El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

pedaleig a la boleta foradada

Enviado por marsi 
marsi
pedaleig a la boleta foradada
12-June-2006 14:20
Hola climbers!

Fa poc vaig estar fent aquesta agulla de la cara nord de Frares, vam fer la Anglada-Cerdà (viote maquisim!, com a mínim jo vaig flipar). Tinc un dubte sobre el grau d'artificial que marca del quart llarg. A les ressenyes marca A2 inlus a la guia de Frares marca un A3. Soc un negat en el mundillo dels pedals (com a molt hem penjo d'emplaçaments ja col·locats) i voldria saber si realment es aquest grau. Alla et penjes de tres o quatre claus una mica precaris i despres ja venen parabolts combinats amb burils. Però una via com la Ven-suri-ven també fas algun artifo de claus i ho gradua de A1. Nose... era per si confirmarieu aquest grau o li posarieu un altre.Pura curiositat.

Salut i escalades.
TR
Re: pedaleig a la boleta foradada
12-June-2006 18:01
Compta que es tracta de una via clàssica i el grau era antic.

LA anglada Cerdà de la Boleta ho té tot posat. Inclús abans els burins eren els vells, i una mica antics. Actualment seria A1+ equipat.

A l'hora de graduar artifo has de tenir en compte els següents aspectes:

1) Treball que implica la tirada. Equipada o no. localitzacio de emplaçaments, Complexitat dels mateixos, quantitat de material a emplaçar i varietat del mateix etc.

2) Solidesa de les peces que emplaces o estan emplaçades. Que siguin peces sòlides, amb alguna peça més cutre-que no dèbil-, amb peces no sòlides, amb peces que no agunaten més que el pes, o amb MOLTEs peces que no aguanten el pes...o que cap t'aguanta més que el pes...

3) El que costa arribar de una assegurança a l'altra i la inclinació ( placa, mur, desplom, sostre), de la paret


Per comparar amb un A2 de l'estil passa't per la Anglada Cerdà del Frare Gran ( sostre, peces precàries posades, ambient i dificultat per anar de peça a peça. Igualment ho pots comparar amb els llargs centrals de la Còsmica ( on a més hauràs de posar alguna peça), etc...La VEn-suri-ven està qualificada de A0 ( no risc, vertical i assegurances posades), de la mateixa manera, l' ANGLADA CERDÀ a l'aeri ( originalment A2 i A2), té una SEGONA tirada qualificable com a2+e( cinc o sis burils cutrissims, per sobre una fissura a equipar amb tascons i una flor, que no aguanten gairebé el pes) o una SIESENA tirada qualificable com A3+ o A4e ( anecdòtic...40 mts de xinxetes fetes caldo, a llaçar amb cordinos de 2-3mmm).

Tot el que et detallo és una opinió ( no t'ho prenguis a peu de la lletra), i el millor que pots fer és com en el lliure : Comparar entre vies que hagis fet, i anar trobant el teu propi criteri de comparació-graduació.

Bones escalades!
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar