El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

CADE a Nord d'Agulles

Posted by marsi 
CADE a Nord d'Agulles
August 10, 2007 07:14PM
Les piades de la web estan bé, tant sols aconsellar eviteu anar amb cordes de 50 metres per si voleu evitar alguna petita sortideta en ensamble com ens va passar a nosaltres ahir. Una altra cosa és referent a l'equipament de l'últim llarg, me l'imaginava inexistent un cop entraves a la xemeneia-fissura i no és així. Hi ha un parabolt abans d'entrar-hi, un buril un parell de metres mes amunt un cop dins. A uns 4-5 m un altre parabolt i més amunt encara hi ha un clau i llavors fins l'arbre. No sé si sempre ha estat així o algu ha foradat recentment. Si algú em pot dir algo...

Guapa via de tarda! Reunions a canyon amb anelles. Material: algun fisurer i algun friend petit tb vam posar i una cordino per ficar un pont de roca a canyon del tercer llarg. Com a molt vam posar el camalot de l'1 però ni això crec. Pot anar bé potser per l'inici de l'ultim llarg. Bé nose al gust del consumidor!

Salut i tàpies montserratines!
Re: CADE a Nord d'Agulles
September 08, 2007 10:46PM
Avui hem repetit aquesta via amb l'Axel. Me l'esperava d'una altra manera. Sinó fos pel nom que du i pel LL3 no la faria ningú.
Roca en general justeta. Ben assegurada i amb assegurances en general bones. LL1 difícil, t'agafa molt en fred i no saps com posar-t'hi. LL2 curtet, sortideta de reunió de cop de gas i la resta a vigilar. LL3 la bomba, difícil i etern en lliure, en artifo una passejadeta. LL4 maco si no fos per la roca, sort que l'he fet de segon, ull amb el fregament. Material: moltes cintes (+ de 16, alguna llarga) Friends (fins el C3) i aliens.

Per acabar i per la gent que a fet el LL3 en lliure: quin és més difícil, aquest o els empotraments de l'Anglada Robins del Pedra? I l'empotrament de la Montfort de L'Ordiguer? Es que em fa una miqueta de por la Robins del Pedra i me de concienciar.

Apa! Salut.
Re: CADE a Nord d'Agulles
September 10, 2007 08:55AM
Hola LLuis,

En quant a la comparativa que demanes crec que en Ordre, les dificultats serien:

Montfort ( 6a+ o 6b) pas burro de A1+( no et sabria dir què surt en lliure...6c o 6c+ potser, és molt rabios i anava fred, em va sortir de segon però fent moltíssima força... i els empotraments a dalt
Cade Agulles ( 6b+). ës tontot i has de anar en compte en no fer la bandera...
Anglada Robbins (6c) joer...rellisca, és dur i fa por...a més cal posar més catxarrots que a les anteriors...

Paral.lelament hi ha el tema de les assegurances...on l'ordre queda ( almenys quan les he fet, af alguns dies ja...):

CADE (bolts i spits molt sans). Cap problema
MOntfort ( spits i claus). cap problema, però ojo algun clau
Anglada ( claus i buris, i algun spit)...ojo...

De les tres la A-Robbins és la més difícil...seria més comparable a la Mas Brullet ( llarg final), o un xic més...però amb assegurances mé precàries i roca ( en diedre), una mica patinosa i llisa.

Porta't friends gordos!

respecte a la CADE d'Agulles, personalment (i comparant a la RESTA de vies d'agulles), crec que tampoc està gens malament...

Salut
Re: CADE a Nord d'Agulles
September 10, 2007 09:42AM
A la Robbins els friends gordos vol dir talla Camalot 5 o 6.. Jo només portava el 4 i vaig passar moltíssima por, i és que et pots fotre una fava de les de fer-se mal... I el grau o vas molt rodat en aquestes tècniques o tibes més que en un 7c.
De les 3 la més dura és la Robbins, i és molt recomanable.
Re: CADE a Nord d'Agulles
September 10, 2007 11:20AM
Nosaltres vem fer la Robbins el 1991, trampejant lliure i Ao, i recordo bastants burils per alla dins, no ho recordo expo. Era agost, però estar dins l'empotrament aquell era com estar dins la nevera!. Per cert, mes amunt recordo una bavaresa-diedre molt guai.
Salut i amunt
Re: CADE a Nord d'Agulles
September 10, 2007 07:13PM
Collons nois!!!!! Si ho sé no demano res!!!! Encara m'heu fet entrar més cangueli!!! Hauré d'esperar que s'he m'oblidin els comentaris per anar-hi. Si a la Montfort em va costar i de la CADE tinc l'esquena pelada, a la Robins hauré de pendre hormones pq se m'inflin els ous o em toqui la loteria pels Camalots del 5 o del 6. Jejeje!!

