El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Sud Tirol

Posted by Gerber 
Gerber
Sud Tirol
June 18, 2006 10:45PM
La setmana passada vaig estar escalant al sud Tirol i tot i que el temps no ens va acompanyar gaire, vam poder escalar.

Vam escalar la cara nord del Saas Pordoi amb el Ferran Comadran per la via Divona 800m i D+. Vam trobar molt de gel a la part superior i algunes cascades a mitja paret. La paret és polt guapa i més assequible del que sembla des de baig. Molt desequipada i algun tram perdedor. La part superior és guapíssima, amb un pati i un ambient brutal.
Mentrestant els colegues, l'Aleix i el Harri escalen una via al Piz Ciavazes.

Després d'un dia de descans vam anar a la paret sud de la Marmolada d'Ombretta amb la intenció d'escalar la via Atraverso il Pesce per la variant Italiana. La paret estava clarament amb males condicions, bastanta neu i gel sobretot als primers 250m i els últims 300m, la part del mig estava prou bé, però ja que erem alla ho vam voler intentar encara que fos per curtir-nos. Després de 7 llargs de roca amb trams verglaçats arribem a la part central de la paret, més seca. Ens perdem varies vegades. Durant tot el dia neva de forma intermitent. Cap al vespre neva amb més força, i finalment decidim rapelar uns 3 o 4 llargs del "peix" a uns 450m del terra.

Recomenacions: començar molt dora i ojo amb no perde's, és el que ens va fer perdre temps, hi ha moltes vies i claus per tot arreu i res no és fàcil.
A més a més, també em vull cagar amb un subnormal que va equipar per dalt una línia recta de parabolts que li treu tot l'encant a la pobra paret i que a més creua vies clàssiques.

Dos dies més tard anem al Monte Brenta i escalem amb el Ferran les vies Luna 85 de 400m i 6c, i Arrribederchi Marco de 200m i 7a. Vies d'adherencia amb roca sense adherenci.a
L'Aleix i el Harri escalen una via de 1000m que no sé com es diu.
















ramon
Re: Sud Tirol
June 19, 2006 12:46AM
joder gerber vec q segueixes deixant el pavelló ben alt! avore si algun dia ens veiem, salut ia tibar bou!
PD: el paratge increible suposo, k cabrón
ramon de l'ECA
jordi alpino
Re: Sud Tirol
June 20, 2006 07:13PM
dissabte pujem cap a dolomites. La intenció es escalar a las tre cime de lavaredo les clássiques nord, creus que estarán en bones condicions? Quina zona recomenaries com a alternativa en bon estat? Merci per tot.
Gerber
Re: Sud Tirol
June 20, 2006 09:19PM
Jordi alpino:
Ostres, no ho sé com poden estar les cime, fa dues setmanes a la zona de Canazei (més al nord) les cares nord estaven bastant impracticables i feia molt de fred. Suposo que si ha fet bo i calor estarà millor.
Home, si les tres cime estan malament pots anar a la Marmolada que és super guapa i dona al sud. Vies que tenen fama de guapes: Tempi moderni(6c), Vinatzer -Mesner (5+/A1), Atraverso il Pesce (7b+, obligat és menmys però hauras de portar ganxos). Totes de 900m.
A la zona de Canazei hi ha moltes parets que encara que donguin al nord estan a cotes més baixes el Piz Ciavazes o el Saas Pordoi son parets molt guapes.
Al Lankofel no hi he estat però el Mesner en parla als seus llibres, deu ser per algo.
Bones escalades.

Gerber
Re: Sud Tirol
June 20, 2006 09:24PM
Hombre Ramon que dius!! quant de temps, donam el teu num que vaig perdre el mòvil i amb ell tots els números, ens veiem
maripili la aranyeta
Re: Sud Tirol
June 21, 2006 11:02AM
aaaaaaaiiiiiiiiii gerbe,quin xicotet mes trempat,i com escala de be,i es taaaaaaaan guapo,no oblidare mai la primera vegada que el vaig veure,tan primet i bufonet ,semblava que mai aguest trencat un plat,en fi,pujava pels desploms amb una elegancia innata,jo no podia deixa de mirarlo,tot notan una exitacio increible,pero esta clar que ell estava concentrat amb la pedra,bueno carinyet,ja saps,que cuan vulguis tens una aranyeta que vol comparti corda amb tu,(bueno vale ya con las putas mariconadas)gerbe kabro ets el puto amo,makina,una abracada,pelut
ramon
Re: Sud Tirol
June 21, 2006 12:41PM
aqui tens el nº gerber, 686 06 15 04. Haviam si algun dia t'animes a fer algo més tranki. Tic fent practiques a montserrat, i les tardes les tinc lliures, aixi que si vols ja sas.
Apa bou, a tibar-li i disfrutar moltissim.

PD: PREGUNTA PEL PELUT!!! :
volia comprar C·3 al CIM i jordi va dir-me q tels havies kdat. al no ser monocables, k tal funciones en fisures no regulars, horitz, verticals...?
K tal nº de leves?
pelut
Re: Sud Tirol
June 21, 2006 02:00PM
la meva opinio tenin em compte que tinc aliens i camelots es que son una pasada,treballen super be en fisures tan horitzontals i verticals,el 000 entra on casi es imposible ficar un alien negra,a mes al se tres levas la posivilitat de emplacament es molt amplia,tant d,un canto com de l,altre,en calcari es increible com queden,i jo soc un enamorat dels aliens,pero en les ralletes petitetes tipicas de vilanova si posen super be,a mes que son super lleugers,per equipa amb lliure jo crec que son ideals,encanvi pel tema d,artifo continuan anan super be pro es machacan molt sobre tot la silicona que porta,i per repararlos es un cristo de ccollons,ja o saps son de puta mara,ara nomes faltaria que aquesta colla de potuls yankis posesin un preu raonable,cagonlaputa,espensen que els trepas som millonaris,en fi para estar bella hay que sufrir i pa estar seguro hay que pagar,salut i tapia
ramon
Re: Sud Tirol
June 22, 2006 11:30AM
merci pelut, espero siguin consells savis, xq em compraré el joc quan pugui.
Records del Malo (parapent) de berga i del prat (ktm) de manresa.
salut i a tibar, bous!!!
pelut
Re: Sud Tirol
June 22, 2006 12:56PM
tranki que no t,en arrepentiras,a mes tindras amics per molt temps,al malo una abracada que fa temps que no el veig i al marikita del prat una coillejita i que entreni mes i folli menos,salut i tapia
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login