El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Manel de la Mata: Nort del Dru en solitari i en el dia

Posted by jordi 
Manel de la Mata: Nort del Dru en solitari i en el dia
September 13, 2006 06:50PM
Homenajeando al guia pirenaico Celestin Passet el malogrado Manel de la Matta escalo en solitario y en el dia La norte del Dru andando desde Chamonix.

Eso va para todos los "nenas" o mariconas que este verano habeis subido con el teleferico.

Jordi
Re: Manel de la Mata: Nort del Dru en solitari i en el dia
September 14, 2006 01:12PM
Gràcies per informar-nos i fer homenatge a tant representativa ascensió.

En canvi, no puc agrair-te els teus darrers comentaris amb un component totalment ofensiu i insultant. I dubto molt que jo ho hagi interpretat d’aquesta manera.

Per què ho fas? perquè t’agrada el “morbo” i vols fer el teu comentari més distraient?

Aprofito l’avinentesa d’aquest missatge per fer algunes reflexions.

Em sap molt greu que en aquesta pàgina web, on molta gent opina que és constructiva, vital, lliure... tinguem que llegir, molt sovint, paraules ofensives i crítiques molt poc constructives.
Disculpeu-me si m’enrotllo molt, però trobo súper trist que s’actuï així.

Ja sé que tots som lliures de dir o pensar el que vulguem, però en un espai públic com aquest, aquests tipus de comentaris, crec, que no ens aporten res, ans al contrari, poden portar sentiments negatius.
No vull donar cap tipus de lliçó moral! Sobre tot, perquè jo també tinc les meves errades i haig de millor molt en aquest llarg camí de la vida.
Opino que s’acostuma a insultar quan volem imposar la nostra raó o al que pensem que és la nostra raó. El que insulta es desqualifica a sí mateix, perquè vol dir que no sap dialogar ni té arguments millors per defensar la seva postura.
La crítica, també, és quelcom que reflexa el nostre malestar. I, potser està bé per adonar-nos que és el que molesta als altres, en tant en quant, sempre sigui constructiva.
A vegades, penso que quan critiquem a d’altres persones, aquest fet no diu res de les altres persones sinó de nosaltres mateixos.
Vaig llegir que hi ha diferents raons per criticar. Una de les més visibles és que és com un hàbit que ens ajuda a sentir que estem superant algunes de les nostres inseguretats.

No escriuré més perquè el tema dóna per molt.
Simplement, trobem uns minuts, una mica de temps i pensem en tot plegat. Ja no donaré més la tabarra amb això!
Ho he fet perquè, a vegades, penso que és important lluitar per canviar les coses... Evidentment, sense cap finalitat d’intentar prendre cap protagonisme, simplement, volia compartir o explicar que hi ha altres manera de fer a la vida. Torno a dir que a mi em queda un llarg camí d’aprenentatge.

Per acabar d’una vegada, m’agradaria deixar anar que penso que és molt important que tots aprenguem a trobar l’equilibri emocional, a trobar la nostra intel·ligència emocional. Espero que aquestes paraules obrin algunes portes...

"Sabemos demasiado y sentimos muy poco. Al menos, sentimos muy poco de esas emociones creativas de las que surge una buena vida"
Bertrand Russell

PD- La finalitat d’aquest missatge no és enutjar a ningú! Al contrari! Per mi és vital que tots intentem aprendre dels uns i dels altres en aquest difícil i bonic camí de la vida.

Una abraçada mooolt gran per tot@s!


Rakel :D
Re: Manel de la Mata: Nort del Dru en solitari i en el dia
September 14, 2006 02:25PM
A ke ve el missatge del jordi?? ke te contra les "nenas"...? (sort ke ho has posat entre cometes, xke si no encara thaguessis retratat molt mes...)de la Mata era una maquina i un profesional!! no crec ke ho dubti ningu!! ke tens contra la gent ke fa el ke pot?
Ole Rakel la reflexió ke ens has fet!! gracies!!!
Força!!
Re: Manel de la Mata: Nort del Dru en solitari i en el dia
September 14, 2006 04:50PM
un apunt mes per pensar-hi, Jordi:
- Hi ha unes quantes nenes que ens donen canya escalant a tots.
- fa poc un dels millors alpinistes francesos va desvelar la seva tendencia homosexual (el que tu dius una maricona)
Re: Manel de la Mata: Nort del Dru en solitari i en el dia
September 15, 2006 02:23PM
Jordi,

Potser que entenguis que l'ALPINISME i l'escalada és un exercici extrem de llibertat on cadascú escull el compromís, (un compromís que va desde el nul a l'arriscar la vida sense gaires possibilitats de sortir-se'n...).

A partir d'aquí igual entens que pujar d'una manera o altra forma part d'aquesta llibertat, i fins i tot no pujar...

Potser aleshores sabràs també entendre que la majoria de gent a la que insultes bravuconament, i usant a sobre l'activitat d'una altra persona com a parapet, van fer aquella activitat d'aquella manera perquè era el compromis que els donava la gana d'assumir...

Mentre no agafessin el telefèric i "piessin" que havien anat a peu..quin problema hi havia?? Als anys 30 els de Munic anaven als alps ( Eiger, Cervino) en bici..suposo que el de la Matta devia agafar el cotxe per arribar a Chamonix...

Sobre els insults i el to... cap comentari, sobren paraules...

Rakel, una reflexió molt bonica...a veure si cundeix i comencem a erradicar la irracionalitat i la falta de lògica de aquest fòrum que de vegades ens ensenya tant ( i positivament) sobre altres maneres de pensar...


Salut i llibertat
Re: Manel de la Mata: Nort del Dru en solitari i en el dia
September 15, 2006 03:04PM
Jordi, sols dir-te que el teu feixisme no et serà un bon company de cordada. La prepotència acaba marginada i nua.

Re: Manel de la Mata: Nort del Dru en solitari i en el dia
September 18, 2006 07:04PM
mes Rakel i menos Jordi.
Re: Manel de la Mata: Nort del Dru en solitari i en el dia
September 19, 2006 08:33AM

No os estais pasando con el Jordi. Parece que por decir una expresión, que aunque equivocada, es mas frecuente de lo que parece en ambientes masculinos, lo vayamos a llevar al proceso de Nuremberg.

No creo que por hacer este tipo de comentario, se deba pensar que Jordi encabeza ninguna cruzada contra las mujeres y los homosexuales. Yo he tenido a lo largo de mi vida un amigo que era homosexual, y os puedo asegurar, que el mismo utilizaba la palabra "maricona" para referirse a algún amigo, o incluso a el mismo, dentro de un gran sentido del humor.

Enfin, son tópicos sociales, que hay que ir modificando, pero a los que no se les debe de dar un alarmismo excesivo. (es mi opinión).

Salut i a tibar.
Re: Manel de la Mata: Nort del Dru en solitari i en el dia
September 19, 2006 10:20AM
Toni

No te quedes en las expresiones ( que para mi, igualmente, són lo de menos), sinó en el mensaje, la provocación, el elitismo, i el estilo.

Tampoco sabemos PORQUÉ lo dice, ni si responde a un pique del cual no sabemos nada...pero realmente me parece fuera de lugar...

Salut
Re: Manel de la Mata: Nort del Dru en solitari i en el dia
September 19, 2006 12:08PM
Toni, es cierto q es un topico, pero m kedo con lo k dicen TR i Rakel, està fuera de lugar i es una opcion personal.

salut bous, i a tibar fort, k ja arriba el fred!!!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login