El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Ganivet de Diables, Reina-Sánchez

Posted by free 
free
Ganivet de Diables, Reina-Sánchez
November 23, 2004 03:23PM
Via molt guapa i recomanable. En principi ens havíem mirat la Grisu-Viçens que havíem vist que es feia en lliure però des d'abaix es veien bastants matolls i al final ens hem decantat per la Reina-Sánchez, una clàssica consolidada. La via està pràcticament equipada amb el material de l'època. s'han de portar plaquetes recuperables, uns quants tascons i/o uns quants friends i pot ser útil un friend mega-ganso pel llarg 3 si no volem fer 15 o 20 metres d'encastament "a pelo". Hem anat pujant tota la via en escalada lliure i gairebé ens surt així:

L1+L2: 3a, 5a/b
L2+L3: 5c.
L4: 6a/6b, preparar plaquetes recuperables, tècnic i guapo.
L5: 5c, sortida més fàcil del que sembla.
L6: 6c?, desplom sobre rampa inclinada, roca discreta, impressiona.
L7: grimpada fàcil.

Descens jabalí per on s'intueix un corriol que baixa a saco (1 rápel de 7 metres), túnels en mig dels esbarzers...
La sisena tirada té en el pas clau un buril trencat i has de xapar un cordino que baixa del buril superior. Quan intentava xapar aquest cordino em va reventar un canto i vaig fotre un vuelo guapo. Em va parar un buril precari però com a baix hi havia una rampa en la qual em vaig estampar suposo que l'impacte sobre el buril va ser molt lleu. Després, amb els braços inflats, no vaig gosar intentar-ho una vegada més. Aneu amb compte si pujeu en lliure, que el buril semblava bastant maxacat (xapa estirada).

Junt amb la GESAM de l'Aeri una bona candidata per un reequipament.
Es pot empalmar amb els dos últims llargs de la Hurtado-Carbonell de Diables. Cal fer un llarg una mica raro per arribar-hi (Nicolau no sé què...). Val la pena i el descens és més agradable!

Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login