Gràcies i fins aviat.
Re: CADE a Nord d'Agulles
September 10, 2007 11:04PM
La puta, és que no se com se t'acudeix demanar aquestes coses... i a mi llegir-les!
Pel que he anat veient i aprenent, hi ha vies de les que val més saber-ne poc abans de fer-les, perquè sino, no les fas del cague que et posen dins les històries de la gent. Total, que espero haver-me'n oblida el dia que em posi a la Robins...
I per posar més salsa a l'assuntu, ves a fer la del Picazo a la Boleta o la CorAgre, que tenen el llarg de la llastra que també té salsa...

Salut, por i festa major!

PD: I visca els Països Catalans!!!!!!!!!!! i la resta de pobles, clar
Re: CADE a Nord d'Agulles
September 11, 2007 12:31PM
Aquestos bous ja no sben que dir...je,je.
a mi la cade em va agradar, es bona per anar amb lliure, i esta bastant protegida, i tot i ser cara nord d'agulles la roca no es cutre del tot. D la robins del pedra, per no haver-la fet, en ser masses coses, q s'ha s'anar amb mentalitat d 7c com diu en Pere, i que no hi rgalen Res. Crec q el Kim i el guillem van patir algun moment de tensio, per algo serà.
pel cas, els amigotes no seran problema, m trukas i te'n dixo algun; i si t'esperes qm recuperi t'hi acompanyi i tot a reptar x l'OW.

Salut i tàpia companys
Re: CADE a Nord d'Agulles
September 11, 2007 08:12PM
I cuida't molt,que encara et queden moltes pedres per esgarrapar fanàtic!!!

Salut i goma2, hòstia!
Re: CADE a Nord d'Agulles
September 12, 2007 02:04AM
Haber si nos entendemos, estamos tocando o cualificando vias totalmente diferentes, en lo que se refiere no solo dificultad, si no tambien terreno y tipo de seguros, si preguntamos ¿Cual es la más chunga? , sin lugar a dudas es la Robins.
La repeti el año pasado con mi buen amigo German, (esto no es una piada es información), era su 1ª via en la Norte del Pedra, le hacia mucha ilusión hacer una via por alli y pense que por su nivel era la más apropiada, entremos por abajo, por el diedro directo y sin problemas alcanzamos el pie de via, donde acaba el cable, y un Parabols te invita hacer R. en la tirada no hay ningun spits, el 1er. clavo es facil de alcanzar, y más tarde un 2º. clavo que está dentro de la fisura poco más o menos tambien, pasado este, la cosa empienza a complicarse y para alcanzar un buril medio salido es mejor salir un poco del empotramiento, (si sigues empotrado te obligas a poner friens grandes y superate en ellos), aqui el guarrazo puede ser bonito, y el buril al que te aseguras se le ven las tripas, un par de metros ariba hay otro buril viejo pero en mejores condiciones, pero estas completamente fuera de la fisura y abierto total de patas(muy dificil), al alcanzar el buril te vuelves a encajonar un poco en la fisura, intentando buscar un poco de respiro y protección, arriba ves otro buril y por otro lado ya te sientes un poco más protegido, por lo que vas a su busqueda, una vez alcanzado, la dificultad ya decrece un poco, y asegurado por un par de clavos llegas a la 1ª R. (Bienvenido estas en la Robins) le dan VIc. al largo, pero yo le pongo un VIIa minimo.( si en verdad lo haces en libre y a vista no solo por su dificultad si no tambien por su exposición), el 2º largo no problema, para arriba recto buscando el terreno más asequible 30, 35 mts R. IV+.el largo 3º es un disfrute, los tacos que hay no sirven para gran cosa, no te puedes fiar de ninguno casi todos bailan como una peonza, como mucho pasarle alguna baga por detras, pero es mejor asegurarse la tirada con algun friends tambien grande y algun que otro tascon, esta tirada el german se nego a hacerla pues ya habia tenido bastante con la 1ª, al final de la fisura hay varios clavos que estan tapados por hierbajos y tal, la Rº como no de Clavos, 30 mts. de VIb+ bien puesto al menos para mi modesta opionión, la tirada que falta es de Vº, IVº, otros 35 mts. hasta un pequeño balconcillo, que hay, acabando el diedro a la derecha. de alli por terreno facil puedes elegir por donde salir, si por el pollego Sup. u por el collado del gat. German al final quedo totalmente satisfecho de la via y quien no, pues como ya he dicho era su 1ª. via en la Norte del Pedra. SALUDOS.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login