El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Sud Tirol

Posted by Gerber 
ganxets
Re: Sud Tirol
July 10, 2006 06:32PM
hola Gerber,
Ja veig que aneu fortíssims. No tindries pas una ressenyeta de la Traverso il Pesce ?
I de pas, quin grau obliga i quin material cal (pels humans) ?

salut, sort i continua.
jordi alpino
Re: Sud Tirol
July 11, 2006 09:52AM
Hola Albert!!
No estic tant fort com per anar-la a fer pero vaig trobar la ressenya a www. planetmountain.com i la tinc guardada per si de cas mai... Bueno, que es viu de somnis, no?
Et paso el que tinc.



Anonymous User
Re: Sud Tirol
July 31, 2006 06:28PM
Ei Ganxets tenia totes les ressenyes a la càmara digital però la vaig liar i se'm van esborrar totes les fotos! La ressenya que t'ha donat el jordi alpino comença des del sòcol, per sota hi han uns 250m més de 5+ max.
Ah nosaltres vam intentar la variant italiana, la atraverso és més difícil. Al llibre de 234 ascencions de dificultat als alps diu portar empotradors, friends, ganxos d'angle tancat i claus.
Vam parlar amb un guia i ens va dir que pel setembre treuran una nova guia perquè la que hi ha ara està esgotada i una mica desfassada.
Si hi aneu molta sort, és molt guapo!!
Re: Sud Tirol
September 20, 2006 01:12PM
Hem estat recentment a Dolomites amb l'Axel.
Valle di Zoldo, via Navasa a la Rochetta alta di Bosconero. Zona molt guapa, pujar al refu, 1,5h des del parquing, i tens les parets a sobre. Tàpia molt bona, d'uns 500-600 m, cara nord. La via és evident a la part d'abaix, i es va fent bé, però després del gran diedre i la travessia (VI+ UIAA) comença a ser una mica més perdedor, suposo que depen de la ressenya que portis. Més amunt vam fer el llarg del sostret de la kcf, amb uns passos potents al sostre, i recalcar el llarg de dalt que creua una placa boníssima amb els pitons lluny. Amb els tascons i friends es fa bé. Grau força sostingut i bon ambient, i roca bona en general.
Lavaredo, anem a la Cassin de la Ovest, i en el primer llarg de travessa ens trobem una instalació d'un rescat i que faltaven uns pitons en l'artifo (3-4 metres nets), així que abaix. Semblava que algú es va ostiar provant de forçar-la en lliure i el van haver de baixar. Via més dura del que sembla, amb els pitons curiosillos i un pati de cagar-se. La roca cutrilla en general. Tinc la sensació que no és de les millors vies de Lavaredo.
A eslovenia a fer depor, i com a casa no tenim res! Osp deu ser bo en els graus alts, com Misja Pec. A la zona de Bled, anem a Bohinsja Bela, sector B cutrillo i sector C guapo, enmig del bosc, amb ombra. Grau variat, des de un 5b, alguns 6ens i predominen els 7ens. També algun 8é.
I per acabar anem cap a Maribor, a una zona bona prop de Celje. Es deia Kotechnik, o algo així. Per arribar cal caminar 30 min vessant amunt, i hi ha molts sectors repartits al llarg del vessant. Vam anar al H, i és bo pels graus baixos. Moltes vies de 5é/6é, de placa llarga amb bona pedra, sota uns faigs enormes.
I de tornada parem a Finale Ligure, mega zona molt recomanable (un calcari de forats impecable). Càmping lliure a Orco.
A Eslovenia al lloro que està prohibit dormir a la furgo, i poden fotre multes.
Re: Sud Tirol
September 23, 2006 10:43AM
Eps!quin resum, je, je, ja sembles un que sé jo...
Ja ve a ser això que dius, només una matisació: la Cassin potser no és el millor de Lavaredo, però probablement sí és del més recomanable. La roca és molt cutre i l'equipament també, però collons! quin pati, i quins pebrots (o inconsciència...)pujar-hi l'any 35!!!

Em vaig fer caca a les calcetes (amb motiu o no...je, je), però hi vull tornarrrrr!!!
Re: Sud Tirol
September 27, 2006 04:29PM
Ei Ganxets recors delse Vic, Natros i em estat ara un temps a les dolomites i la em fet, el pesce es clar. Es bruutal!,el mite de deles dolomites"il capolavoro checo",una roca espectacular en un lloc mític,fantastica. La via es alpina i l'equipament , no hi ha cap spit prsort, tot és a base de ponts de roca, claus. El grau olbligat 6c+/A2/3(7+/A2/3),en lliure fins a 7b+/c(IX-),ja et passaré la topo, !salut!
Re: Sud Tirol
September 27, 2006 09:44PM
enhorabona, sou uns titans amb nervis d'acer. L'anomenen la millor via de dolomites perduda un mar de pedra.
Què mengeu, buti de Vic ? és una poció màgica ?
salut i sort
Re: Sud Tirol
September 27, 2006 11:33PM
Ei Ganxets las d'anar a fer es una via de no perdre's, normalment la gent arriba fins al peix o una mica mes i despres rappela, natros vem dormir al peix i vem sortir per dalt. En un dia molt difícil has de fer 8ens normalment, el 7b+ està després del flanqueig, quan mes aprop de la vira mes dificil i expo, la via de la Fortuna encara és mes expo, però kines vies, kins pepinos!. PD:la Cassin de cima Oest està perfecte d'equipament i la roca es molt bona és una via assequible i disfrutona i es troba bé, o almenys es lo que ens va semblar a nosaltres.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login