El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

St. Llorenç del Munt, La Falconera

Posted by Falcó 
Falcó
St. Llorenç del Munt, La Falconera
June 15, 2004 10:35PM
Vam anar amb la intenció de fer la "Lucky Player" situada a l'esquerra de la via "Hernia Discal". Veiem uns spits just a la dreta de "l'Hernia discal". M'hi foto però quan començo a pujar no trobo res d'Ae que marca la ressenya. Els seguros allunyen i entre spit i spit hi han ploms. Començo a endivinar que no és la via que volíem fer, però sembla atractiu en lliure així que continuo. Al final hem trobo a punt de xapar un plom situat a 4 metres de l'últim spit amb un vol potencial considerable, sense magnesi i amb les mans suant. A sota tinc un altre plom ja xapat. Veig un forat que sembla bó però quan l'atanso està ple de sorra. Buf, merda. Decideixo desgrimpar abans de fer-me mal. Canvio la cinta exprés del plom per un mallon i continuo amb la desgrimpada. Surto bé de l'aventura.

Hi penso tornar portant microfriends i magnesi a veure que surt. Ara bé, he mirat totes les meves ressenyes i no veig aquest itinerari situat entre "l'Hernia Discal" i la "Lucky player". Algú sap quina via és i si hi ha ressenya?

Per cert, al final vam trobar la "Lucky Player" que s'ha d'arribar per la TIM. L'entrada d'Ae son tres pasos ben assegurats. En lliure és 6c o molt menys si ets capaç de veure els moviments. La resta és V+/6a reequipat amb spits amb la roca típica de la zona.

Cal molta més frecuentació perque es netegi la roca.



Edited 1 time(s). Last edit at 06/16/2004 09:11AM by (n/a).
paca
Re: St. Llorenç del Munt, La Falconera
June 17, 2004 07:43PM
Aquesta via es l`ultima que en falta per ferles totes,quan hi vagi ja te la comentare...pero en artifo!

La hernia discal original comença a la dreta d`una fisura que queda a la dreta de la tim,per un bombeig explosiu en placa. Com que veig que ets falconero haviam si ens veiem!!!
Hola artistes!!

A mi la veritat és que la Lucky Player no em va agradar en excés, el 6c super complicat (Ae) i la resta típica de la zona. La resta de vies que he fet m'han agradat força (dieu-me "rostollero" si voleu). Una de les que més la "Flipping", per variada i guapa, llàstima de ser un pardillo quan la vaig fer perquè la fissura del sostre tenia molt bona pinta en lliure (friends a piñón). La "Hernia Discal" em va agradar força i va sortir en lliure.

Paca!, que li passa a la "Perafita Air Lines" que ningú la repetiex?, és guapa?, tinc entés que està equipada, no?, ja se que preguntar-li a l'autor no és gaire objectiu, però, Val la pena fer-la?

Vinga, sort i a tibar!!! (St. Llorenç mola!!!![a uns quants...])
Piju
Re: St. Llorenç del Munt, La Falconera
June 21, 2004 09:32AM
Hep Mohawk!,
Explica'm una mica més de la Falconera, que vull ampliar horitzonts cap aquestes contrades:
De la "Flipping" no tinc ressenya, a veure si me la pots enviar
De la "Hernia Discal" si que la tinc, però encara surt amb artifo. Quin grau té amb lliure i qui material fa falta?
'La que faltava' val la pena?
Hola Piju!!!

A aquesta pàgina hi ha la ressenya de les més importants, no es veu gaire bé, si m'ho dius te les envio escanejades... (http://www.geocities.com/Yosemite/Trails/9404/gam/falconera2.htm#estenalles)

Algunes de les ressenyes que no es veuen hi pots accedirt fent trampa:

[www.geocities.com], per la "Acrofobia"
[www.geocities.com], per la
"Passa pel tubu"

Doncs la Falconera és baixeta, normalment roca discreta, però té el seu encant...

Flipping: Primer llarg d'artifo fàcil, pitons i friends, la resta ben equipat sobre roca discreta, em sembla recordar alguna planteta, però després de la TIM de diables ni la veuras (:P), la tirolina no se com deu estar ara, i el llarg de després finet...

La que faltava: És el primer contacte, ben equipada i bona roca, a part d'un tram petit de bosquet a dalt, val la pena i és ràpida...

Hernia Discal: Super equipada, al primer llarg pots superar una panxeta incial amb un petit llançament a un forat bo (cap a la fissura) i després apretar (no et se dir el grau, sobre el 6b), el segon llarg, molt facilet, de diedre (no crec que sigui 6b com diu alguna ressenya), el tercer llarg V/V+ de placa...en general, força agradable.

També hi han les vies Estenalles, Rapsodia in Blue i Perafita Air Lines, Passió Incodncional, més de tall Ae...algunes encara no les he fet (:P)

I per últim hi han les d'artificial sobre mala roca...A aquest fòrum algú va comentar la Xènia - Queralt...

Vinga, sort i a tibar!!!!
paca
Re: St. Llorenç del Munt, La Falconera
June 24, 2004 06:41PM
haviam:
La perafita esta completament equipada amb espits (algun mal posat,ja que era la meva 3ªvia que obria)i si que es fa regularment.
En lliure surt 6c al segon llarg, però obligat 5 sup a les sortides d`estreps-Ae.Te la ventatja que´li toca es sol al matí,i la desventatja que tots els mirons (parelletes o yayos) que pujan al turó de la falconera et van comentant la jugada mentres puges...es una via del monton (pse)
A la paret de la Falconera hi ha la via Pasió Incondicional:via més guapa que l`anterior amb pasos més variats(inclos una mini bavaressa podrida)amb un ultim llarg obligat de 6a.ComenÇa en un sostre d`Ae on per entrar a la reunió hi havia un mega tac que l`any passat vem substituir per un spit.
...en fi,celebro que hi hagi molt mes falconeros dels que em pensava...haviam si ens trobem algun dia!!!!!!!!
Jo recordo la Piedrafita amb burils.... Fa anys que la vaig fer i recordo que vaig despistar-me al primer llarc i vaig sortir recta a vuscar un forat , sense adonar-me que la via marxaba a la dreta. 20 meters a pel per roca genuina "falconera" fins a trobar el tercer llarc. (aquell dia vaig aprendra a "levitar" per sobre la pedra). Cal dir que quasi totes les vies a la Falconera son wapes, pero recordo la Rapsodia amb els seus filferros cutres trencats, o la tirolina de la Fliping. La TIM també és una passada. Ah! i no deixis de fer la Xènia- Queralt.

[perso.wanadoo.es]

Salut
Mikiburil
Re: St. Llorenç del Munt, La Falconera
June 26, 2004 11:32AM
Ah! Una ressenya de la Flipping:

[perso.wanadoo.es]
Hola, mira em dic Genis i tinc 14 anys també he escalat la falconera, però per la estenalles.
Mira l'altre dia 11-02-06 vaig parlar amb el Narcís Serrat, no sé si el coneixes, suposo que si, bueno el fet es que em va donar un llibre d'en Jaume Clotet "paca" i no se si ets tu, ja me l'he llegit i si ets tu m'encantaría coneixet i parlar de les teves vies. Gràcies
P.D.: Pot ser que hagis sentit a parlar el meu pare (Cesc Zapater)
Gràcies adeu
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login