèndit! Cap expansió, desplom, bon canto, ponts de pedra i entrada curiosa!
Ll2: Comú amb la primera via explicada (3r llarg).
Ll3: Placa tècnica sobre bona pedra al principi, i més cutre i incert al final. 4 claus i un espit.
Ll4: Sortint d'un bosquet, et claves al cim per un murillu fàcil (12 mts).

Totes les vies porten el segell Ravier: assegurances justes, llocs on s'ha de negociar amb la pedra, i trams molt i molt guapos!

Amb aquest rotllu de piada vull animar a la penya aventurera a visitar aquest tranquil racó del Montsec on no veus cap llum, escoltes la natura i flipes amb l'ambientillu!

PD:La baixada és rotllu porcsenglar per darrere, a pillar el cami de l'aproximació. una horeta fins a peu de via més o menys.
Més info al llibre de piades de Montanyana.
Cingles de Lladó. "Motus Et Bouche Cousue" i "Silence on grimpe"
January 26, 2007 09:28AM
El cap de setmana passat vam anar amb en Toti al Cingle de Lladó, jo era la primera vegada que hi anava i em va encantar la tranquilitat i l'ambient que s'hi respira.
Vam fer les vies Motus Et Bouche Cousue i Silence on Grimpe. Les dues molt guapes!!

Pel que fa a la primera: Te trams amb roca "suelta" o molt(entrada R2, sortida R3) i alguna llastra que fa por... por, sobretot al Ll4 entrant a la buitreta. Als dos ultims llargs la roca es genial.
La via esta algo més equipada que la Silence on Grimpe, vam fer servir algun clau per reforçar reumions i al flanqueig, que te un bon ambientillu! A més: fisurers, alines i camalots fins al 3.
Via guapa, vertical... recomenable!

La Silence on Grimpe també molt guapa, ben bé com explica en Willow. Nosaltres no portavem el camalot 4 i sí que vam fer sevir algun clau. La roca està més be que en l'altre via.

No repeteixo les tres últimes frases del que diu en willow però torneu-ho a llegir; només hi afegeixo que a la baixada, després de fer el porcsenglar una estoneta es troba un caminet marcat amb cintes que porta al cami d'aproximació.

Aneu-hi que val la pena!!


Re: Cingles de Lladó. "Motus Et Bouche Cousue" i "Silence on grimpe"
January 26, 2007 12:55PM
Per completar la selecció dels companys:

"OPA Chez Luichy", també molt bona, estil i equipament semblant a la "Motus et Bouche Cousue". Últims llargs de pe.llícula...
i la "Option Terray-Lachenal" al Cingle del Teix, mes tranquileta però molt recomenable.

Topos a [www.remi-thivel.com]
Tous les soirs à 20 heures, la France a peur
March 10, 2009 10:02AM
Fa un parell de caps de setmana vam anar amb en Cruells al Cingle de Lladó, vam escalar la via Tous les soirs à 20 heures, la France a peur. Via molt guapa, amb roca molt bona en general i ambient. Vam utilitzar el material que assenyala la ressenya, amb un bon joc d'aliens i també vam portar el camalot del 4 que no és necessari. Ara falta el tercer clau de la quarta tirada, ja que ens va sortir amb els dits; tampoc hi ha el pont de roca a l'inici de la via que es pot fer de peus; tots els altres seguros estan tal i com marca la topo. Via del tot recomenable!!!
Vaig fer una piada al meu bloc: [vilaplain.blogspot.com]

Vagi be!!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login