El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Esperó Sánchez

Posted by Riu 
Riu
Esperó Sánchez
October 28, 2007 11:37PM
Esperó Sánchez (Esperó NO) al Serrat del Moro, 240 m. MD+

Què millor descripció i ressenya que la que va fer el Piju al seu blog [pijuclimb.blogspot.com]



Només matissariem una mica els graus...

Primer llarg de 6a/6b que et porta a una reunió bastant penjada.

Segon llarg de 7? si ho fas tot en lliure (segur que algú ja l'ha fet en lliure, però no és gens fàcil, presa molt petita, portar gats super precisos) apurable fins a 7a ben bó tot just abans dels últims darrers tres burils. Aquest llarg i l'anterior es podrien substituïr per una nova línia que hi ha tot just a la dreta més directa i suposo que més coherent en quant al grau, equipada amb parabols (algú en sap quelcom sobre aquesta nova via?). Crec que pot ser la millor opció i deixarà la via super bona en el seu grau.

Tercer llarg i quart empalmables de 6a+ i 6a. Amb mala llet sobre tot si ha plogut que surts amb els gats plens de fang. Cutrillo.

El cinqué, sisé i seté també es poden empalmar, compte a l'arremcada del principi, es pot mig protegir amb un friend, 6b. Guapo al final sobre tot.

Vuité i nové empalmables, Primer 4/5, i després festival de roca. 6b+/c. Roca molt bona, moviments típicament montserratins. A navegar i buscar entre el mar de pedra però apretant el coco que l'equipament no convida a caure.

Desé i onzé empalmables. 6b/6c amb ambient i 4/5 amb roca delicada. Ojo a la roca amb líquen i pedra-solta sobre tot en el primer.



Edited 1 time(s). Last edit at 09/22/2012 09:15AM by ferran.
Re: Esperó Sánchez
October 29, 2007 01:19PM
Uff!, quina decotada al L9,...ja mola, ja!
ningú sap si s'ha apurada tota?
Re: Esperó Sánchez
October 29, 2007 04:12PM
Salut fantàtics!

Aquesta via la vam fer amb el Guillem aquest estiu i la vam poder encadenar tota. Més o menys els números coincideixen amb els que diu en Riu. El segon llarg el vam probar i després el vam encadenar. Potser és 7a o 7b d'aquests una miquetabastantècnicsquesifairebolques! La resta si fa o no fa ens coincideix més amb la ressenya del Riu que la el Piju, però vamus, que això dels números és bastant orientatiu... A destacar la placa del 8è llarg (no els vam empalmar, al contrari, el Guillem va fer una reunió màxipenjada al mig de la placa perquè no sabia si tirar recte -NO!- o a l'esquerra), que és molt guapa, per l'ambient i la pedra, i el següent llarg, rústic de collons, com a mi m'agraden: pedra sospitosa, claus sospitosos, burils sospitosos i navegar de seguru a seguru (i no de recte precisament!). TAmbé és molt guapa la reunió que fas després amb friends a caldo i apalancat en una repisilla putamare. Aquest llarg penso que és el més guapo de la via i on s'ha de donar més el callo, perquè té un pati de putamare i te l'has de currar, vagis al rotpunc o no.
Via molt recomanable, de lo milloret que he fet pel Serrat del Moro. I aviam si algú s'anima a repassar-la, que ja he sentit bastanta gent que hi volia anar però no sembla que ningú s'acabi de decidir...

Apa doncs, bona castanyada moniatus!!
Re: Esperó Sánchez
October 29, 2007 04:15PM
Al sisè llarg vam fer la variant directa, que és molt xula. Hi poses alguna alien i potser és 6b rústic, nose...
Re: Esperó Sánchez
August 26, 2010 11:24AM
Aquest estiu ha estat netejada i reequipada facilitant l'escalada en lliure, pero tambe es pot continuar fent a pedal. Amb algun friend i tasco n'hi ha suficient.
Basca Manresana.
Re: Esperó Sánchez
September 04, 2010 11:36AM
Hola Pere,
El reequipament ha consistit en una restauració (peça vella per peça nova) o s'ha afegit material?. Estaria bé ampliar una mica la informació que proporciones. Bones escalades.
PAU
Re: Esperó Sánchez
September 20, 2010 08:54AM
En la reequipacio o restauracio s'han canviat els burils en mes mal estat per parabolts del 10 i 8 amb xapa petita i discreta.
S'ha canviat algun pito deixant-los perque tothom hi pugui pujar sense martell.
S'han netejat les fisures i diedres de terra, herba i alguna llastra o bloc inestables.
I en quant al material necessari amb uns aliens i camalots fins al 2 suficient.
I a disfrutar-la que es una de les millors del Serrat i segurament de la nord.
Salut!
Re: Esperó Sánchez
September 20, 2010 02:06PM
DE puta mare currantes!
Re: Esperó Sánchez
October 06, 2010 01:29PM
Repetida ahir,

Restauració molt bona i respectuosa. S'han deixat totes les assegurances originals, però queda protegida per passar bé en lliure, sense passar pànic. Reunions arreclades. La via és boníssima. T'obliga a escalar bastant, molt atlètica i amb passos en lliure molt disfrutons. Els que hi aneu en plan clàssic plantegeu-la com a via difícil i no penseu que es un coser y cantar tipus Sánchez Martínez a Diables o Puigmal al Cavall, que la cosa exigeix un pèl més de sang freda i no hi ha cap llarg on poder-se relaxar del tot.
Molt recomanable.

L1: diedre IV+, V+, 6a (o Ae) - 30 metres.
L2: diedre i flanqueig V, A1-Ae - 20 metres (L1 i L2 empalmables - uns 50 metres).
L3-L4: flanqueig IV+, fissura 6a i diedre V, V+ (menys de 60 metres).
L5-L6: desplom fissurat A0, V amb pitons, placa IV+, feixa III i diedre V, bavaressa V+ (empalmables - uns 50 metres).
L7: rampeta IV, flanqueig III, placa Ae,V - 40 metres (hi ha possibilitat muntar reunió al peu de la placa).
L7-L8: placa V+, A0 bastant obligada i sortida per fissura V, llarg de tràmit fins al cim IV+ (empalmables - uns 60 metres).


salut i sexe ( i tàpies, és clar!)
Re: Esperó Sánchez
October 13, 2010 07:06PM
Ostres, sí que vas fort. El penúltim llarg el vaig trobar bastant dur i obligat sense clavar (o ganxos). Potser és que estava petat o que apretava més del compte pel pati i els burils, però a mi em va semblar alguna cosa com 6a/b i A0.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login